Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 8714 ggr
Onslow
4

Långa tjejer

Hallå!

Hänger inte speciellt ofta på den här delen av iFokus då stämningen inte riktigt är min grej, men tänkte kika in och kolla hur många tjejer här som är långa?

Själv är jag 180cm. Har dock gärna höga klackar på mig, mina favoriter är 15cm. 🙂 

Trots att jag inte är superlång har jag bara träffat en enda tjej som är lika lång som jag, och hon var något av en pojkflicka så hon trivdes med att vara lång. 

Jag har lärt mig att gilla min längd, trots att jag gärna skulle vara normallång, runt 160 kanske. Dock vet jag ju att det inte är något jag kan göra åt det så jag bryr mig inte så mycket - jag satsar på långa killar så löser sig allt sen!

Hur många långa tjejer finns det här inne? Och gillar ni också att ha högklackat? 😃

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Majbot]
1

Jag är 180 cm lång, och föredrar converse. Har dock kilklackar i läder som går ihop med min emo/punk stil.

Onslow
1

#1 Jag har ett par converse också. Får så jäkla ont i fötterna om jag alltid har klackar, haha.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Majbot]
0

#2 Är inte bra för fötterna heller att gå i en sådan onaturlig position. Använder bara högklackat när det är någon speciell tillställning! ^^

[rumelle]
1

182 cm här! Och älskar klackar! :)

Onslow
0

#3 Nej men precis. Jag har bara höga klackar om det är något speciellt, till vardag har jag en kort klack eller converse. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Kajsaa_00]
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Runt 178 cm, 13 ÅR 😐 😉Alla säger att jag borde bli model, får se.. Det är nog mina långa ben som tar upp största delen av min längd 🙂

[alisja]
2

Jag är en 157! Kan säga att det är riktigt pain in the ass att vara så kort mina vänner!

Var glada, om jag var lång skulle jag satsa på modell yrket hehe 😇

Juliaskaniner
1

180. vill vara 165 typ..

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Candy123
0

182 använder aldrig klackar :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[alisja]
6

Catwalk nästa tjejer? ;)

[Lillmatten]
0

#7 haha jag är också 157!! och jag är färdigväxt…. 😕 

Meen jag trivs ganska bra med att vara kort, tycker faktiskt inte längd spelar så stor roll :)

[alisja]
1

#11: Jag är också färdigväxt! High five girl :)

Hamsterlycka
3

Jag är ca 177, men skolsköterskan säger att jag kommer bli över 180… ååh. Hatar att vara lång!! Går alltid i sockar i skolan medans de andra går i skor, klarar inte ens av att ha conversernas extra cm.. Alla vuxna kommenterar alltid bah "men det är ju skitsnyggt att vara lång!!!" tack, men nejtack… fast det har blivit bättre nu, förut gick jag nästan med böjda ben alltså..

dock har jag blivit modellscoutad två gånger, så det är väl kul. 🙂

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Saaara
0

#7 #11 Jag är 153 och färdigväxt ;-)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Juliaskaniner
0

#10 alltså du kan ju få 2 dm av mig ;)
tycker det är synd att jag blivit ganska lång med tanke på att jag inte vill eller kan bli modell eller något :( någon annan kunde ju ha fått längden då haha.

Tova.O
0

176 typ, ska bli 178. :/ Försöker undvika att ha klackar och skor med tjock sula. :( Längst i min klass.

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Jessiegirl1811
0

Jag är 168cm. 😐

http://ask.fm/JessicaReips

-Cissi-
0

182cm men dock är jag 22, äger några klackskor och gillar att ha på mej dom men hatar att vara lång, och man blir ju längre av klackskor så.. skulle gärna vara 1dm kortare.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Cazzos
12

Jag är 173! Älskar min längd! 😍

Underbarn
1

Nej 160 är jag och väldigt "normallång" bland mina tjejkompisar. 160-165 är väldigt vanligt och ändå ska vissa folk säga att vi är skit korta och små? Antagligen för vi är små i kroppen också. vi alla är vuxna (20) Vilket jag inte kan förstå för det är sjukt vanligt att vara 160.. Jag trivs jätte bra i min längd och det har aldrig varit ett komplex för mig. Jag vill inte vara längre, möjligtvis 165 men inte mer. Haft en vän som är 180-185 och hon vill vara som mig, vantrivs verkligen. Jag jobbar med en tjej som är ca 185 och hon är jätte fin, hon verkar trivas i sin längd :) min längsta vän är väl inte super lång, ca 175 kanske.

Tokyo
0

Haha nej, inte alls.

Är 161 cm & 12 år, enligt läkare ska jag snart vara färdigväxt. Hoppas på att växa så det knakar det kommande halvåret eller något, haha 😃 

Om någon undrar så har jag skolios (och korsett för det) och jag får sluta med korsetten när jag är färdigväxt, så det är alltså ortopeden som sagt att om ungefär ett halvår ska jag vara färdigväxt.

Har korta föräldrar men många i min släkt är väldigt långa, närmare 2 meter.

Just nu är jag en av dom längsta av tjejerna i klassen, men vi är ju såpass unga så folk kommer väl snart växa om mig. 😐😕

För ungefär ett år sedan (innan jag hade fått korsetten, var på koll med ryggen iallafall) så sa en annan läkare att jag skulle bli ett par cm längre än min pappa. Jag tror han är typ 165 eller något, max 166. Blir jag längre än så skulle det vara awesome 😉

Har dock en vän (bästa vän faktiskt) som är 173 cm och hon är sjukt missnöjd med sin längd. Folk som knappt känner henne kan komma fram flera gånger per dag och säga "Gud vad lång du är (hennes namn)!" vilket hon hatar. Hon blir verkligen förbannad ibland, haha. Hon är också en av dom längsta i klassen (av killarna också alltså). Jag är sjuukt avundsjuk på hennes längd, skulle döda för att bli så lång 😍

Gaiezza
1

Keep your chin up girls!

Tvivlade på min längd först då jag är 180+! Hatade det och kände mig som största elefanten när jag gick med mina andra kompisar.

Men nu så har jag fått min payback för att jag blev så lång, skrev på efterlängtade modellpapper för någon månad sen! WIIIEEEEE

Bacon, svaret är bacon. 

Tina-A
0

#20: 160cm är ca 7cm under meddellängden i sverige, så lite kort är det ju allt. Meddellängden för 5 år sen var ca 167cm för kvinnor (drygt 181cm för män)! Men vi blir ju längre och längre så det lär väl öka ännu mer :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tokyo
0

#23 😐😕😢

Michaela-N
0

Jag är 169 cm men skulle gärna vara typ 5 cm till, tycker det är så snyggt med långa tjejer :P

[Tilde]
5

Jag är också 169 cm, men tycker det är en perfekt längd - varken "för lång eller för kort", liksom mittemellan. Dock tycker jag att det är ursnyggt att vara lång!

Långa tjejer = ståtliga 

Korta tjejer = söta 

Alla längder har något att erbjuda 😃

Cilia.Teddytöserna
0

Jag är dryga 150 och är 14 år, tycker det är så sjukt jobbigt. Jag tar inte det som en komplimang när någon kallar mig liten och söt. Det är så mycket nästintill mobbning när det gäller min längd, lägger saker högt upp så jag inte kan nå eller t.ex håller upp det i luften. Jag tar det med ett skratt för jag vill inte att dom ska tycka synd om mig. Javisst jag är kort, men jag är inte okunnig till att göra saker. Varför är det så kul att hålla på med korta människor igentligen? Jag är så onöjd med min längd, jag skäms nästan, folk tror alltid att jag är yngre och behandlar mig som det också. :(

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Tokyo
2

#27 😕🤗🌺

Pinglan00
0

1.61 känner mig alldeles för liten. 12 år. Men jag ska bli 1.73 säger skolsyster

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Afturelding
0

Jag är 178 och har ofta klackar på mig 🙂 Jag känner mig inte ens lång längre, alla i min släkt är långa och även min man, så jag passar bara bra in på familjefotona, haha.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

OliviaL
5

Cirka 177 cm lång (110 cm är ben 😭) och är 15 år!
Nöjd men svårt att hitta killar längre än mig i min "stil"! 🤪
Still going strong! är stolt över min längd och skäms inte över den!
Högklackat på det sen, baaaaam! De andra får akta sig, mohahaah 😍

Pétit
0

Jag är 12 år och runt 166 - 168 tror jag.. Men mina ben är väldigtlånga så antagligen är det orsaken. (: De flesta säger att jag kmr bli runt 175 eller något sådant, jag växer ändå så det knakar just nu. XD

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

Tokyo
2

#31 & #32 Det är så sjukt snyggt med långa ben, vill själv ha det. 😍

Pétit
0

#33 Haha.. Jo , men jag har ganska biffiga lår.. ;(

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

[Nothronychus]
0

Är ca 170 och ganska nöjd med min längd :)

Duvethon
8

Jag förstår inte riktigt varför man är missnöjd över sin längd, jag tänker inte på hur långa mina vänner eller killar är. Några centimeter hit och dit, vad spelar det för roll? Man är fortfarande samma person! Enligt mig är längden inget att hänga upp sig på! Alla längder har ju något att "erbjuda"! Lång eller kort, vad spelar det för roll? :) Jag själv är 1,62 kort!;)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[NellieLavec]
4

1,64 är jag. Slutade växa när jag var 12 år. Nu är jag 19. Med en pojkvän på 1.98 så ser det lite roligt ut, men jag är rätt nöjd med min längd, och pojken min kan ju ta alla sakerna som jag inte når ;)

Juliaskaniner
0

#36 samma med allt. Storlek och utseende på kropp/hår osv, man är missnöjd/nöjd med olika saker även om det egentligen inte är nåt att haka upp sig på :)

Thildalulu
0

Var glad att ni är lång, jag är typ 158 och jag verkligen hatar min längd mer än något annat. Det förstör för mig hela tiden, det värsta är när folk säger 'men det är ju gulligt att vara kort' jag vill inte vara gullig, usch. Vill spy över min längd :l No offence till alla andra korta människor

claravincent
0

Är "bara" 152 cm (12år) Men skolsköterskan säger att jag kommer bli runt 175-180.

[MinIda]
2

Är 12 år och 171 cm. 😃

tonååring
0

.

Josefinaaa
0

Alltid drömt om att bli modell och gör fortfarande.. Men jag är bara 160:(

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

LIMOUSIN
0

är 18år 183cm lång.. :)

whysoserious
2

Skitsnyggt att vara lång.
Skitsnyggt att vara kort.

Tycker på riktigt att både och är snyggt… kanske för att jag själv är mittemellan, liksom inget speciellt. Är 1,68m typ.
Förstår att folk har komplex över sin längd, såsom alla andra kroppsdelar. Vet massa tjejer som fått för sig att killar tycker att de är 'för långa och att killar inte gillar långa tjejer' eller att 'jag är för kort, ser jätte omogen och liten ut', men längden spelar verkligen ingen roll tjejer! Gör väl inget om man har en pojkvän som är kortare heller :) Vet killar som äälskar långa tjejer och killar som äälskar korta tjejer… alla tycker olika, och egentligen så tror jag inte att de bryr sig så mycket innerst inne, ;)

Finns fördelar och nackdelar med båda!

fsigge
0

jag e 12 och är bara 155cm och jag gillar faktiskt min längd men skulle gärna blivit längre 🙂

Frida

Galopptjejen_98
0

15 år och är 1.73 cm  🙂

Älskar min längd men jag kommer bli längre! =)

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

Halcyon
0

177cm är jag…. hatar det som pesten och skulle så gärna vara kortare, typ 169-170 vore peeeerf!

we're always chasing that paradise

Smullis
0

Är 165 ungefär, trivs väl med min längd :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡