Fritid&tvångstid, undersökning!
Hej! Jag håller på med en uppgift i skolan om fritid och tvångstid. Det är fem frågor som rör ämnet, skulle några vilja svara på dessa frågor? Det krävs inga superlånga svar. Tack på förhand! :)
- Vad är fritid för dig?
- Vad gillar du att göra på din fritid? Vad vill du uppnå med din fritid?
- Kan du skapa mer fritid? Varför/varför inte?
- Vad är tvångstid för dig? Upplever du att du har för mycket tvångstid?
- Räknar du följande som fritid eller tvångstid: Skolan/jobb, träning, träffa kompisar, umgås med familjen, duscha/bada, sova, shoppa, äta/fika ute
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Vad är fritid för dig?
När jag gör saker som jag har valt själv att göra.
Vad gillar du att göra på din fritid?
Vara med min flickvän, spela spel och ta det lugnt.
Vad vill du uppnå med din fritid?
Vet inte, inget speciellt. Ha kul👍
Kan du skapa mer fritid? Varför/varför inte?
Kan man ju alltid, men då måste man dra ner på något annat. Vill inte dra ner på skolan men det går ju :p
Vad är tvångstid för dig? Upplever du att du har för mycket tvångstid?
Skolan till viss del, men det är inte så farligt. Det är ju lika för alla.
Räknar du följande som fritid eller tvångstid: Skolan/jobb, träning, träffa kompisar, umgås med familjen, duscha/bada, sova, shoppa, äta/fika ute.
FRITID: Träffa kompisar, äta/fika ute, shoppa, bada, familjen
TVÅNGSTID: Sova, ducha, skola/jobb
Träning hamnar på båda då det är olika beroende på humöret…
Vad är fritid för dig?
När jag får göra vad jag villVad gillar du att göra på din fritid? Vad vill du uppnå med din fritid?
Att umgås med min pojkvän/vänner, spela, titta på film/serier m.m.
Jag vill uppnå att ha roligt såklart, man väljer ju inte direkt att göra saker som är tråkiga. 😃Kan du skapa mer fritid? Varför/varför inte?
Nej det kan jag inte, den fritiden jag har är den jag får då skola och läxor tar upp mer eller mindre hela vardagarna.Vad är tvångstid för dig? Upplever du att du har för mycket tvångstid?
Tvångstid är alltså det jag inte själv väljer att göra! Ja det är rätt mycket tvångstid tyvärr.Räknar du följande som fritid eller tvångstid: Skolan/jobb, träning, träffa kompisar, umgås med familjen, duscha/bada, sova, shoppa, äta/fika ute
Fritid: Träffa kompisar, umgås med familjen, fika ute
Både och: shoppa, träna -shoppa känns som tvångst ibland när man inte är en shoppinggalen person och man måste ge sig iväg och köpa vissa saker!
Tvångstid: Skola/läxor, duscha, sova
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Vad är fritid för dig? Det är när jag får göra vad jag vill. Vad gillar du att göra på din fritid? Vad vill du uppnå med din fritid? Jag tränar hund, passar hundar, är med kompisar, grejar med mina egna djur, åker till stan, badar på sommararna och mycket mer. Att ha roligt och njuta av att inte ha några måsten, vill känna friheten att kunna göra vad jag vill eller absolut ingenting. Kan du skapa mer fritid? Varför/varför inte? Nej alltså jag tror faktiskt inte det, då jag har tillräckligt med fritid! Vad är tvångstid för dig? Upplever du att du har för mycket tvångstid? För mig är tvångstid den tiden då man gör någonting man måste göra på en utsatt tid, eller att man har en deadline. Nej hade jag haft mindre tvångstid hade jag inte fått någonting gjort. Räknar du följande som fritid eller tvångstid: Skolan/jobb, träning, träffa kompisar, umgås med familjen, duscha/bada, sova, shoppa, äta/fika ute Skola/jobb är nog det ända jag räknar som tvångstid. Resten gör jag för att jag vill, och för att jag ska må bra. Förutom duscha och sova, det är någonting mitt emellan..
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vad är fritid för dig?
När jag gör saker som jag vill och själv
Vad gillar du att göra på din fritid
Spela, vara med kompisar ^^
Vad vill du uppnå med din fritid?
HAVE FUN
De är inte som att det behövs, mitt liv består av fritid
Skolan, nej de är väl lagom
Räknar du följande som fritid eller tvångstid: Skolan/jobb, träning, träffa kompisar, umgås med familjen, duscha/bada, sova, shoppa, äta/fika ute.
Fritid: Träffa kompisar, umgås med familjen, sova, äta/fika ute
Tvångstid: Skolan/jobb, träning, shoppa.
1. Vad är fritid för dig?
När jag gör något jag själv vill göra, inte för att jag är tvingad till det :3
Vad gillar du att göra på din fritid? Vad vill du uppnå med din fritid?
Vara med hästen, kompisar, sitta vid datorn, baka, träna vovvar osv osv. Jag gör de sakerna för att må bra och ha kul, så det är väl det jag vill uppnå :)
Njae, inte direkt. Jag gör rätt mycket om dagarna, och skolan tar upp resten av tiden så nej.
Skola. Tja, mindre skola hade ju varit trevligt men det är rätt okej.
Räknar du följande som fritid eller tvångstid: Skolan/jobb, träning, träffa kompisar, umgås med familjen, duscha/bada, sova, shoppa, äta/fika ute
Allt som jag inte kan välja själv räknar jag som tvångstid, så för det mesta bara skolan. Allt det andra gör jag oftast för att det är kul, så ja, skolan är nog den enda tvångstiden jag har antar jag.