väger jag för mycket?
jag är 12 år och 169 lång väger 59kg. vad tycker ni, hur tung måste man va i min längd och ålder
Du väger absolut INTE för mycket. Tycker du ska släppa tankarna om din vikt och fokusera på något roligt och produktivt i stället. Du kan gå upp många kilo utan att det är någon som helst fara att du är överviktig.
Finns ingen speciell vikt till vissa längder.
Alla är byggda olika och du växer fortfarande.
Så oroa dig inte 🙂 Och inget man kan säga heller bara genom att skriva ut längd och vikt. Två personer med samma vikt och längd kan se helt olika ut.
Men nej låter absolut inte som att du väger för mycket
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
ja men jag har en sån häng buk
#3 Som sagt du växer än, oroa dig inte 🙂 Lite "häng" är det flera som har, jag har det lite på min mage, och jag väger inte för mycket.
Du får släppa dem tankarna, du mår inte bättre av det.
Lev livet istället, ha roligt och tänk inte mer på vikten 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Precis som #2 säger så växer du fortfarande. Din kropp kommer att förändras mycket under några år framöver. Lägg inte för mycket fokus på det redan nu. 🙂
Jag är själv utvecklad som en 15åring… Men ska fylla 13 om 12 dar. Jag är 1.61 och väger 59-60. Man brukar säga att man ska nt väga mer än längden så om du är 1.57 ska du väga under 57… Själv tycker jag det bara är prat, muskler väger mer än fett. Vilket jag har båda delar av. du väger helt normalt
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Oroa dig inte för mycket för din vikt. Tycker du att din mage hänger så kan du röra mer på dig och inte äta massa socker. 🙂 Det tycker jag är en bra regel oavsett ålder.
jättesvårt att säga såhär över datorn eftersom allt beror på vad för slags kropp man har!
Jag är 16 år, 170 cm och väger 55 kg. jag skulle lätt kunna gå ner några kilo mer utan att jag anses underviktigt och skulle lätt kunna gå upp någrs kilo utan att jag anses överviktig. med andra ord är jag en bra form för MIN kropp. Sen har jag en kompis som är sådär 165 cm och väger runt 70 kg tror jag, ändå skulle hon inte kunna gå ner i vikt utan att det såg konstigt ut på hennes kropp!
så som sagt, svårt att säga men nej jag tror du är "normal/standard" faktist :)
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..