Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 5624 ggr
Odd
0

OT Halloween

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Postade det här inlägget på Teckning.ifokus redan, men det finns ju påhittiga människor överallt så jag tänkte att jag frågar här också.

Ska åka till Tyskland över Halloween för att hälsa på några vänner, och de har planerat att vi ska klä ut oss någon dag under veckan och gå ut för att sjunga karaoke Skrattar

Jag hade tänkt att jag skulle vara en demon av något slag, men eftersom jag inte har någon gjutning av mitt ansikte kan jag inte göra några proteser och jag har inte råd att köpa några färdiga.

Men jag gjorde horn i fimo-lera som jag ska fästa med lim och flytande latex (på bilden är de bara fastklistrade med lite färg) för att försöka få en snygg övergång mellan dem och huden, sen hade jag tänkt sminka mig på något sätt.

Men jag har kört fast!

Har flera koncept i huvudet men jag kan inte få ihop det till något bra, så jag hade varit jätte tacksam om ni skulle kunna komma med lite idéer på hur jag kan se ut.

Eftersom jag ska utomlands kan jag inte använda mig av min airbrush, och det här kommer vara första gången jag använder riktigt smink (ögonskugga) till att effekt-sminka mig själv.

Men jag gillar utmaningar, så ni får komma med vilka idéer ni vill, det behöver alltså inte se ut så som jag gör på bilden om ni kan komma på något bättre! Vill dock behålla vit som basfärg och placeringen av hornen. Om ni kan komma på vad jag kan göra med hår och kläder får ni gärna dela med er av det också, behöver all hjälp jag kan få!

Hade varit roligt att se bilder av vad ni kan komma på om ni känner för det Skrattar 

Sparar på sminket, så jag gör bara halva ansiktet är jag "skissar", så bilden högst upp är photoshoppad. Har spegelvänt höger sida av mitt ansikte och satt den över vänster.

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

mopsen12
0

Kanske köra ännu mörkare vid brynen? Eventuellt också vid käklinjen? Annars tycker jag det redan ser sjukt snyggt ut! 😃

Odd
0

#1 Tack!

Ja, ska se fall jag kan hinna ner till stan imorgon för att skaffa lite fler och mörkare färger. Är ju helt omöjligt att hitta bra paletter med många färger på, om man inte beställer online 🤦‍♂️

[Tilde]
0
Odd
0

#3 Kan inte se andra bilden!

Funderade också på att göra något liknande runt munnen, men mer som det här. Du tror inte att det kommer se väldigt rörigt ut?

[Tilde]
0

#4 Hmm det kanske är svårare att få till så det ser "verkligt" ut? Bilden är ju så hög kontrast på så man ser inte riktigt sminket som så. 😛 Men testa! Blir säkert bra.

Odd
0

Liten uppdatering och bilder där jag inte ser förstoppad ut 😂

Den vita färgen fungerade inte särskilt bra, täckte inte tillräckligt för min smak och bara smulade sig när jag försökte att måla över den så jag var tvungen att komma på någonting nytt.

Eftersom jag inte har någon annan färg som jag skulle kunna använda som grund fick det bli svart, men den blir ojämn när jag målar över latex med den, så hornen får bara bli pålimmade.

Sen kom jag på att jag inte kan göra någonting jag hade velat med kläderna eftersom det antagligen får min väska att stanna i tullen Gapskrattar

Men, det blir nog bra ändå Skrattar

Odd
0

Passade på att ta några bilder med de vita sminket också, jag hade kunnat använda det om jag hade sclera linser (för allting ser bra ut med sclera) men det har jag inte råd med Ledsen

Har ändrat bakgrunden, målat i ögonen och höjt kontrasten på båda bilderna, resten är smink.

[Tilde]
0

Tycker det ser riktigt bra ut! Gillar den första bilden, med det röda runt ögonen! 😃

[JollyJustin]
0

Den vita på  #7 och #0 Var finast

CatchFatch
0

Den översta bilden i #0 Får mig att tänka lite på en dinosaurie.. Vet dock inte om det är bra eller dåligt :P

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

Odd
0

#8 Tack!

#8,#9 Ja jag föredrar också den vita, men eftersom färgen är så jobbig att använda är det inget jag känner för att krångla med i Tyskland. Får väl göra det nästa gång om jag är hemma istället 😃

#10 Dinosaurier är alltid något bra!

[RedHood]
0

Jag tycker faktiskt mer om den mörka på #7 😎 Jag tycker om mörka bilder och sådant så kanske inte så konstigt hehe

Odd
0

#12 Föredrar också oftast mörka saker, men det vita sminket ser egentligen bättre ut i verkligheten eftersom kontrasten är mer uppenbar, ger en större chock-effekt 😂

[RedHood]
0

#13 Kan tänka mig det! Du sticker ju mer ut i mängden med det 😃 Men jag tycker det är snyggt överlag och creds för att du orkar!

Odd
0

#14 Tack så mycket!