Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 2480 ggr
förvirrings
0

(X) Vad ska jag göra?

Jag är tjej, 14 år. För ett tag sedan tittade jag på en porrfilm för första gången. Asså, det var spännande och mina fingrar skakade när jag klickade på datorn. Men sedan blev jag äcklad. Jag är stark feminist och gillar absolut inte hur tjejer ser ut som sexleksaker i media. Trots det kom den pirrande känslan tillbaka och jag har varit inne på sidan några gånger efter. Men nu har det nått sin gräns iom att jag letade runt efter nån att skicka 'hemliga' snapchatar till. Jag gör det ju för kicken och spänningen (tror jag?) men jag känner mig bara äcklig och slampig efteråt. Snälla hjälp mig leta efter adrenalinet! Jag är ju en helt vanlig tjej som "utforskat sin sexualitet" eller vad man kan kalla det.

CatchFatch
8

Haha förlåt men du låter lite som mig när jag var yngre! :D Fast utan feminist delen :P
Men det finns bättre porrfilmer för de som inte gillar hur tjejen behandlas. :)
Sen tycker jag att du inte borde skicka bilder på dig någonstans, det kan lätt hamna i fel händer. :)

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

dundeer
1

Jag har aldrig varit speciellt intresserad av porrfilm faktist, men dedär med att skicka bilder på mig själv. Jag hade en period när jag var i samma ålder som dig, jag jag visste inte riktigt vem jag var och jag skickade väldigt privata bilder till okända killar som jag hittade på lunar, kamrat, snuttis å alla andra dessa sidor. Jag mådde bra (trodde jag) av den uppmärksamhet jag fick. Sen hamnade några bilder i fel händer och jag upplevde ett helvete i 6 månader och i och med det så slutade jag. Nu i efterhand så har jag insett att jag mådde sämre å sämre för varje bild jag skickade. Det är inget jag är stolt över men jag är stolt över det jag lärde mig och på det sätt jag vuxit efter det! 

De händer dock fortfarande, 5 år senare att någon av dessa killar känner igen mig, eller återupptar kontakten. Det väcker en väldigt jobbig känsla.

Så jag skulle rekommendera dig att sluta med det medans du kan, det blir en sorts adrenalinkick, en längtan efter bekräftan även fast man inte tror att de är det man är ute efter :)

aekitsune
1

Att du är feminist har inte med saken att göra! Jag är feminist. Min erfarenhet är att vissa gillar att dominera, andra gillar att bli dominerade. Är du tjej och gillar att bli dominerad är det OKEJ trots att du är feminist. Feminism handlar INTE om att alla tjejer ska vara starka och självständiga, det handlar om att BÅDE tjejer och killar vill det, och båda har samma rätt till det. Precis som att både tjejer och killar vill dominera. Ta det du vill ha! Det är din rättighet.

Om det handlar om att dela bilder på dig själv, gör det inte om du inte har 100% kontroll över var de handlar. Vill du visa "privata delar" så gör det utan ansikte. Inte för att du ska skämmas, utan för att bilderna inte ska hamna i fel händer. Sex är helt naturligt, och att utforska nya områden är spännande. Hamnar du i en situation där du behöver stå till svar för det du gör måste du vara 100% säker på vad du tycker och tänker innan du kan uttala dig. Samhället gör allt det kan för att bryta ner dig.

Wall of text, jag vet, men jag känner igen mig :)

http://aekitsune.blogg.se

förvirrings
0

Vilka bra svar!! Ja, snapchat-incidenten var en gång och jag kände direkt att det inte var jag. Jag skickade en bild (inte mitt ansikte) och det var med en sekunds visningstid., hemlig e-post och ett konto jag ska radera. Men Jag mådde skit och vädrade hela rummet innan jag kunde gå och sova där. #2 Åh, det du skrev påminner om en bok jag läste (14 år till salu) fast för henne går det över styr och hon blir beroende av att sälja sig. Jag vill absolut inte snapchata så igen. Och även om jag gjorde mig så anonym det går kan ju bilderna (bilden) hamna var som helst..! Jag upplevde exakt det du sa med vad jag trodde var uppmärksamhet, att det liksom satt en människa på andra sidan skärmen, just nu, och kallade mig hans babe. Vad starkt av dig att ta dig ur helvetet! Jag lovar att jag också ska det medan det inte gått för långt!

förvirrings
0

Och om man ska återgå till min """feministiska moral""" så vet jag att killarna i klassen kollade på porrfilm redan i sexan. (ja, vi fick reda på den hemligheten klockan 5 på morgonen på klassresan) Men trots att jag visste att i stort sett varenda kille i tonåren kollar på porr tänkte jag att jag inte fick, ska eller är menad att kolla på porr jag ocskå och kände mig äcklig och lättfotad. Så även om jag KÄNNER mig äcklig och VILL kunna sluta så ska jag ju veta att även jag FåR kolla. Insåg allt detta i skrivandets stund! *.*

[Tilde]
0

Det sägs att den kicken man får efter att ha kollat på porr första gången kommer aldrig tillbaka! 😛 Jag själv gillar inte porr, men du får nog hitta en genre du tycker om. 

Äcklig ska du absolut inte känna dig! Förmodligen kollar majoriteten av vuxna människor på porr ibland.

dundeer
0

Den boken är riktigt bra faktist, läste den själv för någon månad sen å kände igen mig väldigt mycket!

Alla har väl kollat porr någon gång å det är absolut ingenting att skämmas för! Det är en liten hyss hyss sak att tjejer kollar porr än så länge, Det är fortfarande en "killgrej" men jag lovar att de är lika många tjejer som kollar men inte syltar med det på samma sätt som killar :) 

jag mena, jag har många kompisar, tjejer och killar, som har kategorin Porr under sina filer när man ska kolla igenom om de finns nån bra film. Vissa tänder på det och andra inte, de är inge fel med att titta på porr. De negativa enligt mig med porr är ju hur den skapar sexbilden idag… hårt, överdrivet och ytligt.

[RedHood]
1

Inte för att dra igång en diskussion nu men tycker det är lite tråkigt med att ni säger att killar "skyltar" med att de kollar porr för det kan jag säga att det är minst lika många tjejer som gör det. Samt att det faktiskt handlar om vilken kategori inom porr man kollar. Hamnar du på en video där det är en dominant man och du inte tycker om det så betyder det inte att hela porrbranschen är sådan utan det finns videos och kategorier med sådana som inte är "hårda, överdrivet och ytligt". Det beror helt på vilken video och sedan finns det ju faktiskt de som tycker om sex som de och det betyder faktiskt inte att det blir något sexistiskt över det utan det handlar om vad du som person tycker om. Men klart det finns delar av porrbranschen som är fel och dåligt men tänkte bara säg att hela är inte det och har inte så mycket om sexistiskt att göra 🙂

Men tillbaka till ämnet lite! Ts jag kan råda dig till att inte skicka mer bilder och det tror jag faktiskt inte att du kommer göra men håll fast vid att du inte ska göra det igen om du mår dåligt av det! Du kan hitta ditt sätt att få samma pirr som till exempel sexnoveller eller liknande.

dundeer
0

#8 Jag skrev ju oxå att "minst lika många tjejer gör det" vi är bara inte lika öppna eftersom porr anses vara en "killgrej" (försvinner mer och mer iofs men ändå). Sen va jag menar med "hårt, överdrivet och ytligt" är just att de är mest det som visa. En oskuld kille som kollat mycket porr ,om det nu är just den sorten så klart, har förväntningar att det ska vara så IRL oxå. 

Jag försöker inte dra alla över en kant och jag säger absolut inte att tjejer oxå kan påverkas på samma sätt! :)