Tacoköttfärs!?
Jag behöver hjälp fort! Hur gör man köttfärs till tacos???:0
Värmer stekpannan med smör (eller ev olja), när den är varm slänger man i köttfärs, sedan på med kryddmixen och vatten (står på baksidan av kryddmixen hur man gör), steker tills den mesta vätskan har försvunnit. Rör runt på köttfärsen då och då, både innan och efter kryddmixen hällts i.
Om man inte har taco-kryddmix kan man krydda själv, och då behöver man inget vatten om man inte vill.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Nöt/bland eller fläskfärs steks i lite olja/smör tillsammans med hackad lök samt vitlök. På med en klick tomatpuré, paprikapulver (eller färsk röd paprika) lite vatten, en köttbuljongtärning, någon tesked med socker, peppar och spiskummin samt oregano. Låt koka ihop.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Steker köttfärs med tacokrydda. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Okej, tack:D
Du behöver inte steka färsen i smör/olja för det är redan så mycket fett i den.
#5 I flesta fall så bränns det fast annars. Tror du tänker på bacon 🙂
#6 Nej, jag vet skillnaden på bacon och köttfärs. Har aldrig stekt färs med extra fett och har aldrig varit med om att den bränt fast.
#7 Okej då har du bara tur! 🙂
#8 Snarare andra som har tur som hittar såpass mager köttfärs att de måste tillsätta extra fett för att det inte ska bränna fast.
Beror väl på stekpannan och hur varmt man har det kanske?
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#9 Använder du teflon? För andra använder använder lite tyngre stekpannor och liknande 🙂
#11 Har använt teflon lika väl som gjutjärn och keramisk och en jäkligt sliten teflon där allt annat bränner fast. Och kör på medelhög till hög temperatur. Men nej, köttfärsen bränner aldrig fast för den är så jäkla fet jämt.
Ja här steker det gärna fast utan fett. Och dessutom använder jag ofta nötfärs eller älgfärs då jag har det billigt. Så här är färsen så passa mager att jag måste tillsätta fett. Steker jag blandfärs så har jag också i fett för att inte bränna vid, men då bra mycket mindre än annars.
Sen beror det på temperatur och vilken panna man har.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Jag brukar steka fläskfärs i lite margarin/smör, sedan ha i tacokrydda😛
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag lagade tacon o köttfärsen till middag och det blev muums!!:D