beställa från internet
Jag har fått ett bankkort, eller vad det heter. det är från maestro och på pappret jag fick med stod det att man kan köpa via internet också. jag är 13 år, men sne har jag kollat runt ochd et finns inga ställen där man kan beställa med maestro. men såg att det finns några få ställen som en hade skrivit, men de är inga ställen som jag är intresserad av. men går det i övrigt? för man har ju cvv kod och allt..
Tror inte man får/kan handla online med sina kort förrän man är 18 eller i alla fall har ett riktigt betalkort. När jag fick gratiskort från Maestro kunde jag endast ta ut pengar med det eller betala med det i affärer.
Går inte att handla på internet innan man är 18.
we're always chasing that paradise
Fast jag har köpt spotify via internet med mitt visakort och det fick jag i våras och jag är 16. Men det är kanske inte samma sak som att beställa hem varar ex.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
okej tack! :)
Vad gäller åldersgräns för att handla på olika hemsidor så är det helt olika beroende på sida. Jag handlade på coolstuff.se när jag var 14-15 eller något. Så på vissa ställen kan man shoppa loss även fast man inte är 18. 🙂
När jag fyllde 16 fick jag ett brev av nordea där de skrev att jag kunde "uppgradera" mitt kort och där med börja handla på internet. Alltså, jag är 16 och det funkar prima att använda mitt kort på internet. :)
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!