Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 1151 ggr
Hjälpmig!!!
0

Hjälp!!!

Jag tog nyss Listerine för första gången, det brände lite men inget jämfört med nu, mina kinder kommer brännas sönder hjääälp det funkar inte att dricka vatten, fast nu är det lite bättre men ska det bränna såhär hjääälp

Hjälpmig!!!
1

Vad ska jag göra????!!!

deleteduser
1

shhhh jag tror att du överreagerar, både här och i din andra tråd hetsar du upp dig för ingenting. Listerine svider, det gör det. Du kanske bara är känslig, eller har blåsor i munnen som gör att det svider.

Hursomhelst är det ingen fara, du kommer inte dö nu heller :)

deleteduser
0

*Dubbel*

Hjälpmig!!!
0

Nej denna gången överreagerar jag inte, mina kinder bränner jättemycket!!! Det har gått en halvtimme nu

JossiMelon
0

Jag vet inte vad listerine innehåller. Kan ju vara en allergisk reaktion?

[Majbot]
0

Det kommer gå över, ge det tid. Du kommer inte dö eller ta skada av det.

deleteduser
0

Listerine innehåller alkohol, det är inte bara dig det bränner på. Det bränner på ALLA, säskilt de första gångerna. Oroa dig inte mer över det, gå och lägg dig så kommer du se att allt är bra imorgon.

deleteduser
0

*Duppelpost, igen….*

Gaiezza
0

Kan vara en allergiskt reaktion, jag är allergisk mot listerine. Gör ont ett litet tag och får blåsor i hela munnen och halsen, inte värre än så. Dem känns inte och går bort efter 2-3 dagar.

Bacon, svaret är bacon. 

Hjälpmig!!!
0

Okej, jag ska se om det går över imon:) @7 den jag har är alkoholfri står det

[rumelle]
5

Släng skiten. Listerine är alldeles för starkt för munslemhinnan och gör faktiskt ingen egentlig nytta. Köp en ordentligt fluorskölj istället, med 0,2% fluorhalt så har du någonting bra.

Hjälpmig!!!
0

Det har gått över nu. Tycker ni att jag ska ta den ikväll igen?

[cookies]
0

#12 Vet inte. Du hade inte ätit typ chili eller något annat som hade "rivit upp" ditt tandkött så det var därför det sved? Ta det ikväll igen och testa, samma resultat? Då bör du inte använda det

Hjälpmig!!!
0

Okej

[JollyJustin]
1

Hur går det?

Jag tycker du ska slänga den.

Emshify
7

Alla tandläkare jag haft säker att Listerine bara är skräp och alldeles för starkt, som rumelle säger. De brukar rekommendera Flux istället. 😎

Hjälpmig!!!
0

Jag ska ta den på kvällen och se hur det går 🤪

Hjälpmig!!!
0

Och jag provade Flux en gång, det är ännu starkare än Listerine tycker jag..

[JollyJustin]
1

Ta en sn för 6-12 åringar med fruktmint smak 👍

Den är gooo!

Frida B
2

#17 eller så skiter du i det?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Hjälpmig!!!
0

@19 fast eftersom jag är äldre skulle det nog inte ha någon effekt på mig

@20 hmm

FlutterShy
1

#21 Jodå :P

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"

[rumelle]
2

Prova Dentan 0,2%, finns utan smak.

[cookies]
1

#23 Jo den borde nog funka, den känns som vatten! 👍

Frosstis
1

Alla tandläkare och tandvårdare avråder listerine jättestarkt! Även jag! Jag har skitdåliga tänder och jag har använt listerine, det förstör emaljen. Jag har ilningar på några tänder och jag måste använda munskölj med 0,2% flour så mina tänder inte skadas. Listerine är jättedåligt .. 

Dentan och flux är jättebra