Obehagligt samtal:S (X)
Hej! (Vet inte om "x" hör hemma i rubriken) För kanske 2 månader sen så var jag upp ensam och satt och lyssnade på musik i mitt rum. Mina syskon och föräldrar sov. Sen ringer min mobil från hemtelefonen. Som är på undervåningen! Jag: hej det är Linn …: "ett ljupt andetag" Jag: hallå? …: andas ut Jag: vem är det? …: …hmm… Sen la jag på och tog min bandyklubba och gick först in och kollade om resten av familjen sov och det gjorde dom! Så jag gick ner men ficklampa bandyklubba. Hem telefonen låg på golvet i köket så jag plockar upp den och går upp och lägger mig. Sen hade jag väldigt svårt att sova och hade bandyklubban bredvid sängen hela natten. Har ni varit me om något "obehagligt samtal"
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Låter som en skräckfilm tycker jag… Har du fått någon förklaring på vad som hände?
Busringning eller pervo som ringde runt på måfå och försökte få tag i någon av rätt ålder/kön att störa.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#2 Det kom ju från hennes hemtelefon..
TS : Nej de har jag inte.. Ta upp det med dina familjemedlemmar..
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#1 nej vi vet inte vad det har för förklaring.
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Ett syskon som skämtar förmodligen. Alltså, det är ju knappast så att en mördare eller inbrottstjuv tagit sig in, tar ingenting och gör ingenting, förutom tar hemtelefonen och gissar sig till en i familjens mobilnummer, ringer, och säger ingenting och gör ingenting. Och det är inte spöket Laban heller. Så ja, det är ju någon i familjen som skämtat.
#2 Det var ju någon som ringde från hemtelefonen som låg i köket…
#5 mina små bröder låg och sov. Sen så låg telefonen på golvet i köket och jag skulle hört om någon gick mer för trappan då den låter väldigt mycket:)
#7 Så det var en inbrottstjuv med fenomenala inbrytningsskills som bara tog hemtelefonen och busringde till dig och sedan försvann ut i natten igen?
Låter troligt. Du tror inte du skulle hört om någon bröt sig in…?
Nej det var ingen där, kanske någon typ "hackat" telefonen :P
Men hur fick denna personen tag på just ditt nr? 🤔
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#10 har ingen aning?
Mest troligt att någon av dina syskon drivit med dig , och du helt enkelt inte märkt när någon har gått i trappan.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#12 men dom sov ju:0 jag gick in och lyste på dom med ficklampa och båda två sov…
Om du lyssnade på musik så är det nog inte så svårt att ta sig ner utan att du hörde.
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#14 det är möjligt ja. Men telefon låg i köket jag skulle varit i trappen innan dom hann till sitt rum.
Berätta för dina föräldrar. ^^
Jag chansar på ett syskon. Man kan ju låtsas sova. 😎
#17 han är bara 5 han vet inte hur en telefon fungerar?
Låter skumt.
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Jag uppfattade det som att din mobil ringde till hemtelefonen, alltså att när du kollade på hemtelefonen så stod det ditt mobilnummer där, eller?
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
#20 precis, fast tvärtom
#21 hur mena du? Mena du att telefonen ringde till sig själv? Isåfall tror jag inte att det e nån fara för det har hänt mig med fast det visade sig vara nåt fel på själva telefonen tror jag…
#22 Hon menar nog att hemtelefonen ringde till hennes mobil.
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
#23 jaha :s vad läskigt :O
#18 Konstigt, det visste jag när jag var 5 år. 😃 Han kanske kan mer än du tror? ;)
Vem annars skulle det vara som ringde? Kanske går någon i din familj i sömnen? 🤔
#25 det är dessutom barnlås på telefonen. Den ända är jag;)
#18 Du hade väl två bröder? hur gammal är den andra då?
Kanske var vinden som knappade på telefonen av misstag och susade lite. 😉
#27 han är 7 men sov över hos en kompis då.
#28 Du sa ju "mina små bröder låg och sov", så tog det som att båda var hemma. :P
#29 jag trodde det men frågade mamma om alla var hemma när jag idag. Och hon sa att han sov över hos en kompis. Men tänkte inte så mycket på det nu men tog det stort då. Om du fattar vad jag menar.
Men du lös ju på dem med ficklampa….
Kanske det såg ut som att den ena var i täcket o sov?
Är det ingen som fattar att det är spöken?
Kanske det är spöketn , men spöken kan väl inte telefoner , o de kan väl inte ringa?
För det är ju verkligen spöken, det är ju förklaringen till allt..
#34 jo de kan dom:)
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
#35 Det är förklaringen till det här
Jag är nästan helt säker på att de är spöken, tyvärr
Det är väldigt "andlig aktivitet" här så jag blir inte förvånad isf.
#36 de förklara ju saken. De finns något man kan ringa (vet inte vad de heter) som kan komma till ditt hus och spruta in något medlen eller något så dom förhoppningsvis försvinner. Prata med dina föräldrar om de, ett bra allternativ om du inte vill ha fler samtal hemifrån;)
spöken fattar man ju :P eller …du tu du… var det … :O (vänta, måste komma på en bra xD) ..(emh…) …(jo, nu vet jag!)… (eller, ne, jag vet inte…)…(okej, vi tar den 'bästa' jag kunde komma på, tänkte på leather face(i motorsågs massakern) först men han är nog inte så tyst med sin motorsåg 😂).. det är Spöket Laban! ofc!
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
#40 Jag tror det är Johannes Brost du menar.
#42 vad är de??
Men suck. Nej, det är inte spöken. Spöken brukar inte busringa till folk. Utom på film, men det är inte verklighet. Det är något syskon eller någon av föräldrarna. Ja, jag tror på det övernaturliga men inom rimliga gränser. Hade det handlat om ett ljud - ja. Men att ett spöke känner "nä asså, jag ska nog ringa till x och se om vi ska chilla lite" och busringer till dig?! Nej du. Inte en chans. Dags att släppa fantasierna och förankra oss i verkligheten.
#44 tro vad du vill men de är verkligheten. Sånt kan hända, men tro inte på de om du inte vill. Men de är sant. Är verkligheten att hemtelefonen ringer till hennes mobil och alla andra ligger och sover? Och de finns andliga aktiviter i hennes hem. Att de är en ande låter mest troligt i detta taget.
#45 Nej, det är inte det mest troliga överhuvudtaget.
#46 nej du som verkar veta allt här då kan ju säga vad de är och sluta att säga att jag har fel, när jag är 99% säker på att de är så. Har själv varit med om mer ande aktivitet än vad du någonsin kommer bli, så jag vet vad dom kan göra. Och jo, dom kan ringa folk.
#47 Du antar att jag aldrig varit med om någon paranormal aktivitet alltså? Nåja, det kan du ju anta så mycket du orkar. Jag har redan gett många rimliga och logiska förklaringar. Jag fattar inte varför folk så himla snabbt skyller på "spöken" istället för att försöka se saker logiskt.
#48 men TS tror ju också själv att de kanske är de! Du verkar tro att du vet allt, men denna gången har du fel! Denna gången är dr logiska "spöken".
#49 För att du säger det… Logiskt.
Meen guuud pallar inte sånna som dig!…. TS prata med dina föräldrar om att ringa de jag sa förut så andarna försvinner förhoppningsvis:) Eftersom att de ändå är aktiviteter i huset så kan ni göra de ändå, även om de inte är orsaken till samtalet. (Vilket jag och vissa andra tror)
Jag tror inte det var något spöke, absolut inte. Däremot kan det ha varit din lillebror och hans kompis som smygt hem och sedan smygt ut helt enkelt, eller en inbillning.
-
Hans kompis bor minst 10 mil bort…
Men eftersom du själv sagt att BÅDA syskonen sov i sina sängar så var ena syskonet inte hos en vän just den natten - eller så ljuger du - eller så har du fel om andra detaljer också = det var något syskon som busringde. Svårare än så är det inte.
Förlåt, men hur går inlägg #13 (där du säger att båda sov) ihop med resten? Det vill säga att du säger att ena brodern inte var hemma.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#55 nu blev det komplicerat:/ men såhär: Jag trodde båda var hemma men sen frågade jag mamma om alla var hemma( hon kom ihåg den natten för jag väckte dom och dom blev väldigt arga osv) men då var den äldsta och sov över hos sin kompis som flyttat ut på landet. När jag tittade till "dom" så tänkte jag inte på om båda var där utan om han var där. Vilket jag glömt för jag tänkte inte så mycket på det då. Men han var den ända som var med på dagen och då tänkte inte jag på att den ena inte var där. Hoppas ni förstår:)
Det är spöken
Så om du missade att det inte var två personer som sov där trots att du kollade och såg att båda sov kan du ju ha missat vad den andra brorsan gjorde också…
Kolla Övernaturligt iFokus, de kanske kan hjälpa?
Men annars så hade de en plan men troligast är spöken, och ifall de var brorsorna skulle de skratta så det är nog spöke