Vad ska jag göra :(
Asså min pappa brukar oftast skälla på gapa på mig och han har gjort så jag har fått blåmärken ibland när han och jag har bråkat.
och ibland händer det att han drar mig ut sängen så jag får ont i min höger arm eller vänster arm.
När mina föräldrar skäller på mig då får dem mig att gråta och jag mår dåligt.
Och jag har inte haft det så lätt senaste fyra åren har haft anorexia och min morfar dog för tre år sedan och bla bla..
Jag har funderat på att ta mitt liv för jag inte orkar mer, borde jag göra det?
Jag kan inte polisanmäla min pappa för då kommer soc och tar mig och min lillebror ifrån mina föräldrar och det vill jag inte så jag har två val att välja bara tänka på mig eller på min familj och min lillebror.
NEJ, att ta livet av sig är inte ett alternativ. Du har mycket mer än så att leva för!
Att han brukar ta till våld så att du får blåmärken är verkligen inte okej. Olagligt, dessutom. Gör han något mot din mamma och lillebror? Kan du prata med dem om det?
Beror det på att du är rädd när du börjar gråta av att de skäller på dig, eller är det för att du skäms? För rädd ska ingen behöva vara i sin familj.
Jag tycker att du ska prata med någon. Börja gärna hos kuratorn i skolan, där kommer du förhoppningsvis få all hjälp du behöver med en eventuell polisanmälan!
Stay strong <3
Bris!
Bris är också ett alternativ, absolut :)
Hade liknande problem med min far. Jag fick nog som tonåring och stod upp mot honom. Vi hade det största bråket i mitt liv och halvt slagsmål. Slutade med att jag bodde hos en släkting i 2 veckor. Efter den händelsen insåg han att om han fortsätter så så kommer han att förlora alla omkring sig.
Men som folk sa. Kurator, psykolog, BRIS eller försöka konfrontera med mjuk ton. Ha gärna med dig någon om du kan.
Det är inte så att han kanske har något problem som gnagt honom i ryggen i många år som gör att han felaktigt tar ut det på dig?
May the Gerbils be with you :3