Hur tjänar man pengar?
Hej :-) Det är så att jag äntligen ska få köpa en hund, (har 15års erfarenhet så hundvana finns. Inget att diskutera om.) men jag måste köpa hunden för egna pengar, jag har ca 1000kr och behöver 11.000kr till. Men grejen är, hur kan jag tjäna ihop 11.000kr på ungefär 5-7 månader?! Tacksam för snabba svar! //Carola
Ta ett jobb?
Jovisst, men vilket jobb?
mcdonalds, ica, städerska, på någon mack, you name it. Om du inte har stor erfarernhet så får du nog tacka och buga för det du kan lyckas få med tanke på hur svårt det är för unga att få arbete idag.
Arbetsförmedlinge, Kommunen, Blocket. Alla dom har jobb att erbjuda dig.
May the Gerbils be with you :3
Varför just 5-7 månader? Hade du tänkt att tinga en valp ur en kull som ännu inte kommit till världen så råder jag dig att avstå.
Har du syskon med barn eller nära grannar, att vara barnvakt helt enkelt med ett pris per timme funkar alla gånger.
Sälja kläder och diverse grejer som du inte använder längre, på blocket eller sätt upp lappar i området där det står att du har saker till salu. En annons på blocket kostar dock 50 kr, eller det gjorde det förut, jag vet inte hur det är nu..
#5 Kostar 25kr. Gjorde det sist för mig iallafall.
Men bra idé med att sälja saker man inte behöver längre. Tradera eller forum är bra ställen att sälja på. Tänk på att en viss procent av det du säljer på tradera får du betala till Tradera.
May the Gerbils be with you :3
Tänk på att du också mst ha pengar till foder,skötsel,vetrinär besök m.m :)
Jag och min klass tjänade 4 000 kr på loppis.
MVH Celina
Något enkelt jobb, barnvakt, hundvakt, loppis. Något sånt kanske?:)
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
11 tusen? o.O varför behöver du så jävla mycket pengar för?
#10 Hon ska köpa en hund 😛
oj, vad kul att hitta denna tråden :) sparar också till en hund. om jag köper hunden så ska i alla fall pappa betala försäkring, mat, vaccinering osv. mamma kanske ger någon slant också. ska dock vänta minst 3 år ungefär. eftersom man får flytta när man är 16 så kan jag ju flytta ut i en friggebod eller nåt då plastpappan är allergisk. men tror de skiljer sig innan dess ändå. om inte annat så gör jag så de skiljer sig.
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse