Sinclair Uddevalla
Hej!
Jag är 15 år och ska snart välja gymnasium. Jag ska söka till sinclair då jag har hört att det är en sjukt mysig skola! :)
Och jag ska då gå musik.
Är det någon här på iFokus som kanske går där?
Hur är skolan tycker ni? Vad gör man? Hur ser ditt schema ut? :)
Lägg gärna ut lite bilder på skolan!
Finns det någon annan 98 som kanske ska söka till musik på sinclair?
Om de fått bort bajslukten i källaren så finnas det väl inte så mycket att klaga på, mysig skola är det även om det är lite skabbigt. Känns som man är en familj. Men jag gick media så jag kan inte svara på schemafrågan.
Okej tack! :)
uddevalla av alla städer också :////
Går på plusgymnasiet i uddevalla så kan inte säga något om sinclair, men har bara hört positiva saker. Kanske ett och ett annat klagomål men det positiva gäver över det negativa så att säga!
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
#3 Tack!
Går på Agneberg i Uddevalla, men har många vänner som går på Sinclair och jag har också bara hört positivt. :)
Kom på en grej schemamässigt.. De kommunala skolorna börjar ju 8.30 i stort sett varje dag och slutar vid 15.40 som senast. Givetvis är det ju olika, men de längsta dagarna är så. Jag går samhäll SPINT (om du vet vad det är), och ettans schema var ganska lugnt men mer nu i tvåan och trean. Om jag fattat mina vänner, som går olika estetinriktningar på Sinclair, så har väl de liknande scheman. Men gå dit på öppet hus och fråga mer! :)
Okej tack så jätte mycket! :)
Men vad är SPINT för något?
#7: Samhällsprogrammet med internationell inriktning! Man läser många av kurserna på engelska och gör en projektresa i trean till England och Skottland. Finns på ekonomi och samhäll. :)
Jaha! Gud va roligt det låter! :)
#9: Skicka PM om du är intresserad av att komma och skugga! :)
Det ska jag göra! :)
Btw!
Måste bara fråga, får man dator när man går på skolan? Vet att man får det på vissa och är bara lite nyfiken på om man får det på Sinclair :)
#12: Yes! Tror Sinclair får MacBook Air. :) Annars får ni nog samma som vi andra - d.v.s Dell Vostro. Men någon dator ska ni få i alla fall!
Okej tack! :)