Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 661 ggr
Yen-Chan
0

Högskolan~

Går på gymnasiets tredje år och i morgon ska jag besöka 'kunskap &framtids' mässan i Göteborg för att samla massa information om högskolor… Men jag vet absolut inget om vad jag bör ta reda på eller något sånt :/
Någon som också kollar efter högskolor nu? Eller redan börjat?
Några idéer på frågor man kan ställa? :)

Sajtvärd SydKorea Ifokus

fidojunior
0

Jag var på liknande mässa förra året i Stockholm. 

Du kan ställa frågor om intagningspoängen/meritvärde, hur dagarna ser ut, tempot, vad eleverna tycker om skolan och sitt program, studentlivet, hur ser framtiden ut för ett visst yrke som man får av en viss utbildning m.m. Kanske berätta om dig själv och se om de kan rekommendera något program som kan passa dig.

Passa på och ta massa broschyrer och sådant också så kan du läsa igenom dem hemma i lugn och ro.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Tilde]
0

Jag har aldrig frågat om själva högskolan, utan för mig har det alltid varit programmet som avgör vilken skola jag börjar på (fast såklart läser man på lite om skolan när man väl har hittat en intressant utbildning). 

Det är alltid intressant att fråga vilka slags aktiviteter som skolan erbjuder, om det finns hjälp när man blir stressad/vill få hjälp att tala inför publik, eller kanske fråga om kåren, osv. 🙂

fidojunior
0

Du kan också fråga om hur det är med studentbostäder om du är intresserad av det. :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Yen-Chan
0

okej! Tack så mycket ^^ Kommer ni på något mer så skriv gärna det :D

Sajtvärd SydKorea Ifokus