Kan jag fara till skolan?
Jag var till läkaren idag som konstaterade att jag har virusinfekterad hals, vilket har gett mig svullen tunga. Jag har fått veta att det smittar lätt så frågan är, tycker ni jag ska till skolan? Då min läkare inte sa något om det och jag glömde fråga så..
Svaret är självklart att du INTE ska gå till skolan om du smittar.
Smittar det lätt så självklart ska du inte till skolan då, inte snällt mot dina kamrater.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Frågan är väl snarare om det smittar via luften. Jag hade gått, men undvik att stoppa fingrarna i munnen, slicka på dörrhandtag, kyssa dina lärare och kamrater. Och tugga heller inte på pennan ;)
#3 Virusinfektioner i hals smittar via luften också om man hostar eller nyser tex. Så det är bättre att stanna hemma ett par dagar.
Jag smittar folk med humör… Borde nog få stanna hemma jag med 😂
Har samma som du, plus 40 graders feber,något i luftvägarna, snuva och mycket mer. Måste stanna hemma. Min storebror jävar de som smittade mig men han hade bara virus i halsen men när saker kommer till mig så blir de alltid mycket värre. Om de skulle finnas nån som har det så i din klass med så är det verkligen inte snällt. Stanna hemma.
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
Hade****** gud förlåt :|
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️