Min berättelse till mitt drogfria liv (X)
När ja föddes var min mamma redan i ett tungt tablettmissbruk när ja var 2 år gav hon mig morfin allra första gången ja blev såklart väldigt sjuk och de tog inte långt tid innan ja låg på sjukhuset och svävade mellan liv och död. När ja var 8 år började vi missbruka tillsammans ja blev väldigt snabbt fast i ett missbruk. Ja hade aldrig räknat med följderna som faktiskt skulle komma när ja var 10 år va ja morfin missbrukare gick även på benzo , mitt liv blev extremt snurrigt ja började skolka och baxa vid den här tiden, allting blev kaos men ingen gjorde nånting skolan kontaktade soc och en kontaktfamilj blev inblandad men ja rymde alltid därifrån, mammas missbruk och självskadeebetende blev min vardag de va då ja trodde att man skulle leva, ja hade dock min mormor som alltid fanns där och försökte med allt ja fick väldigt ofta höra från henne " min allra största önskan är att få se dig le igen jennifer " för mig så var de ord som ja inte visste hur ja skulle handskas med " ja mådde ju bra på mina droger" , 2 år senare så blev min vardag min mardröm ja orkade inte gå upp ur sängen längre mina tabletter var de viktigaste i hela mitt liv " utan dom dog jag " min mamma var så pass sjuk nu att hon svävade mellan liv och död hpn blev inlagd för akut blodförgiftning och en dag så ringer hennes läkare till mig och säger " jennifer du borde komma ner de finns inte så mycke tid kvar för din mamma längre " ja får panik !, ja åker ner till mamma ja ser henne i sängen med slangar och allt blev bara konstigt för mig, ja la mig bredvid henne och grät och viskade till henne " mamma ja vill ha kvar dig i mitt liv du får inte försvinna från mig " ja låg där nästan hela natten, när ja kom hem så tog ja en brödkniv och skärde upp pulsådern . Min mormor hittade mig och efter ett litet tag låg ja på intensiven. Ingenting fungerade nu, ja blev bättre och efter 3 dagar fick ja bli inlagd på låst avdelning på psykiatrin, ja hade extra övervakning så att ja fick inte ens vara själv när ja sov ja fick inte ta ett steg själv, ja kom hem därifrån efter 7 dagar. Mamma blev bättre men hon las in på psyk när ja hade blivit utskriven ja bodde hemma hos mommo under den här tiden men de gick snabbt utför ja ville bara ha mina älskade piller. När ja var 16 kom ja på behandling jag hade försökt att ta livet av mig ytterliggare fler gånger, ja hade pendlat mellan psyk och ungdomsboenden och samtal med massa personer dagligen, när ja kom in på behandling så bad ja dom att hjälpa mig så att ja kunde må bra i mitt missbruk. Haha behandlingsansvarig på suderhälsan dog av garv. Ja hade sedan en preliminär behandling på 6 mån på ett behandlingshem som dessutom faktiskt var bra, ( ja kom dock underfull med dehär efter flera månader av behandling ) ja sa dagligen till personal att en dröm är en dröm och min dröm var att få må bra på riktigt, mina månader inom behandling var de bästa och de värsta ja har gjort i mitt liv och kommer att göra. Abstinensen efter alla piller var hemskt ja trodde ja skulle dö ja trodde att mitt hjärta skulle hoppa ur, de var helt sjukt. Ja fortsatte min behandling i en utslussningslägenhet där ja och två andra tjejer bodde tillsammans med 1 personal, ja började få frihet ( ja svär grymt häftigt efter att inte ens ha fått gått på toa själv ) ja kom efter en lång tid inom behandling och utsluss till ett familjehem som verkade grymt bra även om ja var grymt skeptisk till ett så kallat familjehem. Dehär familjehemmet blev inte riktigt som planerat ja fick ett återfall och las in på psyk sedan kom ja tillbaka till familjehemmet efter en vecka på psyk ja skulle bara packa ihop mina grejer och flytta tillbaka ut till suderhälsan. Där återstog en lång behandling på 1,5 år för 5 månader sen fick ja en egen lägenhet där ja bor tillsammans med 1 personal men ja får dock ett mera vanligt liv där ja kan träffa folk utan personal osv osv, ja får dock inte åka till visby själv pga mitt gamla liv. Ja har också brytit kontakten med mamma och ja har en fortsatt daglig kontakt med min mormor :), allting fungerar bättre och bättre och min dröm blev verklig ! Ja har ett liv nu, jag är påväg till ett helt vanligt liv Grymt stolt !, ja har lärt mig att de inte finns ett enda ord som heter aldrig, och ja kan faktiskt känna en stor tacksamhet över små saker som att tex få gå på toa själv, gå och handla själv, umgås med vänner utan personal om dom är bra för mig, och ja får faktiskt vara själv i 5 timmar per dag nu de är stort !. Tack för att ni läste och om någon är eller har vart i samma situation så vet ja att ett liv finns för DIG också !.
Fick gåshud av detta, starkt av dig att dela med dig!!! Det är tråkigt att du har haft en sådan uppväxt men jag tror att du har blivit väldigt stark efter allt, det vi går igenom gör oss till de vi blir imorgon :)kram!
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Respekt, sjukt mycket respekt! Bland de starkaste människor jag någonsin hört talas om. Även om jag bara är 13 och inte vet ett skit om droger m.m så vill jag bara säga, KÄMPA! ❤️
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Wow, blev verkligen rörd av texten. Väldigt starkt gjort av dig, både att bryta mönstret och att skriva det här. Hoppas ditt liv fortsätter i rätt riktning och att allt bara blir bättre och bättre! ❤️
#0 Ryser i hela kroppen. Så himla stark du är. Ta hand om dig!
Blir berörd uttav era kommentarer, den resan ja har gjort har verkligen fått mig så mycke starkare och att kunna vakna upp på morgonen och känna livsglädje är fantastiskt. Självklart så finns de dåliga dagar men de som får mig att orka dom dagarna är pågrund av det jag faktiskt har gjort och som har gett mig ett liv tillbaka :) om ni undrar något så äre självklart bara att fråga
Oj! Säger som alla andra, fick gåshud! Väldigt chockad också. Riktigt modigt av dig att dela med dig av dina händelser. Riktigt starkt gjort av dig att överleva detta! Man får ju sig en tankeställare. Håll dig stark! 🌺
Fick gåshud! Hud va grym du ör du ska vara så fruktansvärt stolt!!
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
Bra vågat att dela med sig :) själv blev jag mest förstörd över hur tydligt det är att vissa saker inte fungerar i vårt samhälle. Samtidigt har något bra skett eftersom du är på rätt väg! :D Mår riktigt dåligt av det du ebrättar i början, tänker då mest att inget gjordes för dig redan när du blev sjuk som 2åring, men det är det förflutna för dig. Jag hoppas bara att de hanterar sådant annorlunda idag!
Lycka till med din framtid och att leva livet till fullo.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Blir helt tårögd. Du är stark hjärtat, keep on fighting! ❤️
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Du är grymt stark Knas90, och det menar jag verkligen! Du ska vara sjukt stolt över dig själv som lyckats ta dig igenom så mycket skit under så många år. Det är bara att beklaga att "samhället" kanske inte riktigt gett dig den hjälp du borde ha fått för länge sedan. Hoppas att du fortsätter att kämpa och att det går bra för dig ❤️
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
Massa kramar till dig ❤️🤗
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Vad ni är fina tack :), jag önskar ju såklart att samhället hade sett dethär tidigare, men det är bättre sent än aldrig iallafall. Ja kommer ju aldrig kunna ändra på nånting även om ja gärna hade önskat att jag hade haft en normal uppväxt så är det trotts allt dethär som har fått mig till den människan jag är idag, ja har vart nere i något som jag aldrig önskar någon, men jag önskar att jag i framtiden kan bli en förebild för andra unga tjejer som har haft det tufft. Det är mitt drömjobb jag ska bli behandlingspedagog och jobba på behandlingshem eller vara den som är ute på nätterna och finns för alla trasiga ungdomar där ute. Om någon vill fråga mig något så får ni absolut höra av er . Kom ihåg dom här orden tjejer " ingenting är omöjligt det omöjliga tar bara lite längre tid " tack för alla grymt fina kommentarer !