Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2002 ggr
[00emi07]
0

svettas mycket

hej! 

vet inte vad jag ska göra🤐

Svettas något enormt!! Duschar varje dag och använder deo… men det hjälper typ inte?!

help…

Frosstis
0

absolut torr , finns att köpa på apoteket . ta dock lite för det svider och gör ont ! men det hjälper jättebra

[00emi07]
0

oki!! TACK😂

Frosstis
0

Två av mina kompisar som svettas mycket använder den då och då . Man ska dock inte använda den direkt efter man rakat sig i armhålorna då det som sagt svider ! Det innehåller aluminium tror jag som är det som gör ont . Men det är bra så det är det nog värt det =)

[00emi07]
0

okej

smellcaramell
0

mitt enda tips är väl antiperspirant istället för deodorant, då deo bara döljer lukt, antiperspirant minskar även svettningar, 🙂

[00emi07]
0

aha, var köper jag det?

smellcaramell
0

#6 finns på ica och apoteket vet jag, kan säkert finnas på andra matvarubutiker och eventuellt typ hm, pappa köper antiperspirant på ica iallafall 🙂

Cazzos
0

Du svettas mycket, var? Hur gammal är du?

Luktar du mycket pga detta?

Jag skulle råda dig att sluta använda en massa kemikalier. Läser du innehållsförteckningen på deodoranter som finns i vanliga matbutiker (dvs enkla att få tag på - människan är lat) så ser du att det innehåller en massa grejer som inte ens hälften av jordens befolkning vet vad det är för något.

Den allra första ingrediensen (alltså det som det finns mest av i produkten) i en deodorant som min kompis har är tändvätska. Varför vill man utsätta sin kropp för det? Din hud absorberar allt du applicerar på den.

Naturliga deodorantalternativ är bikarbonat och kokosolja. Man kan kombinera dessa två för att sedan applicera med fingrarna under armhålorna.

Jag prövade detta förut och det funkade bra, men jag tror att jag i slutändan tog för lite så jag började lukta svett. Men efter ca 3 månader så köpte jag istället en kristalldeo från Urtekram som funkar jättebra.

Den innehåller aluminium (potassium alum), men utöver det så är det bara glycerin (som är en fuktbindare) och xanthan gum som kort sagt är ett slags socker. Det gör att produkten får en tjockare konsistens.

[00emi07]
0

Tack

[rumelle]
2

Det är vanligt att svettas mycket under tonåren, inget att skämmas över även om det kan vara nog så jobbigt. Jag hade samma problem när jag var 12-15 år, men numera svettas jag knappt alls.