Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 698 ggr
linn8
0

X det är något fel?

Hej! Det måste seriöst vara fel på mig!? Jag håller på och svimma på musiken när vi lyssnar på musik? Jag vet inte vad jag ska göra det går inte! Jag har pratat med lärarna och jag får gå ut men jag vill vara som alla andra! Jag vill vara med men det går inte jag blir helt svimmfärdig har ingen aning om varför. Det är bara när vi sitter i ett mörkt klassrum och tittar på film/musik. Aldrig annars. Hur ska jag gör? Snälla hjälp!

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

[Tilde]
0

Har du ätit och druckit som du ska? Var det på lektionen eller kände du så vid en viss tidspunkt? Du kanske har någon form av epilepsi om du reagerar på exempelvis ljus..?

linn8
0

#1 jag äter inte så jätte bra. Det är alltid på lektionerna.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

[Tilde]
0

#2 Har man lågt blodsocker är det lätt hänt att man svimmar. Hände mig en gång när jag inte hade ätit på hela dagen och sedan var i ett varmt rum. :/

linn8
0

#3 jag har alltid ätit dåligt och väger bara 30 kg.

-Idaoh-
0

svulla donken ! och se till att du trycker i dig någon frukt under lektionstid . har du diabetes kanske ? för vet att de finns nån dextrosol vid kassorna på affärerna som är "snabbverkande" om man är låg :)

linn8
0

#5 har aldrig tänkt på att jag skulle kunna ha typ diabetes? Kanske?

-Idaoh-
0

går lätt att ta ett blodprov hos vårdcentralen, sjuksystern på din skola kanske kan kolla? vem vet :)

linn8
0

#7 svimmar av sprutor har hänt på skolan flera gånger:/

-Idaoh-
0

ögonbindel och bedövningssalva gör susen ;)

linn8
0

Kan det ha något med min blodgrupp att göra?

-Idaoh-
0

tror inte de finns någon direkt blodgrupp som är drabbad, utan diabetes är ju antingen ärfligt eller kan komma med fetma (som du nu verkligen inte har). har någon i din släkt diabetes? har du pratat med dina föräldrar? ni kanske ska gå och göra en hälsokoll då detta blivit ett problem för dig.

linn8
0

#11 min gammal mormor men hon är 94?

-Idaoh-
0

då ligger det i släkten iaf och då finns det större risk att de kan drabba dig . prata med din mamma om problemen och utgå därifrån :)

[Tilde]
0

#13 Det beror ju på vilken typ av diabetes hennes gammelmormor har. 

Ofta om man har diabetes så måste man kissa ovanligt mycket. Sen finns det flera såna symptom som du kan kolla upp. Prata med skolsyster om hur du känner dig på lektionerna. Så gör hon nog en undersökning eller skickar dig vidare till vårdcentralen.