Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 10909 ggr
Josefinaaa
3

Världens snyggaste vinterjacka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åååh är helt kär i dom! Sitter perfekt och så sjuuuuuukt snygga!! Finns ingen snyggare jacka seriöst! Dom kostar 3199 å mina föräldrar tycker att de är för dyrt, men har ÄNTLiGEN fått övertalat dom! Tog lite mer än en månad…. Jag är mest kär i färgen Navy (mörkblå) och om inte jag skulle köpa den så tror jag brun. En av mina närmaste kompisar har den svarta, så vill inte ha den också;) jag är nästan helt säker på navy, men vilken färg tycker NI är snyggast?:)

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

Novelia
5

Men är det äkta päls?

I have no sympathy for people without empathy

Josefinaaa
0

#1 ja de är de. Vill man ha fusk så finns den beiga på Nelly.com, den svarta är tyvärr slut där.

CupcakeGod
3

Tror att jag såg en likadan (svart) jacka på en second hand affär här i Malmö för 500kr.

Josefinaaa
0

#3 konstigt för denna jackan kom ut nu 2013 och typ alla vill ha den så man kan ju få minst 2000 för den. Aja de kan säkert vara så men lite konstigt:) Förra årets modell är snarlik, men inte riktigt så de kan ju ha varit den?

dyoxide
20

Jag skulle nog också säga Navy, dock är det ingen jacka jag skulle ta på mig, dels för att det är äkta päls, och dels att jag inte gillar den modellen på jackor. Dessutom känner jag inte att det är lönt att lägga så mycket på ett klädesplagg man bara har ca 3-4 månader om året, som man dessutom kan hitta liknande betydligt billigare 😉 
Men det är ju bara mina åsikter! Den blir säkert snygg på dig! 🙂

[cookies]
18

3199 för en jacka…. O.o

Duvethon
3

Värst vad alla klagar på priset! 3199 är mycket, men jag tycker faktiskt det är värt det. Ibland får man unna sig något gott! :) trots hur ekonomisk man än är ;)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[cookies]
1

#7 visst ska man unna sig ;) dock tycker jag att det är otroligt mycket för en jacka… Dyraste jackan jag har köpt kostade 990kr, det var för att jag behövde ny och skulle åka skidor längre upp i landet.. Det blev -44 grader som kallast och åkte bara i tshirt under jackan, perfekt :)

Nu har jag inte så stort intresse av kläder, så jag kommer nog aldrig "unna" mig en jacka för 3200.. Men förstår dig, men tycker ändå att det är för mycket ;)

[cookies]
7

Vet inte riktigt om jag tycker att DU unnar dig nåt gott när du hade tjatat på dina föräldrar i över 1 månad ;) Tror mer att dom är trötta på tjat, menar inget illa med det :)

deleteduser
11

#7 fast det är ju inte du som unnar dig något, det är ju dina föräldrar som unnar dig något. Jag skulle aldrig spendera 3200 spänn på en jacka, men det är ju jag det. Men men, ska du köpa den så tycker jag den blåa.

[MiniPim]
14

Fina jackor, men inte fina med äkta päls på. Tycker inte jag. 

Djur är absolut inte kläder enligt mig! men men :)

Josefinaaa
0

Herregud vad alla klagar på priset..;) Jag betalar ca 1000 själv. Finns i fuskpäls med

fidojunior
1

Många vinterjackor är dyra så det där priset är inte så farligt om man jämför med andra vinterjackor.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Josefinaaa
0

#13 precis. Hittat flera andra dom kostat 5-6 tusen

dyoxide
3

#13 #14 Jag tycker då minsann det är dyrt 😮 men jag är nog inte lika noga med jackor etc., beställde en ny igår som verkade väldigt varm och mysig, som dessutom jag tyckte vad jättesnygg, för ca 200kr inkl frakt 😉

Josefinaaa
0

#15 kan du skicka en bild?

Duvethon
0

#10 varför antar du att det är ens föräldrar som betalar? jag har jobbat själv och fått egna pengar, har annars gått med skinnjacka alla vintrar jag kan minnas, ska bli roligt att verkligen köpa en jacka som jag vill ha - med fuskpäls. :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

deleteduser
10

#17 för att TS skrev "mina föräldrar tycker att de är för dyrt, men har ÄNTLiGEN fått övertalat dom! Tog lite mer än en månad…. ". Så ja

[Gladamarsvin]
1

Det är lite för dyrt för min plan men de är ju ditt val ts. Min nya vinterjacka gick på 599 på icamaxi kanske lite tunn men de kan en fleece jacka fixa. Jag själv skulle aldrig kunna få en sådan dyr jacka eller vilja ha. Samma sak gäller mina vinter skor som kommer nu på lovet som kommer de kommer inte vara dyra max 500 då de är det jag har i min budget:)

[MiniPim]
0

Min vinterjacka kostade 1800 kr och jättevarm. Jag tycker faktiskt en bra jacka kostar runt 1000 kr, men det finns ju billigare jackor som också är bra. :) 
Och samma med vinterskor.

Tokyo
0

Förra året köpte jag en ny Didriksson vinterjacka och jag tror den kostade mig runt 1400 kronor, minns inte riktigt. Den passar i år också, även om jag växt från ca 156 cm till 162 :) Har redan börjat använda den. Men ska du köpa jackan, TS, så tycker jag definitivt att den bruna var snyggast, vad jag ser så var det inga "toffsar" på den där fram, för dom var inte snygga enligt mig. Men du gör som du vill! :)

Halcyon
15

Tycker inte man ska stödja att djur sätts på kläder.. men du gör ju som du vill. Jackorna var ursnygga, men skulle aldrig kunna köpa en med riktig päls, skulle aldrig tveka att ta den med fusk. Men det gör du ju också som du vill.

we're always chasing that paradise

Duvethon
0

#18 Jaha, jag missuppfattade det, det var ju min kommentar du svarade på tidigare?

Djuralex
0

NAVY!!! ❤️

Josefinaaa
0

#21 tofsarna går att ta av;) #18 jag betalar ca 1000 själv, men mina föräldrar tyckte ändå att de va för dyrt först. Haha kan ni svara på frågan om färgen istället?^^

Tokyo
0

#25 Jaha, tycker ändå att den bruna var snyggast! :)

skuttis88
1

Jag tycker såhär (om du vill veta 😉)

Först Navy, den är helt klar snyggast.

Sen svart, 3.a beige och sist brun.

Fin jacka!

MVH Celina

FlutterShy
5

#22 👍

Säger som andra redan sagt i tråden, skulle själv aldrig få för mig köpa äkta päls, fuskpäls är enligt mig lika snyggt, om inte snyggare.
Jag accepterar ditt val men vill ändå hänvisa till denna artikel:
http://www.djurensratt.se/sites/default/files/palsrapport_0.pdf
Djuren skulle tacka dig!

Med vänlig hälsning, Amanda. :)

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"

[Tilde]
2

Jag hade nog köpt en brun eller en blå. Dock skulle jag aldrig lägga ner så mycket på en jacka när det finns jackor för 1/3 av priset (eller ännu mindre) som är minst lika bra. 🤔

Josefinaaa
0

#28 tycker sjukt synd om dom, och tycker att de är fruktansvärt hemskt! Men den med fuskpäls tog slut, och vill verkligen ha den!:( Snälla, sluta tjata om detta alla, jag VET att de är äkta och jag VET att de är hemskt! Vill bara veta vilken färg ni tycker är snyggat, inte om hur hemskt de är med äkta osv osv…

fidojunior
7

Dun är inte heller så snällt mot djuren som finns i de flesta varma vinterjackor.

Hälsningar Olivia

Josefinaaa
0

#31 vet, men de är de ingen som bryr sig om… -.-

[Tilde]
4

#31 Endast ca 1% plockas från levande ankor/gäss, resten är från köttproduktionen (fast de behandlas ju inte väl där direkt…) http://www.djurensratt.se/vara-fragor/djurvanlig-konsument/dun-fjadrar Man slaktar dock inte fåglarna endast för fjädrarna, därför tycker många att det är värre med djurpäls.

fidojunior
0

#32 Nej precis, det är många som inte tänker på det. Men nu är du iallafall upplyst om att päls inte är så snällt mot djuren. Sedan om du vill stödja det är upp till dig själv. :) 

Själv tycker jag navy eller beige är snyggast.

Hälsningar Olivia

Josefinaaa
1

#33 fler djur som slaktas pga av att av att VI vill ha mat, exakt lika hemskt som päls enligt mig!

skuttis88
3

Men hallå? Hon ville ju veta vilken färg som vi tyckte var finast. Nu blev det väl lite mycket OT här ;)

MVH Celina

Evelina!
9

#35 Pälsen är bara där för syns skull, dvs fyller ingen som helst funktion. Att vi bli mätta när vi äter mat är ju ändå faktiskt en anledning till att vi gör det och att det är legitimt.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Frosstis
0

Haha vad alla klagar på pälsen och priset! Jag tycker brun och navy är snyggast ^^

[Tilde]
4

#35 Hur är det hemskt? Vi är skapta att äta kött. Då är det ju lika hemskt att alla köttätande djur dödar andra djur… Kött är mat, ser inte alls det dåliga i det.

Men ja, vi kan ha en päls/köttdiskussion i en annan tråd! :P

[MiniPim]
5

håller med om att det blir mket OT, men när jag ser någon som ska stödja sånthär genom att köpa päls kan jag inte hålla mig. man måste säga till andra för att folk ska öppna ögonen för verkligheten, det är hemskare än vad folk tror. men ts, det är absolut inte bara menat till dig. men jag tycker att när man ser att folk ska köpa päls så ska man försöka "stoppa" andra, men ja. det är absolut ditt val. jag tycker den första är snyggast i övrigt.

viktoria91
1

Hade det inte funnits i fuskpäls hade jag aldrig köpt utan mailat tillverkarna om vrf dem säljer äkta och bara fusk? Uppenbarligen säljer fusk bättre än äkta verkar det som!

Josefinaaa
0

Jag kommer köpa jackan vilket som. Inte för att stöda detta eller någonting. Är jätte mycket emot de egentligen, men i år vill jag ha den jackan, tyvärr isåfall. Jag vill ha hjälp med färg, inte att ni ska stoppa mig att köpa något JAG vill ha. Snälla -.- #36, #38 tack!

Sweety
3

Som TS och många andra redan skrivit så ska vi hålla oss till tråden. Vill ni diskutera pälsindustrin får ni skapa en tråd om det och diskutera där. 

Jag skulle valt den svarta eller den blåa. 🙂

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Josefinaaa
0

Efter detta strecket håller vi oss till de jag frågade är ni snälla. Som #43 sa så får ni gärna göra en tråd om de om ni vill:) ___________________________________________________________

deleteduser
0

#23 oj förlåt! Trodde det var du som var TS, så det ber jag om ursäkt för. Om man betalar själv så är set ju en helt annan femma :)

Duvethon
0

#45 Nejdå det är lugnt! Blir lätt att blanda ihop alla kommentarer och användarnamn ibland:)

Josefinaaa
0

Jag förtydligar allting lite igen, så vi kan lämna detta ämnet och återgå till tråden:) Jag kommer att betala ca 1000 helt själv som jag har kämpat för! Sålt kläder, saker osv. Inte får ihop till 3000 än, och min mamma och pappa tycker att de är dags att köpa en jacka. INNAN jag hade samlat ihop pengarna så sa dom blankt nej till den. Skulle ALDRIG fått den annrs. Sen så är egentligen hela min familj emot äkta päls, jag med. Men tyvärr, så kan jag inte hålla mig denna gången. Och vill inte ha folk emot mig pga detta. Tack. Så nu till tråden, vilken färg tycker ni är snyggast? Alla som skrivit här får gärna skriva. Skulle bli jätteglad! Väldigt intressant att höra om vad ni tycker, och jag lovar om den med fuskpäls kommer in igen så köper jag den;)

viktoria91
12

Ingen, ser så plastiga ut.

Retrieversaga
0

Jag gillar inte den typen av jackan, men skulle jag ha en så brun helt klart snyggast, eller Navy :) (+ att måånga går runt med den svarta nu för tiden)

Josefinaaa
0

#48 då hade du inte behövt att kommentera eftersom att jag tycker om dom.. Bättre att hålla det för sig själv isåfall :)

Evelina!
5

#50 Fast vitsen är väl att folk ska få kommentera när man lägger upp det på ett forum såhär?

Josefinaaa
0

#51 jag tycker inte att man ska kommentera något negativt då man kan bli ledsen. Jag älskar den jackan jätte mycket och att hon säger att hon inte tycker att färg va snygg utan att jackan ser plastig ut. De va ju inte någon fråga om hur snygg den va, utan färgen. Orkar verkligen inte mer OT nu. Kan någon låsa tråden? Gör en ny.

viktoria91
2

ts skrev att hon ville att alla som kommenterat skulle kommentera vilken jacka som var snygg så jag kommentarde igen precis som hon ville. Att hon sen inte ville höra det är en annan sak.

Jessicahagstrom94
10

Visst var dom rätt fina men äkta päls… det är något jag aldrig skulle sätta på mig. Päls hör hemma på djuret. 

Och så var det ju priset då :o tänk vad mycket fina jackor det finns som nästan ser likadana ut för en mindre peng, och tänk vad du eller dina föräldrar hade kunnat gjort för pengarna som blev över. Köpa matvaror till exempel.

Men jag "gillar" (är ju som sagt äkta päls så gillar vore fel att säga) den bruna färgen och den blåa.

Thatgirl
2

#54 Haha asså palla dig

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

Jessicahagstrom94
4

#55 ?!

[Gladamarsvin]
0

Vilken jacka  väljer du ?de var snygga  tycker navy blue

Denna kommentar har tagits bort.
Jessicahagstrom94
3

#58 Jag svarade på frågan också.

Jag reagerar på att det är äkta päls för att jag aldrig kommer acceptera sånt. Och det om priset är ju bara sant. 

Jag tyckte din kommentar om mig var onödigare, så säger man inte.

dyoxide
0

#16 Oj, missade din kommentar helt! Om du fortfarande vill se bild på min jacka (inte kommit än dock) så kan jag länka i PM 🙂 vet inte hur det är med copyright-lagen, så vill helst inte göra det mitt i en tråd då jag inte äger bilderna.

Jesperlinden97
13

Min mamma köpte en jacka till mig på röda korset för 50 kronor…. 😐

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

dyoxide
6

#61 Röda korset är skitbra! 😃 köpte en megamysig filt där nu i veckan 👍

Josefinaaa
0

#54 men snälla!! Kan du inte läsa?? Ni blir jag irriterad på riktigt! Maila fiorucci då om du inte accepterar de, de är inte jag som tillverkar dom!! Kan du inte respektera att jag vill ha de även om den är dyr? Mina föräldrar kanske har bra med pengar, de vet ju inte du? Om du köper en jacka för 100 kr ex betyder inte de att alla andra måste göra de… Blir så j*vla trött på att jag säger gång på gång att jag INTE vill att man ska kommentera om päls och pris osv osv och så gör du de ändå.. "Och de där med priset är ju bara sant" asså.. Mina föräldrar hade ju inte gått med på de om dom visste att vi inte skulle kunna köpa mat sen.. Men tack för att du svarade på frågan iaf… #58 guuuud tack!

[RedHood]
4

Jag har följt denna tråden ett tag och tänkte bara hoppa in och säga att TS pga att det är ett öppet forum så får du acceptera att folk säger vad de tycker. Ja, du blir irriterad men samtidigt så får du ta det samt du självklart säga emot de men ni båda har rätt till eran åsikt och rätt till att säga det. Även då gissar jag att du inte har tagit bilderna själv va? Har du inte tillstånd att ta dessa bilderna så får du inte ta de och lägga upp de på andra sidor. Bara så du vet.

Men för att svara på din fråga så tycker jag personligen inte alls om jackor som de men jag röstar ändå för den svarta bara för att svara på din fråga.

dyoxide
1

Precis som #63 säger vet vi inte hur hennes/hennes föräldrars ekonomi ser ut… Jag stör mig själv lite på när folk ger mig såna kommentarer, typ säger att jag är bortskämd etc., bara för att mina föräldrar har råd att "skämma bort" mig lite mer (båda är rätt högt uppsatta läkare). Bara för att ni inte skulle lägga si och så mycket på en jacka betyder det inte att alla tänker så. Jag skulle inte lägga så mycket heller, utan lägger det hellre på något annat, t ex en kamera eller en ritplatta, men det är ju bara jag, som inte precis är så mega-intresserad av kläder. Kan förstå hur ni alla tänker, men tänk också på att ts kanske blir lite trött på alla dessa kommentarer om priset.

Jessicahagstrom94
1

#63 Jo, jag kan läsa. Men jag pallade inte att läsa hela denna långa tråd.

Josefinaaa
0

#64 men herreguuuud…. Och de bilderna är från hemsidor där dom säljer jackan. Ingen som kan säga någon om de

[RedHood]
6

#67 Jo, för du får faktiskt inte ta någon annans bilder utan deras tillåtelse. Har en känsla av att du inte kommer lyssna på detta men tänkte bara upplysa dig om att det är emot Upphovsrättslagen att göra det. Även om det är från en hemsida som säljer saker så får du inte, oavsett från privatperson eller företag.
Tar det gärna fortsatt i PM om du vill veta mer.

Josefinaaa
0

#68 då får jag väl brytt att lagen då, för helt ärligt, jag bryr mig inte längre. Är så j*vla trött på alla negativa kommentarer som jag får av er hal tiden nu asså. Bara för att jag vill ha en jacka som kostar över 100kr, OMG jorden går under:O asså de känns så just nu.. Om fiorucci inte vill att man kopierar deras bilder så får dom väl ringa mig då om de är så himla farligt! Asså seriöst… #63 då ska du inte heller kommentera något dumt då om du inte ned läst tråden. Eller? #65 tack! Äntligen någon som förstår…

m4rkus93
7

J*vlar någon som har aggressionproblem här inne eller? Öööö Näää då aggressionen funkar utmärkt ser jag

dyoxide
1

#69 Det är dock som dom säger, man måste ha tillåtelse att använda bilderna. Bryter man mot den lagen är det nog inte bara ett telefonsamtal man får, utan böter, som kanske inte är så kul. Du kanske kan fråga din vän om du får ta en bild på hennes jacka och använda istället? 🙂

Josefinaaa
0

Får jag väl få böter då

Josefinaaa
0

Kan nån låsa tråden fortfarnade??? Annars får ni göra en annan tråd och tjafsa, för jag orkar inte!!

Novelia
11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom att det gjorts en ny tråd så kan kan vi ju fokusera på det viktiga i denna gamla tråden. Något förutom färgen som jag tycker är värt att tänka på är ju det här med pälsen. Enligt mig så finns det inget "jag vet om hur det går till i pälsindustrin jag är egentligen emot det här men jag älskar verkligen jackan så jag tänker köpa den ändå". Antingen är man emot djurplågeri eller så är man för det. Och man kan inte vara emot det men samtidigt stödja det genom att köpa päls för då är man helt enkelt för djurplågeri. Det är inte bara slaktaren som plågar djuret utan även den som ger slaktaren ett jobb. Alltså dom som köper päls. Nu när det finns en ny tråd så behöver ju inte denna låsas för då kan vi fortsätta diskutera värdet jackan får efter att oskyldiga djur ska få lida grymt mycket för att någon "verkligen vill ha en jacka med pälsdetaljer" som för övrigt är fett ute.

I have no sympathy for people without empathy

Josefinaaa
0

Men vad är problemet??? Så ni ska sitta och skriva saker mot mig för att jag vill ha en hackar som råkar ha en pälskrage?! JO är emot de! Men jag tänker köpa den, INSE! Ni får göra era val i livet och ha era åsikter om detta, men de vill jag också! Respektera de. Nej, ni får inte prata om detta på MIN tråd som JAG skapa för att NI skulle säga vilken FÄRG ni gillade mest! Sa inget om en j*vla päls! Riktigt j*vla förbannad nu, LÅS TRÅDEN!!

Josefinaaa
0

#74 och päls är inte fett ute, de är fett inne! Du verkar inte ha nån koll alls.

m4rkus93
9

Sa jag nått om aggressions problem…

VilmaKristina
4

Dom reagerar inte egentligen på att du vill ha äkta päls, mer att du är emot djurplågeri men ändå stödjer deras verksamhet genom att köpa deras verk.

Lugn, hur arg du än är tjänar du inte på att svära och använda överflödigt med ? och !.

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Halcyon
6

#75 Asså snälla, chilla liiite.. köp den där jäkla jackan om du så jäääääääääkla gärna vill ha den då, det är päls och då får du fan stå för att du går runt med ett stackars djur kring halsen! Och kom då inte tillbaka och säg att du är emot djurplågeri, för vart tror du pengarna går? Jo till att fortsätta göra precis sånnadär fruktansvärda jackor. 😡

we're always chasing that paradise

Tokyo
7

#75 Lugna dig, du behöver inte överdriva med svordomar, utropstecken eller frågetecken precis som VilmaKristina säger i #78.

Dessutom kan du faktiskt inte säga att du är emot djurplågeri eftersom du stödjer det genom att köpa en jacka med äkta djurpäls. 😐

Evelina!
7

"Jag är emot djurplågeri men betalar frivilligt pengar för att sånt ska ske." Motsägelsefullt?

Jessicahagstrom94
6

Inte nå dubbelmoral inte.. nääädå :)

[Nothronychus]
0

fast du har väl skapat en ny tråd där du frågar om färgen, kan inte det här bli en diskussionstråd då?

Sweety
1

Tråden låses nu på TS begäran. Ni som vill diskutera päls kan skapa en ny tråd och diskutera där.

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer