Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kärlek-och-förälskelser
Läst 1620 ggr
Entjeja
0

Gillar han mig?! HJÄLP!

Hej! Såhär är det. Jag har haft en crush på en kille i flera månader nu. Och eftersom han hade tjej redan innan jag träffade honom har jag liksom försökt strunta i honom. Grejen är att han verkligen råglor på mig hela tiden och jag märker det ibland men då tittar han typ undan, men efter ett tag börjar han stirra på mig igen. Och nu har han helt plötsligt börjat vara på samma ställen som jag, ler mot mig osv, vilket ibland kan vara konstigt då han varken hänger så mycket med dom jag umgås med och vi är heller inte jättebra vänner. Han har även haft andra val att ställa sig någon annan stans så det känns inte som en tillfällighet vissa gånger.. Fast även fast han står nära mig och så, så snackar han med dom andra men vänder sig mot mig och ler igen. Detta är verkligen fett irriterande för jag kan ju inte fråga honom om han gillar mig när han har en tjej men samtidigt vet jag inte om han gillar mig heller eller om jag bara överanalyserar allt.. Vad tror ni? Snälla hjälp mig!

[RedHood]
3

Umgås mer med honom och försök bli vänner? Genom det du skriver så kan man inte veta exakt men klart börja prata med honom, umgås på fritiden och inte bara se honom på andra sidan rummet. Kommunicera och se sen för min personliga åsikt är att man inte riktigt kan vara kärkär i någon som man inte umgås med och är vän med.

Entjeja
0

Jo jag har ju pratat med honom några gånger sådär och träffat honom på fest mm. Och han är väldigt snäll, anledningen till att jag inte riktigt vågar ta mer initiativ är just för att han har tjej och så. Är inte direkt tjejen som tar mest plats och är inte speciellt på heller vilket kan vara en nackdel ibland haha :)

[RedHood]
0

#2 Men se det inte som att du ska ta plats utan bara vara hans vän 🙂En kille som har flickvän kan vara vän med tjejer utan att det ska bli konstigt så försök att kanske ta det ett steg tillbaka och försöka se honom som en vän med tanke på att han har tjej och kanske är lycklig med henne. Menar inte att det skulle vara kört för dig men försök att vara till där för honom som en vän han kan vända sig till!

Entjeja
0

Tack för bra svar, blir nog så! :)

[RedHood]
0

#4 Är glad att jag kunde hjälpa! 😃