Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 3124 ggr
thenewbreed
0

(X) BDSM

Någon som här inne är intresserad av bdsm och kanske vill diskutera lite med mig? Känner att en konversation så här öppen inte är lämplig då det finns massor av yngre människor på denna sajt :) 

Skicka gjärna PM för jag behöver verkligen lite tips och sådär :))

Medarbetare på bildredigering! :)

VStromberg
0

Du har PM! :)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Juliaskaniner
0

vad är bdsm? Ja, jag är kanske lite efterbliven ;)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

VStromberg
0

#2 En "läggning" kan man kalla det. Bondage, disciplin, sadism och masochism. :)

"hardcore, rough sex"

MVH Viktoria S

CupcakeGod
12

guuuurll u is kinky ;)

aldaron
0

BDSM är otroligt spännande och givande om båda parter ligger på samma nivå. Jag får väl erkänna att det är något jag håller på med ganska ofta iaf :P det är bara att skriva här, eller skicka pm om du/ni undrar något mer specifikt om det.

Det är spännande att prova nytt, att tänja gränser och utforska :)

[Siffran2]
0

Förstod inte heller riktigt vad det var! :)

dyoxide
1

Vet inte vad för BDSM du snackar om, men jag PMar dig ^^

[cookies]
1

#6 Om man ska dra det kort är det ofta att dominera. T.ex. att man binder fast en annan och visar att man är dominant eller liknande. Googla och läs om det eller kolla videos så förstår man ;)

[Siffran2]
2

#8 Jaså på så vis. :) Ville dock inte göra det med skoldatorn hahah, ifall man kommer in på en olämplig sida. ;)

[cookies]
0

#9 Enligt skolnormer så kan man ganska så enkelt komma in på en olämplig sida om man inte har på safe-search eller liknande ;)

[Siffran2]
2

#10 Jooo..hahah när vi hade sexualkunskap och sökte på massa könssjukdommar så kom det fram lite olämpliga bilder och sidor..så det är ju ganska lätt hänt att man kommer in på fel sidor. 🤪

thenewbreed
2

#8 det handlar inte bara om dominans och binda fast med rep lol. Lite fördomar där ;)

Sök och läs på på många OLIKA sidor och bilda en egen uppfattning skulle jag säga.

[cookies]
0

#12 Sure, inte bara sånt men enklast och säga så, så att folk får en uppfattning av något inom det i alla fall ;)

Tomteslakt
13

För de som inte vet:  

BDSM är ett paraplybegrepp för en hel rad typer av sexuella läggningar och fetischer. Men de räknas som en sexuell läggning. 
Det kan vara dominanslekar, fetischer, bondage och shibari (en typ av bondage), rollekar, social utlevnad .m.m 
Det är hos de flesta något man inte kan eller vill leva utan och det är något som utövarna mår bra av.

Man ska inte tro att det är som i t ex boken 50 nyanser av honom. Dvs att det är produkten av en trasig barndom och att det är något som man kan bli "omvänd" från eller botad från. Eftersom det inte räknas som en sjukdom.

För att en BDSM-session (dvs själva akten) och en sådan relation ska fungera krävs en oerhörd lyhördhet från bägge parter, nästan mer än inom vaniljförhållanden och vaniljsex (det är termen som brukas rätt ofta om icke bdsmrelaterade sex och relationer) många gånger. 

Ofta inom bdsm-sessioner är det på ett djupare mentalt plan som man påverkar personen man är med. Därför är också den dominanta parten t ex tvungen att vara väldigt lyhörd och kunna tyda sin motparts signaler och tecken, annars kan det gå ganska fel. Men vet du vad du gör så är det inga problem. 

En bra sida att besöka om man är nyfiken är www.darkside.se

Jag hoppas detta var någorlunda utförligt nog och att ingen tagit illa vid sig.

thenewbreed
0

#14 tack för en bra beskrivning!

[cookies]
0

#14 Någon som klarade förklara riktigt bra :)

VStromberg
0

#14 Mycket bra beskrivning!

MVH Viktoria S

Slacking_Sleeper
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

.

JustMySelf
5

#18 Snälla, kan du inte bara sluta? Flera personer har svarat i tråden och visat att de bryr sig. Du förstår trådarna när du skriver så där.

thenewbreed
1

#18 moget

Frida B
7

#19+#20 mata inte trollen…

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)