Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: familjen
Läst 1341 ggr
hund_katt
0

ska de äntligen skilja sig nu?

som ni vet så hatar jag min plastpappa, och vill att han ska bort. idag på morgonen vaknade jag av att mamma och plastgubben bråkade. de bråkade så mycket att jag höll på att ringa polisen, men jag vågade inte. kanske skulle bli värre för mamma om hon stressar och blir stressigare av att polisen kommer.

innan har dom bara bråkat och klagat på varandra, och när dom slutat bråka var det bra igen. nu fortsätter mamma och kommenterar allt han säger. när mamma frågade varför min lillasyster luktade svett(hon är 4 år) när hon duschade igår. gubben svarade att det är nog för att hon låg och sov vid hans armhåla(bläää, peddo(vet vad det är, men han är peddo för han är konstig, dum, äcklig, elak, f*cking störd och kan gå och dö)) så sa mamma till mig, 'wow, han erkänner'

hon svarar så som jag gör när jag blir sur på lärare..

kommer dom skilja sig? i så fall ska jag ha ett party i flera år.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Fridaaaa
0

Varför är han peddo för att hon låg vid hans armhåla och sov?

Det är en omöjligt fråga för oss att besvara om de kommer att skilja sig eller inte, det vet enbart dem. Även fast de bråkar mycket är det inte säkert att de skiljs, finns många par som inte gör det trots mycket bråk, tyvärr.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

hund_katt
0

Hatar allt han gör, och då kallar jag han för peddo. Sorry för rörigt inlägg. De började bråka när jah skrev och kunde inte tänka när de skriker så man får tinnitus. En annan fråga då: kan man få betala skadestånd för att skrika så mycket att man får tinnitus? Dum och störd fråga men… skit i det. De värkar inte vara arga nu mer… noooo!! Tar snart självmord. Eller.. ja. Jag rymmer i alla fall hemifrån. Så kommer jag kanske ändå dö av att någon mördar mig eller att jag skadar mig eller svälter ihjäl. Varför är det lagligt att föräldrar får flytta ihop med folk som barnen inte mår bra av? Psykisk misshandel ju. Borde man få dödsstraff för.

Josefinaaa
2

Tycker att du borde lugna dig lite:) Förstår att du mår dåligt men de finns så många bra sätt att välja än att dö. Se de som att ta självmord bara är fegt och de är han som vinner över dig:) Det är du som ska vinna, right?;) Gå och prata med en psykolog, prata allvar med din mamma och nästan skrik ut hur du mår, så kanske hon förstår. Om du har några syskon, prata med dom. Vet inte om barn kan kontakta socialen men om man kan de så gö de. De kommer att lösa sig jag lovar:)

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

VilmaKristina
0

Vi har inte svaret på deras känslor.

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

hund_katt
0

de kommer till 100% bo med varandra även om de hatar varandra.. det har jag insätt nu. mamma säger 'då går jag ut och kommer aldrig tillbaka' men det händer aldrig. inget som hon säger blir sant. sa att vi skulle ringa till veterinären när mina råttor hade klåda, hon sa 'aa, jag ska ringa imorgon' nästa dag 'har du ringt?' 'nej, ska göra det imorgon' och så håller det på så… kanske därifrån jag fått att ljuga. gubben frågar om jag gjort djuren(de djuren som inte är mina, mina sköter jag) så säger jag 'ja' för annars blir han argare än vad han är när han frågar. så går jag ut efter och ger dom mat.

men allvarligt? där är en sak jag heller inte gillar. det är inte mina djur, och när jag inte är hemma, och frågar om hjälp med mina råttor, så säger gubben 'det är väl dina djur, dom får du ta hand om' , men de djur som inte är mina? han tror f*n att de är mina! om dom inte hjälper mig, varför ska jag hjälpa dom då?

och sen, när man har fyllt 12 får man väl bestämma själv vart man vill bo? alla mina vänner säger det, men jag får inte bo mer än varannan helg hos pappa. och så säger mamma att hon aldrig träffar mig. pappa träffar mig ju mycket mindre än vad hon träffar mig! hon är så självisk och tror att allt hon säger är sant osv.

jag vill inte bo i denna satans f*cking familj! jag vill ha en riktig, där mamma och riktiga pappa bor ihop, någon som inte klagar för att de har dålig ekonomi, när de har bra ekonomi, någon som lyssnar på mig, någon jag inte är rädd för(när gubben är i köket och jag är törstig, så känns det som att jag är i en t.ex. kompis hus. de flesta vet kanske hur det känns att hämta t.ex. vatten själv hos en kompis. man känner sig inte hemma.), någon som inte är allergisk, någon som inte ljuger, någon som jag kan lita på. och som inte har något emot t.ex. att man nämner något 'sexuellt' t.ex. när jag är hos en kompis, så kan kompisen säga något konstigt men lite roligt sexuellt skämt och föräldrarna skrattar med. hos mig skulle jag aldrig våga ens nämna det. samma sak med att jag har pv. det vågar jag inte säga för då retar gubben mig, mamma retas lite mindre, systrarna retas.

och när jag skulle sova över hos han och hans familj i deras suga, så började mamma dra upp en lång diskussion om han skulle göra något, och om vad jag ska göra osv. asså, wtf? jag känner väl honom? vi har varit ihop i tre år! vi har känt varandra sedan 6års gruppen, det skulle han aldrig göra! han är bara full av humor. han skulle aldrig ens komma på tanken att göra något jag inte vill! plus att hans föräldrar var ju med. vi ska inte vara ensamma! vilket jag sa tusen gånger.

jag känner mig inte trygg i min familj! det tog t.ex. lång tid att våga berätta att jag fått mens för mamma. hade haft det minst 3 gånger innan jag gjorde det.