Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3931 ggr
Arviden
0

Raka sig

Asså är de många som rakar sej under armarna egentligen? Typ på gympan, o M man har långt hår under armarna är det hu svårt att dölja.

Jesperlinden97
0

Vissa bryr sig inte, vissa tycker det är mer fräscht att vara rakad. 
Jag som kille bryr mig inte om att raka mig, haha 😂

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

[MsHammer300]
0

jag rakar mig :3 det var bara för att jag blev smått retad för det :c och det känns som sagt lite fräschare XD

[Tilde]
1

Jag tycker inte det gör något med hår under armarna på killar, de flesta har ju det. 🙂

Cazzos
14

Jag tycker inte att det gör något om en tjej eller kille har hår under armarna eller andra ställen på kroppen. 

Känner du att du behöver raka dig för din egen komfort så gör du det, men trivs du med hår på kroppen så behåller du det. Simple 🙂

Hur det är med din specifika klass vet jag inte, du får väl kolla. 😃

[LinneaSwensson]
9

Jag tycker verkligen inte det är fräscht med hår under armarna, på killar är det väl okej men på tjejer tycker jag att det är värre. Självklart gör man ju som man själv vill, det är bara min åsikt :)

Odd
1

Hår växer oftast ut strävare när man rakar det, så börjar du raka dig kan du vara tvungen att fortsätta raka dig väldigt ofta för att undvika obehag.

Så vill du göra det bara för att det ska se "snyggt" ut ska du kanske fundera lite till. Om du tycker att det är för långt kan du ju bara trimma det med en sax, du behöver ju inte raka av allt för att det ska se snyggt och välvårdat ut.

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Tina-A
3

Är du kille? I så fall tycker jag om när killar trimmar sitt underarmshår med sax som odd skrev, kllipper av topparna liksom så det inte blir för långt bara. Men vill du inte göra något alls, behåll det som det är. Vill du testa att raka så testa. Prova och gör så som du själv vill :-)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Snurraminjordigen
3

Killar bryr jag mig inte om dom rakar sig under armarna eller inte.

Men jag som är tjej skulle aaaldrig någonsin kunna vara orakad under armarna-

[Sniff]
5

Jag rakar mig inte någonstans. Det trivs jag skitbra i, och jag har inga som helst planer på att börja ta bort hår. Det är ju bara jobbigt😛

Och ja, jag är tjej.

fsigge
2

Jag rakar mig under armarna och tycker det känns  frächare och skulle aldrig ha hår under armarna 🤮

Jag tycker att det är helt okej på killar men jag blir ändå äcklad av det på nått sätt

Frida

dyoxide
1

Jag rakar mig under armarna, men har inget emot folk som inte gör det. 🙂 dock tycker jag att min pojkvän borde börja fundera på att göra det också… Inte sådär jättehärligt att mysa med ibland ;)

[Tilde]
4

#10 Håller faktiskt med dig. Jag har inget emot att min sambo har hår under armarna, men jag vill inte direkt ta på det eller liknande xD

Snurraminjordigen
0

lägger till lite på #8. Jag skulle heller aldrig kunna vara orakad varken på benen eller där nere.

Men jag bryr mig inte om andra tjejer inte rakar sig nåt, det är inte mitt ensak liksom :)

[Naddes]
6

Jag tycker det är jätte äckligt me tjejer som inte rakar sig under armarna. I somras satt jag och åt en glass då kom det en tjej som troligen aldrig rakat sig under armarna jag kunde inte äta mer höll på att spy. Och man luktar mycket mer svätt om man har hår. Så snälla alla tjejer som jag hår under armarna ha aldrig linne för omgivningens skull . Hoppas ingen tar illa upp jag skriver bara som jag känner

[Gladamarsvin]
1

Jag bryr mej inte om killen har hår under armarna de är så män ska se ut tycker jag🙂

lisora
5

asså håret är ju där av en anledning, jag rakar mig under armarna men tycker inte direkt det är äckligt om tjejer inte gör det.. förstår inte varför man skulle tycka det? man går ju inte runt och tycker killar är äckliga som inte rakar sig, att tjejer ska raka sig under armarna är bara något hittepå egentligen :P

[Majbot]
1

Rakar mig för att jag själv upplever det som mer fräscht. Min pojkvän har en del hår under sina armar ibland men rakar dem då det blir för långt. Han får ha det som han vill, inget jag tänker på direkt :p

JustMySelf
14

#14 Vad du är fånig, varför ska andra anpassa sina kläder efter att du tycker det är fult med hår under armarna?

VilmaKristina
9

Bara för att folk inte lever upp till dina förväntningar ska du inte bli äcklad.

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

[Sniff]
0

#14 Lika bra att jag gräver ner mig och aldrig mer visar mig bland folk, tänk om någon skulle se min äckliga håriga kropp och spy…

Thatgirl
4

Blir sjukt äcklad av hår under armarna/på benen iaf på tjejer. På killar är det väl okej men jag tycker ändå inte att det är fint liksom, men jag bryr mig inte om det är på killar. Mår nästan illa när jag ser en tjej ha linne och sen hår under armarna.

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

[Naddes]
4

Jo jag blir äcklad för att det är äckligt! Nu kommer alla feminister säga emot mig. Men jag vet att väldigt många känner som mig. Herregud du behöver inte gå och dö för att jag tycker det är äckligt med tjejer som har hår under armarna haha. Men lets face it vi är kvinnor! Vi ska vara frächa! Och vi ska raka oss. Säg inte nu varför för är det okej att killar inte rakar sig. Vi är kvinnor dom är män! Behöver jag säga mer . Och jag har rätt att ha mina åsikter precis som ni . om du vill se ut såhär så gör det!!! Mysigt

lisora
2

#22 ….

VilmaKristina
5

OMOGET.

Det finns folk som läser dina inlägg som tar åt sig? Okänsligt av dig att göra sådär.

Du sitter och kallar folk äckliga utan egentligen någon anledning, vi är samma sort som männen bara ett annat utseende.

Skäms på dig, seriöst.

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

dermot
4

#22 Är det din bild ens? Himla moget att sno en bild på rn annan människa också praktiskt taget skriva att den är äcklig. Väldigt moget.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Sniff]
2

#22 Jag är kvinna, och jag har rätt att bestämma över min kropp. Alla har rätt att bestämma över sina kroppar. Det betyder att man får raka sig om man vill, eller skita i att göra det om man vill. Alla behöver inte älska det alla andra gör, men man kan visa respekt och behöver inte kalla folk äckliga för att de gör det de vill.

Inaarah
5

#22: Men oj, vilket inlägg.

Att du tycker det är äckligt med hår - visst, fine, du får tycka så. Det jag reagerar på är att du säger att "vi ska raka oss". Ahaa, säger vem…? Det är inte så att det är upp till var och en tycker du? Eftersom vi nu "ska" raka oss, för att vi är kvinnor, tycker jag det är konstigt att håret finns där över huvud taget. 

Förresten. Jag både rakar mig och är feminist.

[Naddes]
0

Hahahaha okej

Gaiezza
2

#22 Det är människor som du som seriöst borde sitta inne, dina åsikter kommer leda till något riktigt jävla äckligt. Sjuka människa.

Bacon, svaret är bacon. 

Thildalulu
1

Vänta va, 'Asså är de många som rakar sej under armarna egentligen? Typ på gympan' menar du att raka sig under armarna på gympan? ;s för sånt skulle det då aldrig falla mig in att göra under gympalektionen

[MiniPim]
0

#30 Tror TS menar om man rakar sig bara för man ska ha gympa, man har ju oftast kortärmat då. ;) Jag är tjej och jag tyker att det är rätt ofräscht med hår under armarna. Jag tycker inte folk ÄR äckliga för att dom inte rakar sig men jag tycker själva håret är ofräscht.