Rädd för att gå till skolan
Jag har ingen riktig vän i skolan, det kan jag börja med att säga.
Det är fyra stycken tjejer som jag umgås med, men de ignorerar mig hela tiden och brukar byta bord när jag sätter mig bredvid dem. Men ändå brukar de låta mig vara med dem.
Nu under höstlovet har de umgåts väldigt mycket, festat och druckit alkohol mm. Jag själv har aldrig festat eller druckit en droppe alkohol. Jag fick även några snapchats från dem när de var fulla som var elaka, en lös "Hej alla Vickis "vänner" " och jag tog det hårt eftersom att jag inte är så nära vän med någon.
Jag vet inte vad jag ska göra, att umgås med någon annan är inget alternativ för att de andra tjejerna i klassen släpper inte heller in mig i deras gäng.
Jag vet inte vad jag vill få ut med den här texten, behövde mest skriva av mig och undrar om någon känner/har känt likadant och vad gjorde ni åt det?
Byt skola. Varit med om det själv, dock ända ifrån förskolan och att stå ut i 9år utan att vara riktigt accepterad och konstant utfryst är inget roligt och det blir oftast inte bättre. Jag bytte skola efter 9 år, dvs denna terminen, och det är det bästa jag gjort, det är sååå härligt att äntligen bli accepterad.
-
Tycker du ska byta skola eller säga ifrån. Kanske det finns några killar i klassen som du kan umgås med?
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
#1 Jag har faktiskt sagt det till min mamma, men jag får inte för att jag går i 9:an och det är sista året. Om jag byter skola kommer jag inte känna någon lärare och att jag kan få dåliga betyg eftersom de inte vet om mina kunskaper blablabla…
Men ska försöka prata och övertyga henne att få byta till Jullovet, känns som den enda lösningen just nu, vill inte vara rädd för att gå till skolan :(
#3 Kolla upp om ni har någon mindre skola i ert område, min skola är t.e.x. bara 6 elever på, det funkar jättebra och man får mer hjälp vilket gör att man jobbar ikapp snabbare.
-
#2 Att säga ifrån är inte så lätt, speciellt inte till föräldrar eller lärare. När jag "sa ifrån" rejält gjorde jag så att jag sket i att gå till skolan helt och hållet, så långt behövde det gå för att mina föräldrar OCH skolan skulle inse allvaret.
-
Jag kan bara hålla med Sugar Mist, har själv haft det tufft i skolan på liknande sätt och har fått byta klass i högstadiet (gick jättebra med betygen!) och bytte program i gymnasiet också, det gick finemang båda gångerna. Lättnaden var enorm. :) tycker faktiskt betygen blir sekundära när man mår skit i skolan. Ta hand om dig!
#5 man kan ju iallafall försöka även om det inte är lätt. De blir ju inte lättare av att gå till skolan som vanligt heller. Tycker fortfarande att hon ska byta skola. Men de va ett tips bara
Åh, jag tycker verkligen synd om dig! Jag vet precis hur det känns! 😕
Jag hoppas att du får möjligheten att byta skola så att det kan bli bättre, ingen ska behöva ha det så!
Lycka till! ❤️
Ha en trevlig dag!
Har ni inte en parallell klass? Fråga rektorn om du såna falla kan bytta till den!
#9 Svea ett bra förslag! Tycker också de