Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 2619 ggr
[hamster-expert]
0

Katedralskolan renoveras?

Hej! en av mina kompisar har sagt att hennes mammas kompis har sagt att Katedralskolan ska renoveras och att alla elever ska flyttas till GUC. Går i nian och ska börja där i höst. Har pratat med mamma och hon tror att de isåfall renoverar en del i taget och alltså flyttar några elever i taget isåfall för att det säkert skulle bli för dyrt annars.

Någon här som vet om Katedralskolan kommer att renoveras och isåfall när?

Jesperlinden97
0

Vad har du valt att gå på Katte? :)

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Sweety
0

Och vart ska du på katte? Jag ska själv börja på katedral till hösten och då i Uppsala. Jag har inte hört något om att de ska renovera här iallafall.🙂

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

[hamster-expert]
0

#1 Naturlinjen =) dd?

#2 nej inte jag heller, av någon annan utom min kompis alltså, men det är säkert inte någon renovering på G den närmsta tiden iaf, för det står inget om det på deras hemsida och det har inte stått om det i någon tidning heller, vad jag vet. Så håller tummarna för det.

Jesperlinden97
0

#3 Aah, du kanske inte ska gå i Lund? 
Jag har valt Lund dans & musikal! :)

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

[hamster-expert]
0

#4 Nej i Uppsala. Haha visste inte att det fanns fler skolor i sverige som hette så :P

Sweety
0

ÅÅh! Jag ska också gå natur! 😃

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

[hamster-expert]
0

#6 Nice 😃

AdrianC
0

Går trean på katte just nu och sitter i utbildningsrådet. Det jag hörde på ett möte av rektor Helene Lagerquist är att ja, det ska ske en renovering. Hon var även tydlig med att påpeka att hon inte gillar systemet med att renovera en del i taget eftersom renoveringar då istället skulle ta flera år längre än om man bara skulle ta allting och få det gjort över ett år. Hon kunde dock inte ge något löfte på var eleverna skulle evakueras om så skulle bli fallet, olika alternativ togs upp och GUC var ett av dem, problemet skulle då vara saknaden av ordentligt utrustade laboreringssalar. 

NÄR renoveringen skulle sätta igång tror jag det nämndes skulle vara nästa läsår (2014/2015)

Då du redan har börjat ettan nu dock gissar jag att det stora valet egentligen redan är gjort :P Råkade snubbla in på denna tråd när jag kollade lite angående den kommande renoveringen, hoppas jag svarade på några frågor i alla fall!

[hamster-expert]
0

Ok tack =)

Dipsie'n'Poo
0

Jag hade Katte som ett alternativ men hörde med dem på Gymnasiemässan i onsdags och då sa dem att vi som börjar ettan i höst bara kommer få gå i den nyrenoverade sista året. Så då strök jag Katte pga det :) hade dock velat gå där ..

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

felle-j
0

Men GUC är ju på Bolandgymnasiet just nu, och där skulle det nog inte finnas plats för en skola till. Eller menar dom GUCs gamla lokaler? 🙂