Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkänsliga-rummet
Läst 3937 ggr
PetitePuma
0

(X) ful

Jag tycker inte om min kroppsform. Den skulle varit finare om jag hade växt lite mer, men pga typ gener eller depression eller något i den stilen, blev jag satt. Ihoptryckt. Fett på mage, inga höfter.

Ska man ha en underbust korsett? Som formar eller nåt. Skulle min kille uppskatta om jag hade den där figuren som jag själv också vill ha? Den som är så fin etc. 

Ibland är jag nöjd, oftast inte.

Säg inte att jag ska 'träna och äta bra'', för tro mig, jag fucking försöker. Med att äta bra grejen, går det väl sådär. Jag äter för lite och för mycket socker. Jag tränar flera dagar i veckan. Det är inte där problemet ligger, det är i min kroppsform! Jag har den mest ocharmiga kroppsformen ''äpple'' som ingen tycker är snygg. Min kille ljuger när han säger att han tycker att min kropp är fin.

Det är så jävla jobbigt när man försöker sitt bästa, och inte lyckas. Jag borde vara så jävla nöjd, för att de i min närmaste familj är inte döda. Och jag har inte cancer eller bulimi- jag suger.

/M

fsigge
1

Jag är 100% säker på att du inte är så "ful" som beskriver.

Var nöjd med dig själv!

Frida

PetitePuma
1

lättare sagt än gjort.

Gaiezza
0

Jag har inte heller former, min kroppsform är väl fanemig en lyktstolpe. Min kille säger också att den är fin, och han får tycka det om han vill. 

Jag gillar endå min kropp, då jag inte kan göra något åt att jag inte har så mycket former, det är sånt man får leva med :)

Bacon, svaret är bacon. 

Gaiezza
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här ser man lite utan tex benen, men det är som sagt inget jag kan göra åt. :)

Bacon, svaret är bacon. 

fsigge
0

#4 nej det finns inget att ändra för att det är inget som är fel!

Snälla sluta säga att ni en fula! Ni e hel perfekta!

Frida

Gaiezza
1

#5 Jag säger inte att jag är ful? Jag tycker bara inte om min kropp? Verkligen inte att jag är ful.

Bacon, svaret är bacon. 

[rumelle]
2

Antingen jobbar du på att sluta hata dig själv och acceptera dig som du är. Eller så börjar du spara ihop till framtida operationer. Ingen har valt den kroppsform man är född med.

Hamsterlycka
0

Jag har också enorma komplex med min kropp, tycker att jag är alldeles för smal. Skulle göra nästan vad som helst för lite kurvor, och jag äter VÄLDIGT mycket. Är ett riktigt matvrak men vågen står bannemig stilla! Skitjobbigt… men ja, som övriga säger så går inte kroppsformen göra så mycket åt så.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Jojaton
1

Jag är smal och ser ganska fit ut, men jag har inga höfter what so ever, och alldeles för breda axlar - och hatar det!

Nu vet jag inte exakt vilken kroppstyp du tycker är "så fin", men jag tror inte din pojkvän ljuger om att du är fin! Din kroppstyp är kanske hans favorit?

Johanna - Instagram

Tina-A
13

Det finns något som alla gillar, vi är olika. Det låter mycket som att du vill vara fin för din kille. Det finns killar som gillar stora, små, korta, långa, tjocka, smala, små bröst, stora bröst, liten rumpa, stor rumpa, mycket muskler på tjejerna, lite muskler, inga kurvor, mycket kurvor osv, osv, osv. Alla gilla olika. Din kille är tillsammans med DIG så antagligen tycker han att du är skitfin precis som du är!!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

PetitePuma
0

Jag är alltid nöjd tills någon säger motsatsen :/

aldaron
0

Jag tror inte att någon är nöjd med allt hos sig själv. Det finns alltid något man vill förändra, förbättra förnya osv. Det mesta kan man göra något åt genom träning och god kosthållning, men vissa attribut finns där ändå - det gäller att hitta den person som gillar just de små sakerna :)

Som Jojaton säger om hennes axlar, breda axlar (om de är tränade) är bland det snyggaste som finns för mig. Det är en smaksak :)

[Tilde]
0

Varför tar du för givet att din kille ljuger om att han gillar din kropp? Han kanske tycker den är jättefin och charmig! 🙂 Varje man föredrar inte idealet med timglasform, det finns alltid folk som gillar annorlunda!

Jag själv älskar min kropp! Jag fick höfter och bröst tidigt och var lite osäker vad gäller det när jag var yngre (innan tonåren), men jag lärde mig snabbt att älska min kropp - det är ju den enda jag har! 😃 Man behöver inte se "perfekt" ut, utan det viktigaste är att man mår bra. Dra ner på sockret, man blir snabbt sockerberoende! Jag lovar att din kropp kommer att tacka dig - från insidan och ut! :)

KesoMonstret
0

Förstår inte varför din kille skulle ljuga. Och träning ändrar kroppsformen, dock så kan den inte bli exakt som "dendär idealen jag har". Det handlar mycket om styrketräning för att få form. Och fett% på kroppen. Om du har mycket mull på magen får du nog se till att förbränna fett. Och inte tro att du kan punkt-träna. Hade ingen midja när jag var yngre, för hade fetma och liknade en köttbulle från alla håll. Nu är det inte så

PetitePuma
0

Det är hemskt att folk ska känna så här. Onödigt..

[JollyJustin]
1

#3 Du är ju jättefin!

nicky1
0

Jag är otroligt osäker på mig själv och hatar verkligen allt med min kropp. Jag har en stor mage, feta lår, gigantisk näsa, konstig mun och massa mer men vad ska jag göra åt det? Vi får lära oss att leva med vad vi har och hitta saker vi tycker om med oss själva! :)