Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 2995 ggr
Calcifer
0

Det bästa med att bli tonåring?

Nu var det några år sedan jag var tonåring, men jag kommer fortfarande ihåg när jag blev det. Haha, jag är inte så gammal att jag blivit glömsk än. 😃

Tänkte höra med er - vad är enligt er det bästa med att bli tonåring? Och då tänker jag på den faktiska innebörden, dvs man fyller 13. Finns det ens någon som är det "bästa" eller är det ingen skillnad egentligen på 12 och 13? Eller är det något som kommer längre fram som man kan se fram emot, t:ex "jag är ju tonåring nu, så om två år får jag köra moppe" eller dylikt?

Spännande att se hur ni tänker. Och en sista fråga, var det något ni trodde skulle förändras när ni blev tonåring som inte gjorde det?

:D

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Josefinaaa
0

De bästa är isåfall moppe, allt annat suger.

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

Cahira
0

Jag trodde att då jag blev tonåring skulle jag plötsligt få ett coolare och roligare liv eftersom dom vuxna alltid pratade om hur kul det var att vara ung och jag hoppades att dom skulle sluta behandla mig som ett barn. 

Sen kom alla hormoner och "livet suger" känslan. Sen kom man förbi tonårstiden och saker blev bättre. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
0

Suger verkligen allt annat? 🤔

Jag minns jag tyckte det var spännande. Visst var det jobbigt också, mens och bröst och hormoner och allt annat som var både irriterande och besvärligt. Men jag tyckte det var rätt kul att bli tonåring. Moppe, större ansvar hemma, mer frihet, lite mer pengar, nya intressen, osv. Typ att man fick gå på 15 års filmer på bio och mer därtill.

Josefinaaa
0

#3 ja, allt suger. Vill vara vuxen nu, bort från den här skiten. Skulle görs vad som helst

Calcifer
0

#4 Det är en del av att vara tonåring att känna att allt suger.

[dynamitella]
2

Det bästa med att bli tonåring är att man snart kommit ur fasen och är vuxen :) Men det är klart. Det är roligt att vara ung och dum och göra misstag. Förhoppningsvis har man några förebilder och föräldrar som guidar en så att det inte går för åt helvete.

Calcifer
0

#6 Ja, det är ju lite så att man lär så länge man lever. När man är tonåring så är det liksom lite mer okej att göra dumma saker eller korkade misstag typ. Och med dumma saker menar jag mer att man väljer lite fel, inte att man behandlar andra illa för det är inte ok oavsett om man är tonåring eller inte. Men ja. Haha, gud, jag skäms fortfarande för vissa åsikter jag hade som tonåring t:ex. Så himla bildad var man ju inte. ;)

[00livia]
3

Jag tycker det är kul att va tonåring 😛

Visst, det är lite deppiga perioder. Men det är också nu man verkligen har chansen att leva livet. Så ser jag det iaf ^^

Calcifer
4

#8 Det är bra! För tonåring måste man vara oavsett om man vill eller inte. xD

Cahira
0

Hjärnan växer jättemycket då man är tonåring och är inte fullvuxen förrän runt 25 så det förklarar ju lite. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Tilde]
0

Jag vet inte vad jag tyckte var mest spännande eller roligt. Det var väl att man blev större, liksom tonåring istället för "barn". Man började högstadiet! När man fyllde 15 kunde man hyra skräckfilmer utan vuxet sällskap! 😂

Jag tror att många av mina kompisar såg fram emot att få mens, bli "kvinna" och få former, osv. Det hände dock mig innan tonåren, så jag vet inte vad mer jag såg fram emot. Det var väl likadant som innan, förutom att man var ett steg närmare vuxenvärlden. 😛

[EllenAlicia]
0

att man kan göra mera saker ensam utan föräldrar :)

Cazzos
0

Det bästa med att vara tonåring är att man börjar uppleva världen med ett större perspektiv och mognare inställning. Så tycker jag iallafall 😃

[MikeW]
3

Jag kommer inte på något.. Det suger att vara tonåring.

Massa hormoner och skit, skolan blir svårare, man måste välja vilket gymnasium man ska gå på som är hur jävla viktigt som helst, många blir deppiga och många undrar varför man ens lever och sånt..

Det är en tid då man typ "hittar sig själv", och den processen kan vara hur jobbig som helst.

Kroppen ändras otroligt mycket, det kanske inte är en dålig sak men det kan vara jobbigt ibland.

Man måste börja bete sig på ett speciellt sätt och bli mogen.

Tonåringen suger.. Allt var så mycket lättare när man var liten. Att växa upp suger ganska mycket, tonåringen är den värsta tiden tycker jag.

[Lillmatten]
1

#14 jag håller med dig! jag har vääldigt svårt att hitta på något som är bra.. livet som tonåring är så " berg och dal aktigt" ena dagen leker livet och jag är över lycklig, behöver inte ens finnas någon anledning, sedan andra dagen vill jag bara stanna i sängen gråta… haha… 

ska möjligen vara att man får göra mera saker på egen hand utan att behöva ha sina föräldrar hack i häl ;)

[Ympulse]
0

Jag längtade till tonåren just för att slippa bli idiotförklarad och behandlad som ett barn.. Och att kunna se filmer med 15-årsgräns! Sen ville jag också bli kvinna med allt vad det innebär, och få mer frihet (kunna åka till stan själv osv).

Fast det blev såklart ingen större skillnad när jag fyllde 13. Kände mig vuxnare men man hade ju fortfarande ett par år kvar innan man nådde den "ultimata" åldern.

Nu har man hunnit bilda sig en uppfattning om tonårslivet, och fastän det suger ibland tycker jag att mitt liv blivit tusen gånger bättre.
Är inte längre mobbad, har blivit trygg med mig själv och mitt utseende, och jag börjar äntligen märkas! 
Det enda jag saknar med barndomen är bekymmerslösheten.

Moppe kör jag inte trots att åldern är inne, utan cyklar och tar bussen istället :)

[Starfish12345]
1

Det finns inget bra med att vara tonåring, det e som om man svävar mellan vuxen och barnvärlden och har ingen aning om vem man är

Fizzy
2

Få mer pengar, stanna uppe längre och plugga på högre nivå var mina favoriter. Ta lite mer ansvar.

Väx inte upp gott folk. Det är en fälla. Det är så jäkla tråkigt med alla myndigheter och ansvar, samt krav.

May the Gerbils be with you :3

Josefinaaa
0

Håller med #14