X fredag...
Hej! På fredag ska Alex avlivas, min favo get! Vi är lika gammla och jag har träffat honom sen jag var liten. Blev för bara ett litet tag sen skötare på gården och fick spendera mer tid med Alex jämtgeten. Men nu kommer jag aldrig få träffa honom igen! Är så ledsen! Jag har aldrig träffat en snällare get än honom, han har aldrig stångats eller så fast han är den största geten på gården och den största geten jag träffat. Jag vill verkligen inte komma dit på lördag(då jag ska sköta gården) och se hans tomma box… Idag när jag kom hem ringde jag pappa och pratade på vägen hem från skolan. Pappa sa att han hade dåliga nyheter från gården. Jag trodde något hade hänt med hamlet(en gammal häst som jag oxå känner väldigt bra). Jag skyndade hem. Pappa läste upp allt och det är såhär: Alex kan inte förvara näring ur maten. Det går rätt igenom honom. Jag tyckte att han var lite mager sist jag träffade honom men det var inget jag tänkte så mycket på. Och inte nog med det! Dom har för många får på gården och ett får måste slaktas… Gissa vad! Dom valde Luna! Världens finaste får! Alla andra får bara drar när man ska hämta dom från hagen. Men inte Luna. Kommer sakna er! Alex och Luna…
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Sorry för bildredigeringen…
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
vad tråkigt :(( du får minnas all eran fina tid ni haft tillsammans! :´)
Sorgligt 😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag mår redan tillräckligt dåligt och så kommer det där mailet!
Tänk på alla fina stunder ni haft tillsammans c: Han kan inte ta upp näringen ur maten, alltså skulle han bara magra av mer och mer och må sämre och sämre ifall han fick fortsätta att "leva". Ibland är det tufft att låta djuren gå, men det är för hans egen skull :)
Vad fin han är!
Jag vet att det är jobbigt men se det från den positiva sidan. Du får fina minnen och han får ett bättre liv där han inte magrar av.
Hellre att han är lite mager innan hans sista andetag än att han är undernärd och mår jättedåligt.
Ta ett par bilder på honom och gör ett kollage att sätta upp på väggen eller i ett album! 🙂
Tack allihop! Ni är så snälla
R.I.P Alex det kommer kännas tomt i stallet utan dig…
Åhh synd, glömde… Vad hände med honom? (läste för nån dag sedan)
R.I.P!
#11 han kan inte behålla någon näring så om dom inte gjorde något skulle han bara bli smalare och samalare tills han inte hade några muskler kvar…