Missade bussen!
Åhh jag försov mig imorse! Missade skolbussen….Jag måste ju åka till ullared idag (är 1mil därifrån nu)….Men jag har inget busskort med mig och närmsta stället att köpa ett på är i ullared….
Finns det något sätt man kan åka buss på utan busskort?
Snabba svar uppskattas! :)
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Du kan ju alltid fråga om du får åka med ändå. Det har jag gjort och har nästan alltid funkat.
Fråga busschauffören om du får åka med ändå? Brukar hända lite då och då här att det kommer folk som missat skolbussen eller glömt sitt sitt skolkort hemma, o de flesta brukar få åka med. :) Så berätta vad som hänt och erbjud dig att ev. köpa en biljett/kort när du kommer fram?
Hälsningar Emma! :)
Tack för svar #1 #2 🙂
Man kan väl åka buss genom att betala via mobilen också…? Och ens betala med kort/kontanter..?
#4 Man måste ladda ner en app då, och det ville inte min mobil…Kort har jag ingen aning om, men kontanter funkar ej :/
#5 Men.. jag har ingen app och jag kan? Haha :( men det kanske bara gäller inom Gävle det som jag babblar om. För här går det att betala med kontanter om man tex ska till stan.
#6 Här i halland existerar inte kontanter 😉 Innan kunde man köpa biljett utan app men nu står det att man måste ladda ner en app så…
''Köp din mobilbiljett genom vår mobilapp Hallandstrafiken.''
Du kan betala med kort.
#7 Nämen vad segt!
Jag åker ju iofs typ aldrig buss så jag hänger inte riktigt med i bussvärlden😂 så kan det gå när man får körkort och bil..
Säg att du tappade ditt busskort på väg till busen, eller att någon har snott det.
Finns det inte en lag som säger att man inte får neka barn/tonåringar transport?
Kommer inte ihåg om den gällde bara skoltransport eller alla situationer som kan räknas som uttsatta situationer. Kan finnas en åldersgräns också, är inte säker på hur den funkar.
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~