Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 1244 ggr
linn8
0

X gå upp i vikt?

Hej! Finns det något sätt att "gå upp i vikt" på? Alltså någon bra sätt som man bara går upp typ 2-4 kg på? Hoppas ni fattar vad jag menar. (Frågor tas via pm)

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

BunnyHope
0

Träna o bygg upp muskler. De väger mer än fett. Äta Mcdonaldsmat är en dålig idé.

Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12

linn8
0

#1 okej tack:) Ett hälsosamt sätt inte som att äta skräpmat.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Thatgirl
0

styrketräning helt klart

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

linn8
0

#3 tack Vilket sätt träna?

Sweelin
1

Detta är mitt recept:

2 dl vispgrädde (340 kalorier per dl)
4 dl mjölk (60 kalorier per dl)
1 dl Star Nutrition Meal Pro (ungefär ~300 kalorier per dl)

Totalt: 1220 kalorier per shake.

Blanda allt i en shake och drick innan du ska gå och lägga dig 😉

Jag har gått upp 4 kg hittills.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

linn8
0

#5 tack

Amorita
0

om du är underviktig så ät mer än vad du vanligtvis gör. nyttig mat som är rikligt med fett! :) vet inte hur din situation är om du är underviktig eller bara smal, men om du är underviktig ska du inte träna då du bränner massor kalorier

[Majbot]
0

Sen är inte det bästa att kränga shakes på över 1000 kcal, sure man kommer gå upp i vikt men med ett sådant hastigt energiöverskott kommer personen i fråga bara gå upp i fett. Muskler tar massvis med månader och dedication till att bygga.

Sweelin
1

Hmm… Medan jag inte tycker det är lämpligt för en 12 åring att styrketräna.

[Majbot]
3

#9 så hon borde helt enkelt gå upp i fett snabbt som attan? Skitbra lösning

Sweelin
0

#10 Snabbt som attan? För mig har det ungefär tagit 1 år att gå upp de där 4 kg

Sweelin
0

Jag tycker iaf att det är skitbra för man töjer ut magen (om man äter lite) och kan äta mer sedan. Men om man kombinerar att äta lite med styrketräning så hamnar man på sjukhussängen.

[MiniPim]
0

Jag är 133år och styrketränar smått ibland, inget fel med det ;)

[Majbot]
0

Med ett överskott på över 1000 kcal så kommer man med all säkerhet gå upp flera kilo på några veckor/månader. Troligen äter du väldigt lite utöver den shaken. Men utan styrketräning så går du inte upp märkbar andel muskler.

Inget fel med att styrketräna. Säger sig själv att man ska vara jävligt försiktig som nybörjare och om man är ung och växer ska man definitivt inte försöka dra 120kg + i marklyft eller bänka 100. Lite 'Underhållsarbete' är det inget fel på men som sagt. Med tanke på åldern så borde TS ha en förälder med sig eller någon kunnig så hon inte skadar sig.

Sweelin
3

#14 Nej jag äter rätt normalt till lite sämre. Men jag har hög omsättning. Tänk om TS vill endast gå upp lite i fettnivå än muskler? Fett är viktigare än muskler i hennes ålder så att hon kan växa till sig ordentligt nu i tonåren.

[Majbot]
1

#15 Diskuterbart. Måste väl i alla lägen vara bättre att få en hälsosam rutin som en vana tidigt i livet istället för att helt enkelt bara äta upp sig? Alla har inte fördelen att ha hög metabolism, jag t.ex. Slutade på 125 kg. 

Sitta hemma och såsa och äta.

Röra på sig ibland på gymmet och äta rimligt i förhållande till aktiviteten.

:/

Sweelin
1

#16 Sitter hemma å såsa? Jag är knappt hemma enligt mig själv. Cyklar överallt och är i stallet hela dagarna. Jag behöver inte ett gym för att vara frisk. Jag väger förresten 50 kg och är 170 lång. Så jag kan gått och väl sitta hemma oftare och äta ännu mer 😉

Nu vet vi ju inte om TS är naturligt smal eller äter sämre. Men oavsett så tycker jag att det vore ju bäst med medelmåtta träning och äta mer. Och för att äta mer så kan man töja ut magen lite med några shakes 😃

[Majbot]
0

#17 Fortfarande inte vettigt för någon som inte bulkar att dricka +1000kcal shakes. Med undantag för människor som är väldigt smala och har hög metabolism. Att shocka kroppen på det sättet är aldrig bra.

Säger sig själv att muskelmassa är bättre än fett. 

Drick en massa vatten så töjs magen ut.

Sweelin
2

#18 Tja alla är olika. Jag tar ju inte varje kväll utan lite då och då, kanske 2-3 gånger i veckan. Jag är inte intresserad av muskler, dom kommer från att mocka skit och bära hö. 

Det enda man töjer ut är kissblåsan.

[Majbot]
0

#19 Styrka/uthållighet menar du? Muskelmassa är inte så enkelt att få…

Sweelin
0

#20 Styrka = Muskler? Jag har ju inte så stora biceps som du, men nog har jag fått lite större 😃

[Majbot]
1

#21 Styrka är inte detsamma som muskelmassa. Så nej där har du fel :p

Vincent...
1

Rapsolja eller olivolja i maten, det innehåller 900 kalorier /100g.

HAHAHAHAHAHA…..

[JollyJustin]
0

Ät kanske fetare mat ?

linn8
0

Jag dricker grädde i oboy varje morgon men min medicin gör det svårare att behålla fettet ur tex grädden…