Min egna bästis trycker ner mig!
jag har en bästis som är 2 år äldre än mig. Varje gång jag gör något så blir hon tvungen att kommentera något dumt. För några månader sedan spelade jag basket och då påstod hon att jag var dålig,själv spelar hon hyffsat bra, så jag slutade spela. Dessutom kämpar jag med vikten och hon kallar mig fet jämt, t.o.m hennes äldre syster kallar mig för feta arab, är inte arab, de är ju int nå fel med att vara arab heller. Dom säger säger att dom skojar, men det är ju inte alls roligt, har sagt åt dom, men icket. Nu så kämpar jag fortfarande med vikten, och dom fortsätter med samma visa. Nu har jag äntligen hittat nått som jag brinner för. Innebandy. Idag på träningen kommer hon och säger att jag är kraftlös o kan knappt passa bollen.
BLIR SÅ LEEEEESSSS, något tips på hur jag kan hantera detta? Vill absolut inte säga upp kontakten.
Om du inte vill säga upp kontakten så tycker jag att du borde verkligen säga ifrån då det verkligen inte är okej beteende av henne! Du kan antingen bara säga till på skarpen eller sätta ett ultimatum att antingen så slutar hon med det eller så kan ni inte träffas lika ofta till exempel. För det är du som ska må bra och hon får dig inte att må bra.
Hoppas det hjälpte lite 🙂 Men fortsätt med innebandyn om du tycker om det och fortsätt kämpa med vikten. Var stark!
Förlåt för språket men fyfa-an för sådana människor! Har vart med om liknande och det är inte värt det, inte värt det någonstans! Du säger att du inte vill säga upp kontakten men du vill vara bästavän med en mobbare? För din egen skull, säg upp all kontakt du bara kan med henne! Finns i pm om du skulle behöva stöd eller något 🌺
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Tack för svaren ❤️ ska verkligen visa att det gått över gränsen!