(X) Hjälp till operation`?
Någon här som vet hur man ska göra om man "vill" ha en bröst förstoring eller iaf bidrag till från landstinget pga vääldigt olika stora, väldigt mycket häng på ena plus att ena nästan trillar ner i armhålan när jag drar upp armarna? mår seriöst så dåligt över detta att jag inte ens räcker upp armarna mer än när jag är HELT själv oh säkrad på att ingen kan se..
Det första du ska göra är att gå till din hälsocentral med dina problem. De kan i sin tur skicka remiss till kirurg. Det är sällan som Landstinget går in och betalar för operation, framför allt nu.
De betalar aldrig för kosmetiska operationer , handlar det om att det är missbildning eller orsakar skador (som jag tycker i ditt fall) då kan de betala.
Tyvärr känner jag en del som har fått betala själva för en förminskning, bland annat en väninna som tog bort Rejält mycket efter hon varit gravid. Hennes rygg höll på att ge upp och hon fick betala själv.
Jag personligen fick min operation betalad då jag hade en missbildning och jag låg precis på gråzonen för att vara kosmetisk operation men pga missbildningen då gick det genom landstinget och jag fick hjälp. Jag slutade växa när jag var omkring 15år och det är skälet till att jag som 21åring fick opereras. Annars bör man vänta eftersom man fortfarande växer till ca 20-års åldern. Jag fick en remiss från min läkare på hälsocentralen.
Men som sagt, har ud problem tycker jag du ska gå till din hälsocentral och få hjälp därifrån först, kanske behöver du inte en operation trots allt. Det kanske går att fixa på annat sätt :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
går i tankarna, inget jag ska göra detta eller nästa år iaf, men undrar lite ändå.
En vän till mig hade a-kupa på ena bröstet och c/d-kupa på andra och hon fick bekosta operationen själv.
Trillar ner i armhålan gör det på oss flesta som har lite häng på tuttarna.
Lär dig att tycka om dig själv istället innan du opererar din kropp och förändrar den för evigt. 🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
men alltså det ena bröstet trillar ner oh det andra stannar kvar,kan lätt sätta 2/3 pennor under det medans ingen under det andra..
#5 Alla bröst är olika så det är inte konstigt att du har så.
Jag hade själv väldigt olika bröst, de var extremt olika i både storlek och form.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#5 Jag skulle nog få plats med ett pennskrin under mina…😎
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
jajo, men mångamånga, dom aldra flesta har ju hängisar pga av dom fått barn eller stor viktminskning,.. oh alla mår ju inte heller riktigt dåligt över de,,
#8 Nej, man får hängisar av jordens gravitation i kombination med sin genetik.
Just det där att må dåligt är det jag tror du behöver ta itu med, inte med dina tuttar. 🙂