Morgonpigg?
Nån som har tips på hur man blir piggare på morgonen och kan gå upp ur sängen lättare?:3
Jag är extremt morgonpigg! Jag tror att en del av det beror på att jag sover med öppna gardiner, på så sätt vaknar man gradvis i takt med att solen går upp, och hjärnan hinna vakna till. Och tack vare det är man i princip vaken när väckaren ringer! Det funkar inte lika bra nu när det börjar bli mörkt och solen går upp senare, men på våren och tidigare på hösten är det suveränt!
När jag vaknar vill jag ligga kvar i den varma sängen men kollar på klockan och ser typ att "Nu är den 7/8/9" för jag går helst inte upp efter 9. Men jag tvingar mig upp och sen när jag väl är uppe tar de kanske 5 min sen är jag pigg!
Tack för tipsen :)
Jag har väldigt lätt för att ta mig upp på mornarna och anledningen är nog att jag är kvällstrött så jag går och lägger mig tidigt så då är jag pigg och utvilad när jag vaknar 👍
Man ska INTE snooza! Ringer klockan så ska du upp på direkten! Ett tips är att sätta väckarklockan/mobilen långt ifrån sängen, så du måste resa dig för att stänga av den. 👍 Tänd gärna lampan också.
Och ja såklart, lägg dig inte för sent om kvällarna!
#5 Jag blir piggare av att snooza 🙂 Måste snooza om jag ställer klocka 😛
Jag brukar alltid lägga mig i tid dagen innan, så blir det lättare att komma upp tycker jag, så att man är utvilad.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag är också en sån som inte kan snooza. Aldrig aldrig aldrig. Rusa upp och tvätta ansiktet! xD Jag kan dock inte sova mer än 6h, då kaosar mitt huvud. Så det handlar inte om att jag vill sova, utan mer om hur mycket jag älskar min säng. Men i alla fall, mina tips är att inte snooza och tvätta ansiktet så att man piggnar till. :)
Juste, det finns en väckarklocka från Teknikmagasinet, som man ställer på golvet. När den ringer så åker den iväg och runt i hela rummet. Då tvingas man ju upp, för att stänga av den. ;)
Okej :D tack #8 hahahaha xD
Säger som #1 att det funkar bra att sova med öppna gardiner! Fast bara på våren och sommaren.
Numera är det hemskt att komma upp för min del, den enda motivationen jag har är att jag vill sköta djuren och se till att de har det bra. Jobbigt med mörker!
Jag snoozar aldrig. Stänger av alarmet, tänder lampan och kikar igenom facebook på telefonen en snabbis. Då brukar i alla fall min hjärna vakna till.
Men försök att sova länge, och promenera gärna ute på kvällarna för motionens och den friska luftens skull. Då brukar man sova bättre (blir kanske lättare att ta sig upp också). ^^
Usch jag är hemskt morgontrött. Snoozar så länge det går och när jag väl kommer upp är jag som en blind mullvad. Helt handikappad dvs…
Klart att laxen ska ha en jolle