Vill rymma
Jag skulle vilja rymma, för att jag bor på en internatskola(vill ej säga namnet) och jag HATAR att bo där, Men! Min mamma kanske ska fixa hem mig nu till vintern och om jag rymmer så får jag verkligen inte flytta därifrån vilket jag vill. Det finns en tjej på skolan som heter Sandra och hon har rymt flera gånger och hon är min bästis och vi har alltid haft planer på att rymma tillsammans men jag vågar inte, jag undrar om nån vet hur man gör för att ALDRIG bli hittad i såfall och vad ska man ta med sig, vad ska man säga för att bluffa de vuxna som jobbar där?
Hur hade du tänkt klara dig med mat och värme?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Ska du rymma ska du först se till att ha en bra utbildning, sedan ha ordentligt med pengar sparat så du har något att leva på. Samt så du även har råd med plastikoperationer så du får ett nytt ansikte, samt skaffa ny identitet. Samt även gärna flytta utomlands.
Alltså vet inte, kanske måste sno saker från affärer och sova på tågstationer, det bästa är om man kommer ur landet
#3 Och varför känner du såhär? Finns det ingen du kan prata med? Det är inte guld och gröna ängar att rymma, utan lär snarare bli tvärtom.
Jag är bara 14 år och har 500 i månadspeng, jag skulle behöva spara skitlänge, för jag måste ha råd med mat
Det är för att jag alltid har varit sugen på att rymma men aldrig vågat och jag tänker inte ta kontakt med nån
SUGEN på att rymma? Du kan dö av det, om du har otur. Ja, jag är hård, är otroligt less på alla som "vill rymma för att livet inte är som de vill". Som att det skulle hjälpa något. Ingen börjar lyssna på dig som i ett mirakel för att du rymmer, tvärtom lär de ha rätt bra koll på dig efteråt…
Hur tänkte du snatta mat egentligen? Tro mig, någon kommer se. Och du vet nog vad som händer med snattare, de hamnar hos polisen/väktare som kommer köra hem dig och affären gör en anmälan mot dig. Sova på tågstationer var också fruktansvärt naivt, och du tror inte någon larmar polisen när de ser en ung tjej försöka sova på en tågstation?
Det är svårt att lämna landet men självklart går det, problemet är att du kommer bli anmäld försvunnen och troligen upplockad innan du ens hinner lämna landet. Om du faktiskt lyckas lämna landet så står du inför sjukt massa faror som våldtäkter, mord, bli kidnappad, såld… Jag kan fortsätta en stund. Det händer förresten i Sverige också - och säg den våldtäksman som inte skulle ge sig på en ensam flicka som slaggar på en tågstation? De kommer hitta dig omedelbart genom din mobil, och utan mobil, hur tänkte du göra om du blir utsatt för något och behöver ringa polisen?
Det är inte kul att vara uteliggare eller "på rymmen".

#3, det är nog inget att eftersträva… vad är det som gör att du vill rymma? är det inte bättre att ta det med någon vuxen i din omgivning istället för att planera att rymma? det bästa är nog tyvärr inte om du kommer ur landet alls. att sno saker från affärer gör det till en tidsfråga innan du åker fast och råkar riktigt illa ut. sova på tågstationer får du heller inte göra är jag rädd.
det du gör är att du väljer ett liv som hemlös. tyvärr är de inget vackert och trevligt liv. att sova ute i vinterkylan tar livet av folk varje vinter. tyvärr tvingas många hemlösa in i drogmissbruk och prostitution för att klara livhanken alls. det är inget vackert "Rasmus på luffen"-liv som väntar som hemlös, det är inget man vill.
varför kan du inte prata med din mamma om hur du känner?
Alltså, det är inte så svårt som man tror, man kan låsa in sig på toaletten och om man vill åka neråt(som jag och Sandra förmodligen gör) så är det bara att hoppa på ett tåg och eftersom man får hoppa av på nästa station så är man ju redan i nästa stad när man går av, medan man väntar på ett nytt tåg kan man gå till pressbyrån och sno varsin chokladkaka när kassören är upptagen, och vips så har man ett mål! Dessutom är vi två så det är nog ingen risk att det händer nåt, jag skulle packa Mina Michael Jackson saker (Alla!!), förbereda mackor och dricka sen en kudde och min bärbara dvd med laddare. Sedan när vi är i malmö kanske vi kan lifta med nån bil över bron?
#9 Låter ganska dåligt genomtänkt. Fråga istället dina vårdnadshavare om ni kan få åka på en resa eller ut i skogen och tälta. Det kommer inte vara roligt när vintern kommer att frysa och vara utan mat.
Tycker det är väldigt respektlöst mot nära och kära att göra såhär och de kommer knappast att lita på dig om du rymmer.
#9 asså, va e de med dig? o.O
#11 Alla mår inte toppen i tonåren. Hjälper knappast TS att fråga vad det är med henne.
Ja, det kan man ju undra(daah) varken jag eller Sandra vill vara kvar och vi hatar våra familjer, om vi frågar om vi fick tälta så kan ví ju inte komma tillbaka..
#9 Låter ingen vidare plan. Att stjäla är väldigt fel.
Bättre att du försöker lösa allting på ett annat vis, finns andra alternativ, än att rymma samt vara olaglig och göra fel för sig. Inga vidare "meriter" inför framtiden heller.
Att rymma är inget bra alternativ, förmodligen kommer de skicka polisen efter er att finna er och då måste ni följa med oavsett vad ni vill. Så lätt är det inte för 2 ungdomar att bara "försvinna".
Hoppas det ordnar sig för dig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#13 Frågar igen: Har ni pratat med någon om ert mående? Ni verkar ju uppenbarligen inte må bra. Men om detta bara är för uppmärksamhet eller för att det är "coolt" bör ni verkligen tänka om.
#12 men att rymma och snatta assa saker kommer nog inte hjälpa.
#16 Nej, men jag vill nog påstå att det är bättre att försöka hjälpa TS genom att se vad som är fel än att skriva saker som kan uppfattas nedlåtande.
Hur gamla är ni? :)
Ja, man kan ju klippa sig kort och färga svar(mitt hår är blont) sätta på sig stora brillor och ändra klädstil😟
Jag är 14 och Sandra är 15
#19 Så enkelt är det inte, verkligheten ser inte ut så.
Och inte bra att fly från sina problem,även fast man gärna vill det ibland.
Hoppas du menade Looser till dig själv och inte till någon här.
Ursäkta mig TS, men jag vill väldigt gärna ha ett svar på min fråga.
Nej vi har inte pratat med nån om det
Ot.men varför finns ens den smileyn?
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
#23 Då är det nog dags att göra det. Man ska inte gå runt och må dåligt och känna behov av att rymma.
Vilken Smiley? men lägg av! Vi vill inte och vi vill rymma!
Att rymma löser inget, och ni kommer bli hittade efter ni böir efterlysta. Dessutom blir ni säkert tagna när ni snattar. Att resa kostar. Att lifta är farligt och ni kan bli våldtagna, misshandlade, rånade eller dö. Garanterar att den tid ni kanske hinner vara på rymmen kommer vara sämre än ni har det nu. Har ni det dåligt hemma på riktigt så prata med socialen. Men handlar det bara om att ni har regler och inte får göta vad ni vill (som det så många gånger handlar om då tonåringar vill rymma) så får ni tänka om. Att rymma är inte bara ogenomtänkt, det är meningslöst och visar att ni har noll koll på hur verkligheten ser ut. Kanske inte så konstigt eftersom ni är så unga. Och struntar ni helt i era föräldrar? Förstår ni inte hur dåligt dom hade mått av oro undertiden ni "leker rymmare"?
#27 denna😟
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
aha för att jag menade mig själv loser
#30 jag såg det men man får ju inte förolämpa någon så varför ska det finnas en sådan smiley?
Tror du verkligen det finns regler att man inte får förolämpa sig själv???
#32 du missförstod mig! Menar såhär: eftersom att alla använder inte den för att förolämpa sigsjälv. Så varför ska det finnas en sån här på if? Jaja återgå till ämnet.
Men sak samma liksom
Håller helt med #28 och ska jag vara ärlig låter det som att denna Sandra har ett ganska dåligt inflytande på dig, "hon har rymt flera gånger". Och hur har hennes "rymningar" gått då? Ja menar hon är ju uppenbarligen tillbaka igen så alltså kan hon inte varit borta länge? 😕
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
#41 Oschysst att du vill att hon ska bli kallad looser :o
Hon har hamnat hos polisen och fick åka till barnpsyket en vecka
(Inget illa menat) Men det låter som TS tror att rymma är som på film? Har ni tänkt på att det typ är vinter också? Ni kommer frysa och jag tror att ni skulle bli hittade :S
#37 Är det något du vill göra?
Att rymma hjälper inte , hoppas det går bra för dig.
Det kan finnas farliga gubbar o sånt där ute, du kommer nog ångra dig ifall du rymmer. Prata med någon o säg till t.ex. dina föäldrar att du verkligen inte mår bra.
Och vad är det som är dåligt där?
Jag menade att JAG var en loser
#9 - "Alltså, det är inte så svårt som man tror, man kan låsa in sig på toaletten"
Städare har nycklar så de kommer utan tvekan komma in.
"sno varsin chokladkaka när kassören är upptagen, och vips så har man ett mål!"
Hur länge ska du överleva på lite choklad hade du tänkt dig?
"Dessutom är vi två så det är nog ingen risk att det händer nåt"
Jodå, det är det.
"jag skulle packa Mina Michael Jackson saker (Alla!!)"
Om man rymmer tar man inte med sig hela sitt rum, det blir jobbigt att bära runt på. 🤦♂️
"Sedan när vi är i malmö kanske vi kan lifta med nån bil över bron?"
Vet du hur många som våldtas för att de liftar? Det är väldigt farligt.
Vet att detta är tonåringar.ifokus och att jag inte direkt är tonåring men känner att jag har något jag kan delge diskutionen som föredetta rymmare…
Det är inte kul eller coolt på något vis. Jag körde den enkla vägen och rymde hem till folk jag redan kände, men även detta var tungt. Man får en konstant paranoia och tror att alla är ute efter att fånga en, vilket suger ut all energi man har. Skuldkänslorna är inte att leka med dem heller.
Även jag funderade på att ge mig ut på vägarna, men det är svårare än man tror. Speciellt när det kommer till att hitta vettiga sovplatser. De flesta platser som skulle fungera att sova på, speciellt vintertid, finkammas och rensas på uteliggare för att sedan bommas igen till nästa dag. Allmäna toaletter går att låsa upp utifrån utan problem, så att tro att man kan kampa i dem är ganska naiivt. Försöker man sova i trapphus så kommer de boende till 99% ringa väktare/polis för att få en utkörd. Söker man sig till härbärge kommer det komma upp många frågor om varför man är så ung…
Det mest troliga är att man skulle komma i kontakt med väldigt skumma människor i jakt på tryggare platser, och är man uteliggare som tjej så är man säkrast om man håller sig så långt bort från människor som möjligt 😕
Alltså jag är en paranoid person som känner till farliga och inte farliga ansikten vilket kan vara till hjälp och ja, man kan överleva på choklad, det finns såna som ALDRIG äter
ja och dom som aldrig äter dör. hårt men sant
om ni tänkte överleva på choklad kan ert tillstånd snart gå över till stor brist på ämnen, det i sin tur gör att er blodcirkulation KAN sjunka och ni får knappt inget underhudsfett - Lycka till att överleva i vinter med det
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
#44 - "Alltså jag är en paranoid person"
Du är inte paranoid, då hade du inte övervägt det här. Då hade du varit tacksam för tryggheten du faktiskt har.
"känner till farliga och inte farliga ansikten"
Knappast. Och nej man kan inte överleva på choklad, verkligen inte. Speciellt inte ute i kylan, du kommer behöva varm mat.
Vill du förstöra för din familj? Vill du knäcka dina föräldrar och förstöra för dig själv till den grad att du kan bli inlåst på ett psyk mot din vilja för att du mår dåligt?
Jag vet att du mena
de du men Fridaakeson hoppades för att du kallade dig själv o inte hon det lät lite elakt.
Hur många år har du kvar i internatskolan?
Vad är dåligt där?
#44 Ingen mår bra på bara chokladkakor och sånt, samt de som inte äter, mår inte bra, har ingen energi och börjar de inte äta, klarar de inte sig till slut. Vill du/ni förstöra era kroppar, må dåligt osv?
ja de är dåligt och jag har MASSA år
#49 Massor är en defintionsfråga. För mig är 10-15 år massor, för andra är 3 år massor.
Vad gör de? aÄr det en vanlig skola?
En fråga: Får Michael Jackon dig att må bra, att du inte känner lika mycket bekymmer, det känns som att han är en av de ända som finns för dig. Är det så?
typ 3, men du tror väl inte att det bara finns chokladkakor eller, det finns mer man kan äta
ja han och Sandra
#47 Menar du att jag lät elak? Varför det? Ville bara ha klart vad hon menade, och att kalla andra för looser är betydligt elakare än att kalla sig själv för looser, var så jag menade, inte att TS är det eller att jag hoppas på att hon är det, iså fall uppfattade du det hela fel utan att hon menade symbolen till sig själv och inte någon annan. Så jag har inte skrivit något elakt.
#52 Ett tips är att du skriver vem du talar till, alltså vilken kommentar.
Förvirrande annars.
Och det är extremt fel att stjäla.
Vad gör de i internatskolan? Är det en vanli skola
nej dem är antroposofer
#37 Vill du bli tagen av polisen och vara på barnpsyket också? Eller vad är du tänker att det hela ska leda till?
Är det ett försök till att vilja bli sedd/får hjälp eller något? För isåfall finns det så mycket lättare sätt att få hjälp på!
Säger det igen, din vän har uppenbarligen dåligt inflytande på dig och det är ingen bra plan alls att rymma! Att sova på tågstationer/toaletter och att leva på choklad är inget att sträva efter! 😮
52 att stjäla är ett säkert sätt att förstöra sina chanser för jobb flera år frammåt. Dessutom förstör man för den man stjäl av. Är ni så egoistiska? Plugga köart, skaffa jobb och gör rätt för er. Att stjäla tjänar ingen på i slutenden.
Men alltså jag är en paranoid person som vet bra och dåliga lägen och det är en bra begåvning med tanke på att jag vet hur man gör då
Avslutar mitt deltagande i den här tråden nu.
59 hela tråden skriker ju att du inte kan skilja på bra och dåligt!
jag förstod inte hur du menade
Att vara ett barn (Ja. Ett barn.) och ha mentaliteten "det kan inte hända mig något" garanterar att något kommer hända just DIG. Tror man att man är oövervinnerlig så råkar man alltid illa ut. Du kan se om någon är bra eller dålig? Men tillåt mig le lite. Nej, det kan du inte. Däremot kan en psykopat eller pedofil direkt se på dig att du är ett enkelt byte. DE har nämligen en väldigt bra förmåga när det gäller att se vem som är enklast att ge sig på.
För övrigt var jag 21 när jag blev hemlös i England och det var FYRA dagar och det värsta som någonsin hänt mig. Nej, du kan inte sno mat - två smutsiga barn kommer direkt väcka uppmärksamhet speciellt när era kläder blivit äckliga och trasiga. Inte en själ kommer ta ögonen av er ens för en sekund så ni kan sno mat. Sen - tror ni det är så lätt eller?! Nä, det är inte det. Vissa kassörer har fan ögon i nacken ibland. tro mig. Been there, done that.
Det bästa scenariot om ni faktiskt rymmer är ju att ni kommer typ två kilometer innan polisen kommer och skrattande hämtar hem er efter ert misslyckade försök. Det värsta scenariot är att ni försvinner och finns aldrig igen för att ni blivit våldtagna och styckmördade. Däremellan finns det en hel del andra otrevliga saker som kan hända. Men BRA kommer det aldrig gå. Ni är båda otroligt barnsliga (och det menar jag inte på ett elakt sätt, utan det är ett konstaterande) och naiva och kommer inte överleva en vecka på gatan utan att antingen försvinna för alltid eller gråtandes ringa hem till mamma. Och jag klandrar er inte, jag skulle också gråta och ringa hem till mamma om jag blev hemlös - för det är FRUKTANSVÄRT.
Det är inte coolt som på film. Det är kallt. Det är farligt. Det är hungrigt. Törstigt. Man har ingenstans att gå på toaletten. Man kan inte duscha. Man luktar illa. Kläderna blir trasiga. Börjar det regna och man blir blöt har man ingenstans att torka dem - då får man snällt sitta i dygnsura kläder i kanske minusgrader tills man torkat. Om man inte frusit ihjäl redan.
För övrigt kanske ni kan sova på en liten tågstation - UTOMHUS - men hur varmt och skönt tror ni det är på vintern? De flesta stationer stänger på natten och även de som inte gör det - haha, lycka till att ens sätta er ner där som minderåriga utan att bli tagna av polisen.
Sen kostar det pengar att åka med all slags transport. Om man inte liftar. Men liftar man med fel person kan man få en kniv hållen mot strupen och tillsagd att ge en avsugning som betalning - det hände min 23:åriga vän i södra Sverige för några år sedan.
Men helt ärligt. Alltså. Herregud. Nä. Du kan väl prova att ha på dig samma kläder där du bor i tre veckor, äta högst en gång varannan dag, aldrig duscha, alltid ha fönstret vidöppet (och du får absolut inte värma dig under någon filt eller annat) och sova på golvet utan kudde eller dylikt och en gång i veckan ställa dig i en iskall dusch och sedan sitta i ditt iskalla rum och självtorka - och SEN, om du klarar av det utan att börja gråta kan du ju försöka rymma…
Men förmodligen lär du inse vilket helvete det är att vara hemlös redan innan du fått på dig ytterskorna.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Men alltså hallå! jag bad er om hjälp för HUR jag ska göra! INTE att ni skulle säga att det är en dum idee..
#64 Stödjer inte dumheter, olagligheter ect.
Tror fler håller med mig. Och tror ingen vill bli "medhjälpare" heller.
Lös problemet, istället för att fly undan det (genom att rymma flyr ni undan problemet), ni skapar nya problem, både för stunden och för framtiden.
#64 - Vi är rätt snälla om du jämför med den hårda verkligheten där ute. Vi kan ringa polisen och säga åt dem att en 14 åring kommer rymma annars om det känns mer lockande? :) De kan förvarna din skola och föräldrar..
Men hallå!! vi VILL rymma, det är skillnad på att vilja och må dåligt
#64 Och du trodde på allvar att folk skulle ge dig tips på hur man bäst begår olagligheter och utsätter sig för fara? Snälla du.
För det första får man inte ge råd om olagliga saker. För det andra är du ett barn, och vi kan inte annat än tala om för dig att det är idiotiskt att rymma. Det gör saker värre, inte bättre.
#67 Dock för ni inga tips härifrån eftersom det är dumt, ni skulle göra olagligheter samt att det hjälper inte er någonting att ni rymmer, tvärtom. Skapar bara fler, troligtvis värre problem.
Finns bra sätt att lösa saker och ting på, för att må bra igen. Att rymma hjälper inget, att leva på knappt någon mat, göra olagligheter, inget jobb mm tycker du det låter som ett bra liv?
Ett barn som vill göra något farligt som förmodligen kommer kosta dem livet är inget som någon vettig människa någonsin skulle stötta. För övrigt så är något förmodligen fel eftersom du vill sätta livet till för att du inte gillar din skola…
Alltså om ni inte vill berätta hur man gör så tycker jag inte man behöver kommentera för jag bad om hur man gjorde
#71 Det får du gärna tycka, men om du tänker lite logiskt så förstår du nog varför alla har kommenterat. Jag tror inte du är dum.
Men TS, om du skriver ut en sådan sak så kan du faktiskt inte tro att alla kommer hålla med dig och ge dig tips. Folk kommer säga emot dig, som de har gjort. Kan du inte acceptera det så kan du verkligen inte rymma heller, för världen där ute är grymmare än här på iFokus.
Folk försöker hjälpa dig att göra ett bättre val för att rymma och snatta är inte det bästa du kan göra.
Vi vill rymma för att vi inte orkar med samhället och jag vet hur man accepterar utländerna
#74 den meningen förstår jag inte alls?
TS, snälla, googla innerbörden/beskrivningen om paranoia/paranoid.
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Men alltså, jag menar att jag kan känna på mig vilka personer som är bra och vilka som är dåliga, det är typ en förmåga. Jag vet vad paranoid är om det är så du menar..
#77 Det är inte relevant hurvida du "kan se" om en människa är snäll eller inte. Att rymma är farligt och kommer bara göra allt värre.
Men jag kan se om den är ivrig eller inte och då vet man att den är farlig
#74 Förstod inte allt du skrev men samhället får ni dras med, det försvinner inte helt bara för att ni rymmer. Om du är missnöjd med din skola så varför försöker du inte byta? Troligtvis vet du inte allt om samhället utan bara en del som du stör dig på. Och personligen så kan du inte gå runt och lita på din "förmåga", det är skillnad på människor i skolan och människor där ute.
#79 Ivrighet handlar inte om att man är farlig eller inte. Så om du är ivrig för att en ny film kommer ut så är du farlig?
Kan alla sluta mobba mig!? Jag bad om hur man gjorde, inte om att bli mobbad för mitt val!
#79 Tyvärr kan man allt som oftast inte se om en person är farlig eller inte. Men som sagt spelar det ingen roll om du kan se det eller inte.
Det är inte det som är det viktiga här.
#82 Nu får du väl ge dig. INGEN har mobbat dig! Att ropa mobbing för att folk vill dig väl är väldigt lågt!
nej, men om nån typ säger "oh please stay here i want you to have it nice" och jag säger "no thanks, we will be fine" så kanske den " oh no! you dont have to leave you can stay here" så vet man att den eller dem är ute efter nåt
#82 Ingen har mobbat dig. Vi försöker hjälpa dig! Om du tycker detta är jobbigt, hur tror du det är på gatan? Problemet här är att du inte förstår att det finns flera här som försöker hjälpa dig och försöker få dig att göra ett bättre val men du ser det som mobbing? Ute på gatan och det är natt, en lördagkväll säger vi. Tror du att du kan hålla dig borta från farliga människor? Nej, det är stor skillnad. Försök du springa ifrån tre killar med kniv. Du kan ju inte ringa polisen om du rymmer för då kommer du åka hem igen. Dessa killar med kniv, om de nu skulle få tag på dig och du kanske inte har värdesaker på dig så kan de göra mycket värre saker med dig. Tjejer ute på gatan kan vara likadana. Det är mycket värre ute på gatan än vad du tror. Detta kanske låter brutalt men det är sanningen.
#82 Jag tror inte någon vill vara taskig. Vi försöker bara få dig att tänka om eftersom vi är oroliga för dig och bryr oss. Jag tror inte någon här vill att något ska hända dig!
//Flöffo
#84 Troligtvis är det redan försent då. Troligtvis kommer du inte ifrån de då.
#84 Du tror alltså att folk som vill dig illa kommer försöka övertala dig? folk tar en med våld, misshandlar osv UTAN ATT FRÅGA eller tjata.
Du missar också att det inte bara är andra människor som är det farliga. Du vet att det är vinter?
Ja, jag vet att det är vinter, men jag har en bra sak som kallas vinterjacka. Dessutom går vi väl därifrån om vi ser att killarna håller en kniv i handen
#89 En vinterjacka skyddar dig inte mot kylan en hel natt.
SOm sagt, du verkar inte inse vad att rymma innebär.
Överfall innebär att någon anfaller dig. du tror att det bara är att gå därifrån?
Nu tror jag faktiskt att du gör dig.
Är lika gammal som dig, och jag skulle ALDRIG rymma! Du förstår verkligen inte vad de är vi på tif försöker säga till dig.. DU SKA INTE, DU FÅR INTE FÖR DE ÄR FARLIGT. Så grymt omogen tanke, förlåt för att jag är otrevlig men här går faktiskt gränsen helt ärligt.. Du kan verkligen inte se om en människa är farlig eller inte! Jag va lite smått kompis med en 21 årig kille i typ ett år, men jag märkte mer och mer hur han tafsade och tillslut sa jag till han och inte pratat med han sen dess. 1 år sedan nu. Jag var jättebra kompis med denna killen när jag var liten, kanske 6 år. Efter att jag sagt de till min bästa kompis som är 1 år äldre än mig så sa hon att han hade skrivit och tiggt sex osv av henne. Och va då också väldigt bra kompis med han när vi va små. Jag hade kunnat bli våldtagen, men jag hade tur. Man KAN inte se på människor om dom är farliga eller inte, han va jättesnäll tills mina kompisar och jag märkte de lite mer och mer och sen va de nog. Jag lovar. Du kommer bli våldtagen, mördad, misshandlad, dö i svällt, törst, frossa eller hamna hos Polisen. Vill du verkligen de? Paranoid är de sista du skulle vara efter allt jag läst. Tror inte att jag är den enda som är beredd att ringa polisen om detta. Ingen kommer hjälpa dig med att rymma, men du kan få hjälp på ett bättre, säkert och lagligt sätt. Och DE tror jag många gärna kan och hjälper dig med. Men med att rymma, never.
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
Men eftersom jag har pengar med mig så kan vi ju sova på vandrahem
92 dina 500kr räcker för en natt.
#92 Sker en anmälan om att du är försvunnen till polisen kommer ditt kontokort mest troligen strypas och spåras, så försöker du använda den kommer de kunna se exakt när och vart detta skedde.
#92 vandrarhem kan kosta 1000 för EN NATT.
Om det är billigt kan det kosta 200 eller med tur 150
#96 Grejen är att det aldrig är så billigt.
Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.
#96 du börjar går mig på nerverna.. Inse verkligheten! Jag ringer snart polisen/socialen.
om vi har tur, annars får Sandra sälja sig
Tycker admin ska ta bort dessa tramstrådar. Genomskinligt'
Sandra??? Så du säger att din kompis ska sälja sig så att NI kan få mat och boende. Glöm de.
Förlåt men jag mår inte bra och klarar inte att bo hemma eller skolan
#100 Jag håller med. Inte en chans att detta är på allvar.
Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.
Alltså vårat datum då vi har planerat in då vi ska rymma är i vår så vi sparar pengar och vi har planerat det här i ett och ett halvt år, så vi drar i vår.
#104 bra att veta. Då vet man när man ska skicka polisen på er.
Men alltså jag säger inte när i vår det blir, det kan bli mars, april eller maj men jag tänker inte säga när för då kan du inte skicka polisen på oss
106, men lilla hjärtat.. Klart vi kan! Vi kan göra de nu, över det du skrivit. Vi kan göra dr efter jul, för då närmar de sig. Vi kan göra de i mars, för nu vet vi ju att de KAN vara då osv osv. Ni kommer inte komma utanför dörren utan att bli upptäcktas, sorry
Men tänk om vi inte rymmer och väntar tills polisen inte tror att vi skulle rymt! Tänk om vi rymmer denna vecka!
Och hur gammal är du egentligen som kallar mig "lilla" hjärtat?
#108 det finns säkerligen en del här som redan har anmält dig. kan tyvärr inte delta i diskussionen mera, har viktigare för mig än att övertyga någon om vad som är möjligt eller inte. lägg ner, skärp till dig. är du 5 eller 14? tack & godnatt för mig.
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
108, men HERREGUD!! NU FÅR DU TA Å GE DIG!! Blir ATG på riktigt nu! Jag anmäler imon då om du vill de? # på instagram om att de är två tjejer som kommer att rymma, snatta, sälja sig osv osv? Du förstår inte hur allvarligt detta är.
#99 Det där är det mest själviska jag någonsin hört. Vet du hur otroligt riskfullt det är att prostituera sig? Det är inte som att man får betallt för att låta någon pussa en på kinden. Folk som prostituerar sig skaffar hallickar som slår dem halvt ihjäl regelbundet, för det är säkrare än att vara en ensam prostituerad då det är ett så galet farligt yrke. Prostituerade blir kidnappade, misshandlade, tvingade till sexuella akter de inte vill delta i, mördade… Det är även värre ifall den man säljer sig till vet att man är en mindreårig på rymmen, då det är mindre chans att de blir anmälda om de går över gränsen.
Att du tycker att det är helt ok att din kompis utsätter sig för detta för att DU inte vill vara kvar på din skola gör dig till en psykopat då du inte visar något intresse i din väns välmående.
Håller med, dessa trådarna bör låsas. Jag hoppas innerligt att du är ett troll.
Kan någon sätta in ett (X) i tråden eftersom att detta heeeeelt!….
#112 håller med dig till 100! Att TS säger att sin kompis ska prostituera sig, vad tänker du med TS? Jag funderar själv på om jag ska anmäla detta. Du behöver ha hjälp, något är fel.
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Vet ni vad?🙂ni lyckades! att övertyga mig om hur dumt att rymma! Jag tycker att det låter så dumt och patetiskt tack vare er! jag har insett vad som kan hända! Jag hoppas ni kan förlåta våran idiotiska idee och ärligt talat kan Sandra rymma själv om hon ska rymma! En applåd till er alla!😛
Jag tror du är ironisk nu, eller hur?
…
#115 är du seriöst?!… Efter de du skrivit känns det som att du skriver så för att hi inte ska anmäla
nej jag är INTE ironisk för jag tycker dt är töntigt, jag vill inte dö eller bli våldtagen för att jag ville bort.
117 jag anmäler inläggen eftersom jag ser igenom det som skrivits.
Jag är så glad att jag har fattat allvaret att jag gråter som en höna😭
#121 kan hönor gråta?;)
Nej det var bara ett uttryck :)
123, meen de fattade jag väl xD
Haha, jag är så himla glad, vi har varit beroende av att rymma och nu vill jag inte det! det är sanslöst att jag gått från att lägga hela mitt liv på att försöka rymma med en tjej att jag inte ens vill rymma längre!
För den som vill så kan ni mejla mig på michaeljackson-frida@hotmail.se
Men eller hur.
Herregud.
Smart att säga att din kompis heter Sandra och att du visar i din mail att du heter Frida. Då vet vi om någon rymmer att det är bara hänvisa hit. Jag hoppas att du kontaktar någon vuxen och får hjälp med dina problem. För rymma från dom och hoppas att din kompis ska sälja sig är rent idiotiskt. Jag hoppas att du kommer till vett och sans snart och att du slutar trolla eller vad du nu pysslar med.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Alltså kommentar #89, de va de roligaste jag läst.
Jag skulle poppat popcorn innan jag läste denna tråden :(
#129 Moget att göra narr av någon som mår psykiskt dåligt.
Är det bara jag som känner "trollvarning" i dessa trådar?
-
#131 Håller med fullt!
Vad menas med troll? Har aldrig fattat de XD
133 det är en person som bara är ute efter att lura, bråka och ställa till det.
134 jaha:) Tycker också de är trollvarning isf!
#130 Jag gör inte narr av henne personligen. Utan tanken att man kan klara sig med endast en vinterjacka på vintern och att det bara att att "gå ifrån" ett överfall.
Och ja, trollvarning. Med tanke på att TS ändrade sin åsikt om att rymma på 18 minuter.
Fast så skrev nog TS bara för att få tyst på alla som är emot rymningen.
Följt tråden utan att säga något extra, men det var konstigt att du ändrade dig så ''hastigt'' om din åsikt. Före var det som att vi inte förstod något och att ni hade planerat allt, du berättade om hur ni skulle göra, frågade om någon hade råd. Nu säger du att det var helt korkat och att de som kommenterade hade helt rätt. 🤔
Sluta hacka på henne! Hon verkar sha slutat så låt henne vara!
#139 Du förstår inte att det handlar om ett barn som i princip vill gå ut och bli styckmördad och att folk tycker det är en helt vansinnig idé och uttrycker sig som så? Det är ingen som hackar, men däremot tycker hennes påfund är helt crazy och hennes snabbt ombyte av planer är misstänkt som tusan.
Hon läste nog om och om o sedan förstod att hon hade fel
Eller så var det påhitt hela tiden eller så ljuger hon för att ingen ska ringa polisen. Människan har ju t:ex sagt att hennes kompis får hora om de inte har pengar nog - att bara säga en sådan sak är antingen troll eller så är det vanvettigt och då har man rätt att kritisera.
Mje, Jag vet inte men jag ska inte hacka på henne.
Jag hoppas bara det går så bra som möjligt och att hon INTE rymmet
Jag t.ex. Hatar när man försöker hjälpa mig genom dumma kommentarer m.m o då ändrar jag mig inte (vill såklart inte rymma)
#143 Sen beror det ju på om man ber om råd med något logiskt eller vansinnigt.