Vad tycker ni?
hej
jag har inte direkt en kompis och han brukar vara snäll ibland. När jag håller på jaga nån varje gång på skoj skull måste han alltid vara på deras sida sen håller han mitt huvud med armen och den gör ont och jag säger släpp mig hela tiden men han gör det inte och till slut får jag loss mitt huvud. Han brukar också irritera mig ibland som att hålla på gömma mina skol grejer då jag har lektion. Han gömmer dom då ibland.
Vad tycker ni, tycker ni att han är en bra vän eller dåligt.
Nu är ju den här tråden ganska gammal men jag svarar ändå. Jag förstår inte riktigt något av det du skrev men att han gömmer dina saker är ju inte okej, säg till honom eller prata med någon vuxen om det.
Det här om att jaga finns det en väldigt enkel lösning, sluta jaga folk.
Om han är en bra eller dålig vän kan jag inte svara på då jag inte känner honom. Det är endast du som kan avgöra om du vill lägga din tid på honom.
Klart att laxen ska ha en jolle
För det första: Jaga inte någon
För det andra: Han ska inte hålla på sådär, säg till nån vuxen :)
Heh, jag är en av de personer som verkligen hatar när vuxna blir inblandade. Man kan lösa det mesta på egen hand, men om det fortsätter så kan man ju.
Okej, inte i allt hatar jag men som i bråk och så.. Onödigt enligt mig om det är smågnat.
Vi brukar på rasterna i vår skola jaga varandra, tro inte nu att vi är några 7 åringar, nej. Vi går i sexan & femman men vi bryr oss inte riktigt, ramla lite här och där få en och annan på sig, ligga och gapskratta eller sitta och storböla. Heh, jaaa.. Vi gömmer även andras saker på skoj, vi är en udda klass framförallt (Sexan dåhh…)
Men nu pratar jag ju bara om vår skola. Men om du inte får det uträtt på egen hand, dra in en vuxen då. Men prata först och försök få det upprätt själv, om du har gjort det och det inte funkade dra in en vuxen då om det är nödvändigt.
Men gömmer han dina skor för att bråka/vara dum, eller för att skojas. Har du pratat med honom att du inte tycker om det ?
asså då jag jagar nån är det bara på skoj skull och då gör han något annat och sen helt plötsligt då han märker mig och hen jag jagar så försöker han hjälpa hen jag jagar, för att han försöker vara cool och jag har sagt sluta men han bara försöker och försöker vara cool
#4 Men är det så viktigt för dig att "vinna" i den här leken. Jag menar om ni nu gör det på skoj borde det väl inte spela så stor roll om man vinner eller inte.
När han försöker blocka mig alltså att jag inte hinner ta han tar han runt sin arm över mitt huvud och gnuggar huvudet så det gör ont och jag säger sluta men han försöker bara vara cool och rolig men ingen skrattar om hans skämt.
Men om du själv jagar så kan du väl inte säga åt den andre att sluta jaga. För om man gör samma sak själv kan man väl inte börja klaga på andra ? Eller det är alla fall vad vi lärt oss i skolan..
Hur gamla är ni förresten ?
#6 Ryt till riktigt ordentligt eller säg till en vuxen, jag är inte heller så förtjust i att vuxna ska blandas in men om han gör dig illa rent sagt och inte lyssnar på dig när du ber honom att sluta så kanske han behöver en "väckarklocka" i form av ett samtal med en vuxen.
Jag vet att vissa personer lätt kan bli lite upphetsade och "stänga av". En av mina bästa vänner gör det ibland (tex att han slår först på skoj sen börjar det göra ont på riktigt). Då kan man säga sluta och han slutar inte. Då brukar jag putta till honom och sen inte prata med honom för att "markera" att jag inte tycker om det.
#8, tack så mycket. 🙂
Men när kommer loss ifrån hans grepp så säger jag då till han rör mig inte helt tydligt och han håller då på peta på mig i 5-10s för att vara roligt och jag säger till han sluta men han fortsatte i några sekunder till sen slutade han. Men jag ska göra som du sa #8