Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1863 ggr
ljungensjenka
2013-10-31 15:00
1

Räls!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

wiihooo! Ska äntligen få tandställning! Min förra tandläkare typ förstörde min mun när h*n drog ut en tand på högersidan och inte på vänstersidan med. (Man brukar dra en på varje så att det håller sig jämnt) Men nu ska min nya tandläkare dra ut den dumma tanden på vänstersidan och sen ska jag få räls (på överkäken) och tänderna kommer sen vara raka och fina. Nu har lixom alla tänderna på överkäken flyttat sig 5 mm så det är ingen rät linje mellan mellanrummen på över och underkäken. Se bild mina tänder vs. hur det ska se ut ;)

[einstein99]
2013-11-01 08:53
0

Jag råkade ut för samma sak innan jag fick min räls som jag nu hat i snart 2år. Jag skulle dra ut en tand men min tandläkare råkade dra ut två tänder istället för en ;) Var beredd på att de gör jävligt ont dom första veckorna bara men sen brukar de gå bra känner inte av min längre förutom när dom spänner den ;) Om du undrar något angående tandställningen så kan du pma mig eller något för jag kan nog svara på de mesta ;)

[rumelle]
2013-11-01 09:08
0

#1 Hur tusan kan man råka dra ut två istället för en?!! D:

Jessicahagstrom94
2013-11-01 09:51
0

Jag fick tandställning i januari så mig kan du också fråga saker om det är något du undrar :)

Det gör ont i början och känns otroligt konstigt men det går över efter några veckor, då kommer du till och med kunna glömma bort att du har tandställning tills du råkar riva dig på tungan alternativt till nästa gång den ska spännas eller så. ;) haha.

[einstein99]
2013-11-01 10:57
0

#2 jag vet inte men det gjorde ont som fan då han bara hade bedövning på ena tanden D:

ljungensjenka
2013-11-01 11:33
0

#1 Aouch, lite lätt klumpig tandläkare :S 
# okej :)

1 av mina kompisar har tandställning både uppe och nere och 2 andra har haft ;) Sen känner jag en som har en riktig monstertandställning med en massa olika konstiga grejer ochd etv ska jag (som tur är) inte få :)

[rumelle]
2013-11-01 11:43
0

#4 Usch vad skrämmande, det hade jag anmält och sen aldrig mer gått dit! D:

Saiipz
2013-11-02 18:41
0

fick också tandställning i måndags, under den lilla tiden jag har haft det kan jag berätta att de inte gör direkt ont eller är speciellt obehagligt! Jag har bara haft lite ont i "framtänderna" så jag haft svårt för att bita av - annars inget! så är nog olika för vissa ;)

har inte fått några sår och har just nu inga tecken som visar på att jag kommer få det :)

* tillägg, dagen efter man fått det gjorde det ont sen går de bara neråt enligt mig ;)

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..