Drömmar men ingen ork.
Ja egentligen vet inte jag varför jag skriver detta, måste väl bara skriva av mig antar jag.
Jag har varit Deprimerad (Misstänkt bipoläritet) i ca 2 år och jag ska egentligen äta sertralin, men jag är så otroligt värdelös på att komma ihåg de, jag har provat med alla dessa "trix och tips" som finns men det hjälper inte mig att komma ihåg. Dom gångerna jag har lyckats att komma ihåg dom en/två månader i sträck så märker jag sån stoooor skillnad på mig själv, å alla i min omgivning oxå för den delen.
Men nu är jag inne i en såndär fas där jag inte ens nästan får i mig någon tablett, vilket gör att de enda jag gör är att ligga i sängen å gråter för att en fluga sätter sig på datan…
Jag gick ut gymnasiet i våras med ofullständigt slutbetyg eftersom jag inte klarade sista terminen alls vilket betyder att jag antingen måste sätta mig i skolbänken eller försöka hitta ett jobb utan betyg (Good luck!), Eller ja de kanske går men jag är väldigt kräsen när det gäller jobb, nä de ska man inte vara såhär i början men jag har inte råd (psykiskt) att inte vara kräsen.
Jag fick ett jobb i ett stall i mellansverige, jag var där en månad sen gick jag in i väggen. Ja mena, en månad men någonting jag älskar att göra, de är inte okej. Det kan iofs bero på att jag jobbade 60 timmar i veckan oxå men ändå.
Jag har funderat nu dom senaste dagarna när jag mått som sämst va jag egentligen vill göra å jag har kommit fram till att jag skulle må bäst av att ha någonting eget eftersom jag inte klara av att bli bossad, jag vill verkligen inte ha någon som säger gör si, gör så, jag blir tokig på sånt, men ändå är jag den här snälla tjejen som inte säger ifrån för jag vill att alla ska gilla mig, dumt javet men så är det.
Djur är det som fått mig att må bra hela mitt liv, och det är de jag vill göra, jag vill ha en egen gård, med får, kor, hästar, hundar och allt man kan tänka sig, de är av denna gård jag vill leva, dvs mjölk/kött produktion, ull, skinn, ja men you name it, Jag vill vara min egen chef utan att ha någonting jag måste göra för någon annans skull.
Då är ju frågan, hur ska man nå dit när man inte orkar kämpa? När jag inte har någon ork alls att ens ta mig upp ur sängen på morgon…?
Ja mena, att starta upp en sån sak går på några miljoner, hur ska jag komma dit när jag inte ens lyckas jobba?
Haha oj, de blev lite långt med bara ordblaja men de var bara nått jag var tvungen att få ur mig, är tacksam för TIF! <3
Först och främst, Sätt alarm på din mobil där dets tår att du ska ta tabletten. När du tagit tabletten, sätt på alarmet igen. på så sätt så blir du påmind varje dag. Du kan även sätta upp en almenacka*/lapp på din dörr eller någonstans du kollar ofta, kanske en spegel så du blir påmind?
* I almenackan skriver du ett X varje dag när du tagit tabletten. Du kan även ha en sån där.. Dagblock där du drar bort ett datum i taget och göra det till en vana att ta tabletten varje gång du drar bort en lapp.
Jag ser att vi har ungefär samma dröm om att äga en gård ( dock vill jag inte ha köttproduktion då jag skulle ha svårt att se mina djur åka i en sån där hemsk bil och sen veta vad som händer de sen. ) så mitt tips är att leta efter en utbildning inom djur så att du pluggar med något du älskar. :)
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
jag har provat att ha larm, jag har provat att ha medicinen bredvid sängen, ja har provat att ha en lapp på dörren ut ur rummet, jag har provat att ta den på kvällen istället samt i en dosett för att kontrollera att jag verkligen tagit den men de funkar första veckan sen är de kört, har till och med haft en kompis som ringt varje dag för att kontrollera att jag tagit den >.< de enda som funkar är om mamma sätter tabletten och ett glas vatten i handen på mig å ser till att jag sväljer typ xD
Jag skulle oxå ha väldigt svårt att skicka iväg på slakt och har därför bara tänkt en liten köttproduktion, jag är väldigt inne på självhushållning (om de nu heter så?) så köttet kommer att var till mig själv och slakten kommer att ske på gården så jag vet att dom haft det bra från början till slut :)
Jag har gått Naturbruks med inriktingt häst och hund och jag kunde inte haft de mycket bättre, kan ju tillägga att jag hade mvg i alla praktiska ämnen medans de var dom teoretiska (eng,sv, ma osv) jag failade totalt :)