Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 821 ggr
linn8
0

Filippinerna (X)

Hej! Min kompis bor i Filippinerna och det är ju en massa stormar där så jag är liiite orolig. Hon har inte svarat på sms/mail/Facebook… Känner ni någon som bor utomlands?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

thea_thea
0

Åh :C Håller tummarna för att hon klarat sig :)

linn8
0

#1 ja tack! Hoppas verkligen det… Dessutom bor hon in det mest drabbade delen :,(

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

nadilda
0

Ja, en super nära kompis till mig bor i Kenya ❤️ Två av hennes klasskompisar blev skjutna under skottlossningen på köpcentret😕

Förstår att du är orolig för din kompis var jätte orolig för Anja innan ajg fick tag på henne, håller tummarna för allt är okey kompis!

linn8
0

#3 usch vad läskigt! Tack

dyoxide
0

Jag har också en vän som bor i Filippinerna, dock fick jag tag på honom över Facebook, och han och hans familj är helt oskadda. Dock bor han en bra bit bort från den mest drabbade delen… Håller tummar och tassar här hemma för att din vän är ok! ❤️

linn8
0

Tack allihopa!

Moalinn
0

Vi hade, för några år sedan, ett fadderbarn i Filippinerna. Vet inte vart hon bor eller så men en liten del av mig hoppas att hon mår bra även om jag inte känner henne eller pratar med henne längre.

Jag har lite vänner överallt tycker jag. Mest i Storbritannien, Irland och USA men även Tyskland och Australien. Ingen jag träffat på riktigt men man vill ju ändå deras bästa så att säga.

Hoppas att allt är bra med din vän och att hon hör av sig! 🌺

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

dyoxide
0

Missade att skriva det… Har vänner lite överallt, från Israel till USA till Skottland till Afrika till Nordirland (min bror bor där). Massor med utländska vänner 😃

linn8
0

#8 vad roligt med vänner i andra länder tycker jag:D

thea_thea
0

Jag har en "bror" i Kananda, jag har adopterat honom från twitter :3 Sen har jag MASSOR med kompisar och sådana jag känner från ett spel vi spelar och det är helt awesome, alla bara blir uppfångade av andra människor och skaffar fler nya bästisar! Superkul med vänner från andra länder, alla kan prata engelska så vi fröstår varandra :D

Josefinaaa
0

Håller tummarna för att de går bra med henne! Skriv så fort du vet något;) Har kompisar i USA Kroatien och Thailand. Har varit i Thailand 5 gånger i rad och ska nästa vinter!:D

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

dyoxide
0

#9 Jättekul, verkligen! Någon gång ska jag hälsa på dom jag har bäst kontakt med 🙂 ska till Nordirland i Januari med min bästa vän och träffa min bror, som jag inte sett sen i… September, tror jag. Och innan dess bodde han i Israel, hemma i två veckor och sen bar det av igen x)

linn8
0

#11 ja jag ska skriva om/när hon hör av sig!

Cederin
0

Min själsfrände bodde över atlanten, Michigan i USA. Vi var såpass nära vänner att vi kallade varandra "brother and sister", finns väldigt mycket att berätta men då skulle inlägget bli flera tusen ord. Vi skrev till varandra och pratade i telefon ibland, men hann aldrig träffas innan han gick bort 2011 tyvärr.. 😢

Medarbetare på Naglar och Hår

linn8
0

#14 neej vad sorgligt!

linn8
0

Hon har inte svarat än… Men vi har gett pengar till landet

[Tilde]
0

Jag har en kompis som bor i Manila. Hon har det helt ok och är inte påverkad av tyfonerna (eller vad det nu är) där borta. Vet du mer exakt var din kompis är någonstans?

linn8
0

#17 nej inte vad staden heter eller så:/ men i det mest drabbade området

[Tilde]
0

#18 Det kanske är svårt att få tag på internet där borta..

Kan man inte ringa svenska ambassaden där, eller hur ska man göra?

Cazzos
0

Tänk på att tyfonen gjort att näten därborta, dvs internet och telefon, inte funkar, och är ingen prioritering just nu. 

Min mamma ville skänka 200 kr imorse men jag ska läsa lite mer om vilken organisation man ska vända sig till för att jag har väldigt svårt att lita på organisationer.

Jag har släkt i Thailand 🙂

#19 Jag tror att den svenska ambassaden blir överflödade med samtal från privatpersoner i Sverige som vill få tag på sina nära och kära, och jag skulle tro att de prioriterar annat. Men det är värt att testa, man kanske har tur!