Vågar inte åka på konfirmationsläger
hej! Jag är 14 år och ska åka på mitt först konfa läger imorgon. Jag har alltid varit "rädd" för att sova borta, det har nästan alltid slutat med att jag åkt hem igen. Men nu känner jag verkligen att jag måste gå på lägret, eftersom jag inte vill lämna min kompis ensam osv. Har tänkt på lägret ganska mycket och det har känt bra och det har känts som om jag inte kommer vilja åka hem, men idag så kom klumpen i magen. Jag är liksom orolig, men jag vet inte varför och ena sekunden känns det "klart jag kan gå, så farlig är det ju inte" och andra sekunden "nej usch, jag vill verkligen inte, hur ska jag komma undan?"
har ni något tips på hur jag kan göra?
prata med lägerledarna :)
Ojojoj, känner så igen mig på hur du känner. Kändes nästan som att jag själv satt där bakom datorskärmen.
Menmen, alla har vi dessa tankar ibland! Jag kände exakt samma inför mitt konfirmationsläger, och grät i en timme innan det tillslut var dags att sätta sig i bilen och åka. Jag har också varit ganska känslig för att sova borta, men då var jag borta i 3,5 vecka! Och dessa var de bästa veckorna i hela mitt liv! Tänk att dessa känslor är inget man ska fly från, man ska kämpa emot dom istället för att ge med sig för då kommer det bara bli värre och värre. Man ska aldrig fly från orostankar! Hur länge är ditt konfaläger? Jag hade ingen som helst med mig som jag kände och ändå slutade det jättebra. Du kommer säkert ångra dig jättemycket när din kompis kommer hem och berättar om allt kul de gjorde. Kan ju säga att jag skulle ha ångrat mig resten av mitt liv om jag visste vad jag hade missat på mitt konfaläger.
Lycka till och hoppas du tar dig iväg med i alla fall en liten mindre klump i magen!
we're always chasing that paradise
Jag har aldrig riktigt haft problem med att sova borta, så kan tyvärr inte ge några tips. Men, min erfarenhet av konfaläger är att 1. Det är sjukt kul, och värt att åka på, och 2. Man sover inte jättemycket på nätterna, såeciellt inte om det bara är en helg. Tänk också hur bra det kommer kännas när du vågat sova borta!
Johanna - Instagram
Det är en väldigt skön känsla när man kommer hem och kan tänka för sig själv "Shit vad bra jag är, jag klarade det även om jag var rädd!"
we're always chasing that paradise
Det är verkligen skitkul att va på konfirmationsläger! Jag tycker du definitivt ska prata med ledarna, de är jättesnälla och kommer hjälpa dig igenom det! ♥
Åh tack för så snabba svar! jag vet inte riktigt om jag vill prata med lägerledarna om det, de känns som om dom kommer göra en stor grej av det :/ Lägret är bara i helgen så det är inte så långt.
känns faktist lite bättre nu, och jag är säker på att imorgon på morgonen/dagen kommer jag vara supertaggad, sedan när kvällen kommer så kommer jjag säkert få "ont i magen" :/
Vad är du rädd för att ska hända på lägret? Jag sover helst hemma och vill helst vara själv i rummet jag sover i, andra kanske vill ha sällskap och kan inte sova utan någon i rummet. Alla är olika :)
Tänk på dem positviva sakerna tänk inte på de negativa.
http://emmaskaninselar.blogg.se/
ÅK ÅK ÅK!!! Konfa är det bästa jag har varit på! Går även ledarutbildningen nu efter.
Var lite osäker i början, men det blev bra :)
Bacon, svaret är bacon.