Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1534 ggr
CupcakeGod
0

min mamma är helt efterbliven

Så synd att man inte kan skriva inlägg som Anonym längre :( 

Men iaf. När jag säger att jag har världens sämsta mor så brukar de flesta alltid hålla med. 

När jag var 10 år gammal så hittade hon på massa strunt om mig och skickade mig till något bootcamp linkande läger för "kriminella" barn och ungdomar. 

Hon sa inte ett skit när hennes kille slog mig. Jag berättade det i skolan. Dagen socialstyrelsen skickade ett brev flydde hon till Sverige. Hon hörde av sig efter 2 år och undrade om hon kunde få tillbaka vårdnaden. När hon återvände för att tvinga oss att flytta hit så berättade hon för oss att vi inte har något val.

När vi flyttade hit så började helvetet. Hennes man förstörde allt vi älskade, vi var tvungna att vara ute 5 timmar om dagen och när vi kom hem för sent eller för tidigt så blev han helt galen. (Han var en alkoholist) Så har det varit varje dag i 2 års tid tills jag fick dem att skilja sig. 

Vi spolar fram lite. Jag hatar verkligen mina syskon och min mor. Hata är ett starkt ord men helt ärligt så skulle jag inte ens bry mig om dem var med i en bilolycka, så mycket bryr jag mig om dem.

När SOC kommer hit på besök så fortsätter hon och mina syskon smutskasta mig och hitta på det värsta om mig. Varför? Jo, de vill att jag ska försvinna från deras liv. Jag vet inte varför men så är det. 

Min farsa är typ "the perfect daddy", men problemet är att han bor 100 mil härifrån så jag kan inte bara flytta till honom.  

Vad tycker ni jag ska göra?

[JollyJustin]
0

Du har det väldigt svårt måste vara svårt :( Stödjer dig men vet inte vad du sk,a göra ;(

[Tilde]
0

Var bor din pappa och vart kommer ni ursprungligen ifrån? Man borde kunna kontakta socialen där då du ändå är din pappas barn..

Tina-A
13

Du kan flytta till din pappa om du vill. Är du över 12 eller vad det nu är har du laglig rätt att själv bestämma var du vill bo. Mycket handlar om att våga och att orka kämpa. Prata med socialen och säg att du inte klarar av att bo där längre, att du vill bo hos din pappa.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

CupcakeGod
0

SOC kom hit idag och pratade om fosterfamilj… Jag är riktigt bra på att argumentera IRL, men dem gav mig en riktigt konstig känsla. Typ "Vad vi tycker är även vad du tycker". De försökte få mig att tro att jag mår dåligt fast än jag inte gör det.

All skuld läggs på mig, men de vet mycket väll att jag inte gör något förutom att sitta vid datorn och träffa mina vänner. 

:( Om jag inte väntade på ett pass så skulle jag rymma till någon familjemedlem utomlands. 

Hjälp. Jag är verkligen rädd, vill inte bo hos en annan familj :(

CupcakeGod
0

Asså… Jag vägrar. Dem kan inte tvinga mig :) Jag har redan sparar pengar för att ha råd med lägenhet och studier i London. De påstår att de hjälper folk fast alla vet ju att det inte är sant.

Jag är stark.. Kommer att klara mig!!

Cazzos
0

Hellre att du flyttar till en fosterfamilj via soc under tiden som ni löser ut det här med att du flyttar utomlands till din pappa (var han nu bor), och om du känner att du vill så blir du en medborgare i det landet och bor där med din pappa, skaffar jobb och lever ditt liv där, liksom.

Att flytta till en fosterfamilj är det absolut sista valet som soc tar, och utifrån din text så verkar det inte som att de gjort så mycket.
Ni borde bli erbjudna personliga möten där ni får berätta er sida av historien, och på så sätt så kan soc hjälpa er.

När jag kom i kontakt med soc så var jag rädd att de skulle flytta mig till en fosterfamilj på en gång men det är verkligen ett trist rykte som de har, iallafall i mitt fall så nämndes inte ens fosterfamilj och de hjälpte oss enormt mycket. Idag så har jag det mycket bättre hemma men det är tack vare soc.

Så jag hoppas verkligen att oavsett hur det går för dig, så kommer du att må bättre i slutändan!