(X) ljuger om mig
Jag tänker inte nämna nämna några namn. Men de är en person här som ljuger väldigt mycket om mig och vi har skrivit på pm. Några av er vet vem de är men skriv inte de. Vill bara att ni inte ska tro på detta. För de är verkligen inte sant. Ska kontakta Niklas snart. Men många har fått en dålig uppfattning om mig. Egentligen är jag en 14 årig tjej som är väldigt glad hela tiden, men denna person har fått mig att verka som en sur och elak mobbare. Vill bara att ni ska veta de. OBS! Denna tråd va inte för att tjafsa om något, bara för att jag vill att ni ska veta de. Tack för er som tror mig:)
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
…
Tro vad du vill.
Vad har hänt? :3
Det är verkigen inte sant, jag ville vara din vän me du blev as dum bara flr att jag sa att gallerburar ite är så br för hamster. :(
#3 vi kan ta de på pm om du vill. Vill inte nämna några namn här eller så
tror dig! (byt användare🙂)
Nej, jag tänker avluta medlemskapet.
Jag var en glad tjej, du kom o hackade på mig, en annan också.
Mitt liv känns så dåligt här på iFokus, var glad nu och fira!
meeeeeeen, kan ni inte bara sluta? Låta varandra vara? fler än er skulle tycka om det! Bara ignorera varandra och så är det klart!
TS gumman lyssna inte på andra som säger elaka saker:)
När jag ar lite yngre så tog jag åt mig skit som andra personer sa till mig men det gör jag inte längre och om någon är jobbig mot mig i skolan och säger något elakt face2face som skiter jag i att svara utan jag iggar den personen rakt framför facet.
Js, jag ska sluta. Med ifokus
#4 jo de är sant. Och jag ville va din vän först, innan du fick mig som att framstå som en idiot och mobbare i dina kommentarer. Och du hackade på mig hela tiden också. Ja nu vet alla vem de är, men de va inte jag som sa de utan de va hon själv.
Det finns alltid minst 2 historier så det är svårt för oss utomstående att veta:/
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Det är nog vi båda som skyller på varann!
Det är båda som hackar på varann! Jag örjar inse att detta är litefjantigt xD Men du får bråka om du vill!
10 och 11# jag tycker att ni borde ta ledigt från iFokus i en vecka eller två och glömma det som har hänt.
#9 tack:) #12 förstår de:/
#13 VILL bråka?! Dock du som drar upp mig i bråk hela tiden?
Nej! Men om du vill så får du bråka, jag kommer int efortsätta men skrik på du! Jag bryr mig inte! Linn8 finns alltid där, emma 2 också. :)
16# Ni båda lägger av Nu!! Ni kommer ingen vart med att bråka och det är både drygt och omoget för er ålder!
Fast man vet ju inte vem man ska tro på xD Ta en screenshot och bevisa ifall du vart elak mot henne då josefinaaa ?
Hon kommer bara visa det jag har gjort säkert.
Jag har raderat alla pm för att jag sa sluta! Men man ska inte göra screenshoots på pm!
#19 man lägger inte upp pm i trådar. #17 frågade jag eller? #18 hur vet du hur gammal jag är?xD fast ja, för min ålder är det de.
Josefinaaa och JollyJustin, ni är två helt underbara tjejer🙂 Läste era trådar och ser att ni nästan bråkat i varje tråd… som #18 skriver beter ni båda som två osäkra tjejer som puttar ut varann. Sluta med det! Jag vet hur det är, blev mobbad i 8 år och då höll alla tjejer på så. helt otroligt att tjejer 2013 fortfarande håller på som ni och andra gör. Snälla bli sams så slipper ni detta! Josefinaaa, du har en tråkig ton, och detta är sant! Ändra det så blir allt bättre! JollyJustin, kära du, om du struntade mer i vad folk säger till dig när de riktar något dumt mot dig, hade livet varit enklare! Snälla underbara, vackra och fina tjejer, ni båda är unika och behöver inte bråka! ❤️❤️❤️
Ceep calm and be best friends!
Jag försöker bli sams på opm just nu men hon vill inte
#23 vet att jag har en tråkig ton, men de är inte menat så. Jag svär ganska mycket men de är inte illa menat. Svär i typ varje ord jag säger och de är en vana. Ska försöka bättra mig:)
#24 gumman! Ta inte så illa upp av henne! Ingen av er ska sluta!
ni behöver inte bete er såhär, ingen ska bevisa något! Ingen är smartade än den andra! skärp er båda och håll huvudet kallt!
#24 häng ut mig då gö de bara… Du kan ju låta mig svara innan du säger så….
#25 och #24 försök nu fina tjejer!!🙂 Bli sams! Säg "förlåt, det var dumt av mig, ska försöka bättra mig" Och snälla ni haka inte upp er på saker som den ena skrivit som kanske är fel eller lite fel… låt någon annan sköta det! Och skriv inte vilka du har med dig eller klaga på varandra. Ni fixar det tjejer❤️
Ursäkta mitt språk nu Men.
Nu ger ni f*n i varande okej? Man blir lite trött på er när ni ska hålla på och tjafsa ni är snart vuxna så bete er som en vuxen då:)
#27 och JollyJustin, skärp er! Sjukt onödig kommentar Josefinaaa och dumt sagt JollyJustin i #24 Nu RÄCKER DET! Läs vad jag skriver!!! Sluta hänga upp er på saker som den andra gör fel! Skvallra och snacka inte skit! Ni är som sagt unika, ni bråkar som 6 åringar… snälla… visa hur fina ni är!🙂
#29 hon är 11 eller nått å jag är 14 så vuxna är vi inte än. #30 vilken kommentar va onödig?
00emi07 föresten tack för dina fina kommentarer!:)
#31 #27
Men du, Josefinaaa, varför bråkar ni, barför har du fortfarande en stöddig ton? Du är unik och fin, ni behöver inte bråka om det! Det finns liksom två tårtbitar, ni behöver inte bråka om att en ska få båda tårtbitarna 🎂
#32 bra med positiv inställning! Helt underbart tjejen!!🙂
Brukar sällan lägga mig i i sånt här, men herregud. Om ingen av er nu kan förlåta varandra varför inte bara ignorera och låta varandra vara? Håll er borta från varandras trådar, var positiva! Om ingen av har något snällt att säga, säg ingenting alls! Sluta beter som tre åringar och skärp er.
Jag har ingen aning om vem som har gjort vad och vem som har rätt eller fel, men det spelar ingen roll. Håll er bara borta från varandra så slipper vi bråk.
//Flöffo
#33 men va? Har inte de ju? Mot hon kanske men inte mot er andra.. Isåfall har du uppfattat fel. Inte lätt att förstå vilket tonläge men menar när man skriver:)
Okej, jollyjustin förlåt! Pallar inte bråka och vet att jag inte har varit direkt trevlig emot dig, men snälla ljug inte om mig. Du har fått alla att tro helt fel om mig. Sjukt jobbigt. Men förlåt för de jag sa
#37 bra tjejen! Tummen upp! Ser jag ett enda bråk till blir jag EXTREMT besviken!🙂sjukt mogen du är nu Josefinaaa, menar det!! JollyJustin, förväntar mig något liknande av dig 🙂
Antingen får du bevisa varför du har anledning att göra en tråd där du hänger ut en annan människa publikt i negativt ljus eller så är det bara skitsnack och förtal och ingenting annat. Det är INTE okej och ingenting som hör hemma ens lite i vuxenvärlden. Jag vet att ni inte är vuxna, men försök bete er lite värdigt. Det är ingen av oss andra som kan veta vad som är sant - eller som bryr sig sådär jättemycket, förmodligen - så varför fortsätta mala?! Att göra en tråd om en annan människa där man beskriver dem på negativt vis och anklagar dem för ett negativt beteende utan att backa upp det med något ÄR förtal och inte okej på något vis. Nej, det kanske är så att den användaren varit elak mot dig men utan att bevisa det så är det ord mot ord.
Men helt ärligt fattar inte varför man ens orkar. Det är en främmande person på internet. Blockera och ignorera, varför slösa så mycket energi på ett bråk som helt saknar logik?
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Och om jag har tråkig ton ibland så kan ni läsa ett inlägg som jag har gjort som heter "(X) värsta dagen i mitt liv" eller något liknande så kanske ni förstår varför. Jag mår sjukt dåligt just nu
#39 men SLUTA! Jag nämnde inget namn och jag hände INTE ut någon!! De va hon som kommenterade och erkände utan att hon kanske tänkte på de att de va hon jag menade. Jag skrev de för att folk ska veta ett jag inte är som dom tror! Tycker att du ska använda en bättre ton när du skriver saker, ja jag säger de även om jag vet att jag inte har den bästa tonen. Nu blev jag riktig arg faktiskt.
någon….. lås bara tråden så är det överstökat….
#41 lugna dig gumman🤗 Pma om du behöver stöd!
#42 nej, de är det inte. Jag sa förlåt osv och så kommer #39 och gjorde dålig stämning igen. De började ju bli bra… Ja, jag är sur.
#41 Jag har över tolv års erfarenhet av mobbing, och nej, det är inte okej att hänga ut någon oavsett om man skriver ut namn eller inte. Långt innan denna personen kom in och la sig i var jag fullt medveten om vem det handlade om. Det visste nog de flesta, eftersom du öppet skrivit precis samma saker i andra trådar. Du får bli hur arg du vill, faktiskt, men sanningen kvarstår att det inte är okej att hänga ut någon. Dessutom, att hänga ut någon så här och sedan säga "men det var hen som erkände att det handlade om dem!!!!!!" är som att säga "jag får säga vilka elaka saker jag vill om denna personen, men de får inte försvara sig för då kommer ALLA veta vem jag pratar om."
Min ton är en som är less på onödiga bråk och otrevligheter och skitsnack och sånt som hör småskolan till. Jag vill kunna delta i tonåringar iFokus utan att känna mig som om jag hamnar i ett bråk om en barbiedocka.
Och ja, ursäkta hur hårt jag går fram, men jag har faktiskt noll tolerans mot sånt här som är förtal och gränsar rätt hårt till mobbing. Du menade det säkert inte så, men det ändrar inte vad det är.
#43 aldrig klarat av att prata med någon. Vågar inte lita på folk:(
#45,tycker att du har dålig ton hela tiden faktiskt. Värre än mig. Har svårt för att tro att du har 12 års erfarenhet av mobbning när du skriver så. Du fattar ju verkligen inte. Jag sa att de va en som har ljugit mycket om mig och att ni inte ska tro på att jag är sur hela tiden utan faktiskt är väldigt glad av mig. Ursäkta mig för att jag inte vill att folk ska tro fel om mig?!
#47 Du är välkommen att tro vad du vill, jag är inte här för att bevisa för dig vem jag är och inte är.
Jag förstår glasklart, tack, påstå gärna ingenting annat. Min poäng är att det inte är okej att skriva så eftersom du hänger ut en annan människa. Om du endast hade för avsikt att informera andra om att du egentligen är en väldigt glad person hade du aldrig dragit in någon annan i inlägget till att börja med, det hade inte behövts. Jag förstår att du inte vill att folk ska tro fel om dig, men att skapa en tråd om en annan människa där man skriver negativa saker om dem gör ju inte direkt att man tänker "åh vilken underbart snäll tjej". Du är säkert jättesnäll och rolig och glad, men DENNA tråden är inte något som direkt bevisar det.
Notera att jag inte sagt ett ord om det ursprungliga bråket eftersom jag inte har någon aning om vem som varit dum mot vem och jag bryr mig inte heller. Men lös era egna problem på annan plats, t:ex PM, och inte publikt så att alla andra måste vara delaktiga i bråket!
#48 men jag hängde inte ut någon! Jag sa bara att de va en person som har gjort så att folk har fått en annan uppfattning om mig som inte är sann? Denna personen behövde inte skriva så om hon inte vill de, hon hade kunnat ta de i pm om hon hade velat. Faktiskt inte mitt fel att hon inte gjorde de. Jag ville bara att folk skulle förstå att jag inte är så gnällig som jag verkar. Jag mår fruktansvärt dåligt just nu och att folk tror någon som inte är sant om mig gör de hela värre. Förlåt
Varför bryr du dig om vad andra tror om dig?
#51 inte så lätt att inte bry sig…
#49 Men det förändrar inte att alla visste exakt vem det handlade om. Bra att du ber om ursäkt, och jag skriver inte detta för att jag vill att du ska må sämre, utan för att du ska förstå att det faktiskt ÄR att hänga ut någon och det gör ingenting bättre. Man får inte en bättre bild av någon som gör så. Hade du bara skrivit typ "jag vill bara att alla ska veta att jag har det lite tufft just nu men egentligen är jag glad och snäll" så hade det varit en annan sak.
Sen håller jag med #50. Mår du så dåligt över något som händer på internet med en främmande person så gå ifrån datorn och fokusera på annat. Det är inte värt det att bli upprörd över vad någon säger eller gör på internet, eftersom du inte kan förhindra det ändå.
#50 att sitta med ipaden får mig oftast att må bättre. Hihi är halvblind så de gör ont i huvudet att läsa även med linser/glasögon^^ Mina vänner sover, dom har gått igenom samma sak som jag. Man måste läsa inlägget för att förstå vad jag menar
OT OT OT men vill bara påminna #53 om att jag skrivit pm
#52 Frågan var väl ändå riktad till TS, eller hur? 😉
#56 tycker att de va bra att hon skrev så. Skulle sagt samma sak
#58 gör de bästa jag kan!
Jag ber också om ursäkt, du är en snäll tjej men ibland går du också över gränsen. Vi är lika varanndra. Jag har inte heller det så bra, men du har det säkert värre. Jag mår inte bra för att jag saknar ett djur som alltid ska finnas där.
Jag ångrar allr jag har gjort, men jag ljuger inte om dig!
Vi överdriver iaf lite om vad vi sagt men de flesta är sant :)
Men du beöver inte gilla mig, jag ska snart avsluta meldemskapet!