Tjäna pengar?
Har skrivit forum om det här förut… men jag är 13 år och skulle vilja tjäna lite egna pengar. Har någon något förslag? Förutom reklamutdelning då jag redan jobbat med det.
Passa barn!
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
Gå med hundar och vara hundvakt, jordgubbsplockare på sommaren.
Bacon, svaret är bacon.
Sommarjobb eller sitta barnvakt är det enda annars jag kan komma på.
Om du kanske har en släkting som behöver mycket hjälp som är villig att utbyta det mot en peng?
May the Gerbils be with you :3
Kratta löv kan ju vara aktuellt just nu.
#4 Det var en bra idé. Erbjuda grannar att kratta löv för en liten peng. Såklart är det bäst om du har egen kratta. Sen när snön faller så kan du skotta också.
May the Gerbils be with you :3
Förutom dom bra förslagen du redan fått så kan man ju öppna en liten "web-affär", typ ett UF (Ungdomsföretag) på t ex Facebook där man säljer saker 🙂 det gjorde jag, sålde piercingar och smycken, gick bra! Sålänge man hittar ett bra ställe att köpa in från (typ direkt från fabrik, som jag gjorde) är det rätt enkelt. Det är dock viktigt att informera dom om, i så fall, att du jobbar själv och är under 18, och att det kanske kan ta lite längre tid med post etc., eller att du kanske inte kan svara på alla möjliga tänkbara frågor dom kan ställa.
I övrigt tycker jag det var jättekul, men kan vara krävande. Man träffar dock mycket nya och intressanta människor! Se bara till att du får förskottsbetalning så du inte sitter där med en massa obetalda varor sen, för folk har en tendens att dra sig ur😉
Tidnings försäljare, jag är tretton och säljer Expressen. Känar ca 2000 på en månad (mäst drix)
Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling
Tack så mycket för alla svar!
#7 O,j bra jobbat! 2000kr/ per månad är ju mycket pengar!
#6 Det lät intressant! Berätta gärna lite mer. Sålde du dina grejer på fb eller hade du en egen hemsida? Tjänade du mycket?
#8 Du kan väl PMa mig så tar vi det där? 🙂
Det beror lite på vart du bor också, vilken sorts marknad som finns där. Att köpa / sälja på nätet är ingen dum idé, men det kräver mycket tid och engagemant för att det ska bli bra. Fast, du kommer att lära dig mycket under tiden som du har nytta av i framtiden också!
Jag har själv haft ett eget företag och en hel del blandade sommarjobb :)