Tappat mobilen...
… någonstans. Japp, världen har gått under för mig, då jag har allt i den lilla saken, inkl. bankkort i skalet. F*****N. Har spärrat både mobilen och kortet, någon som vet vad man mer kan göra?
Har ni tappat eran mobil ngn gång? Eller någonting som betyder väldigt mycket för er/är väldigt, väldigt dumt att tappa?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Usch och fy!
Du vet inte när du hade den senast? Har du kollat där du har varit sen sist du såg den? Ibland ligger den på det mest oväntade stället.. i.. väskan kanske? Under sängen? På skrivbordet? I fickan?
Inte för jag tror det i det här fallet men..🤔 utomhus? Har du åkt buss/bil idag?
Jag minns när vi åkte pulka en gång för flera år sedan och jag tappade min telefon, sedan hörde någon av sig som hade hittat den och jag fick tillbaka den samma dag🙂
Jag är proffs på att tappa bort saker, min telefon har varit "borta" några miljoner gånger fast den i själva verket låg under ett täcke, under mig, under en filt, under en kudde, på golvet. osv.
Jo förresten!
Man kan väl åka till polisen och be dom hålla lite koll på om dom får in dina prylar?
Jodå, detta skedde utomhus… Satt och väntade på tåget, höll på med mobilen. Gick på tåget, och när jag åkt en station upptäckte jag att den var borta… Misstänker att ngn tagit den, för när jag ringde var det upptaget. Sedan ringde jag en gång till, och det var inte upptaget längre. Har letat på stationen, runt stationen, vi har ringt västtrafik osv… Åh, varför just mig!?
#2 det kanske man kan… Ska kolla det.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#3 Den kanske är på tåget?😮 Eller ja, kanske stulen.
#4 letade haha… Men därför vi ringde västtrafik, men dom har inte fått in någonting… Antar att den är stulen :/
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#5 Men ååh!😕 hoppas det löser sig.. jag har inga fler vettiga tips🤔
Jag brukade skriva mitt facebook namn på mobiler och nycklar som jag tappar hela tiden. Det har lönat sig. Lämnade mina nycklar och mobilen på bussen flera gånger :)
#7 skulle dock inte rekomender att skriva namn på nycklar. Känner en som hade en namnbricka på sina nycklar som hon tappade bort, veckan efter fick dom inbrott av någon som helt enkelt hade hittat nycklarna, sökt på hennes namn, fått tag i adressen och sedan traskat in i huset och plockat på sig lite saker.
Gå till polisen! Tror dock att om någon hittar den så ringer de någon i kontaktlistan.. om de inte väljer att behålla den..
Jag tappade min iphone 4 utomhus när jag var påväg hem från gitarren och upptäckte det inte förrän jag var hemma. Cyklade tillbaks hela vägen men hittade inte den, men sen några dagar efter så skrev min kompis ett sms där det stog 'hej har du hittat din mobil än? :D' och den har svarat 'ja men jag är inte den du tror att jag är'. Sen har den inte skrivit något mer och mobilen är avstängd.
Men förra veckan fick jag pappas gamla iphone 5 och jag tror jag har tappat bort den med, har inte sett den den sen i lördags då jag hade en övernatting med mitt fotbollslag. Har letat precis överallt och hittar inte den 😢
Ojdå… Ja, juste. Det tänkte jag verkligen inte på.
Mobilen är återfunnen! Tur i oturen hittade en väldigt snäll person mobilen, och vi fixade det genom att min kompis skickade hennes nr till min mobil så att de kunde se det, och då ringde dom till hennes mobil!
#10 Nej vad jobbigt :(
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Men en fråga, om man tappar bort sin mobil och polisen får in den så kan ju vem som helst gå dit (som vet att mobilen är borta) och säga att det är den personens mobil?
#13 nej, man måste ju ge en beskrivning på mobilen ;)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)