press som gnager i huvudet
Jag känner mig rätt nöjd med min kropp. Med tanke på hur mycket jag äter och hur mycket jag älskar mat och hatar att träna så tycker jag att min kropp är helt ok. Faktiskt snygg ibland.
Min pojkvän är helt besatt av träning och en av hans största drömmar är att bli en riktig bodybuilder. Han spenderar flera tusen på gym-grejer och har sitt strikta schema. hur mycket och vad han ska äta, när och hur länge han ska sova osv.
På ett sätt lägger detta press på mig när han nämner alla bodybuilder-tjejer och vill att jag ska följa med till gymmet. Jag vet att han inte menar det så, att jag måste börja träna. Men jag får känslan av att han skulle tycka jag var såååå mycket snyggare om jag var riktigt riktigt vältränad och det tär ju lite på självförtroendet. Jag vill ju vara så snygg som möjligt för honom, jag vill vara den snyggaste tjejen han har sett i hela sitt liv.
Men han har sagt att min kropp är jättefin och att jag är snygg och så.. men ja.. ibland när jag har dålig dag och nämner min kropp så får jag typ kommentarer som "ah men gå till gymmet då så blir du lyckligare" fast jag tror inte han riktigt förstår vad det är han säger…
Medarbetare på bildredigering! :)
Har ungefär samma känsla som dig om min kropp, men ingen kille som pikar mig om träning.. Mat är ju såå gott, och träning hinner man inte alltid med.
Vi har då tur som inte har några hälsoproblem i alla fall ;)
Men jag har dock haft "killsällskap" väldigt länge, alltså vi har myst och så. Och i början spårade jag ur psykiskt. Har aldrig sett mig själv riktigt attraktiv, och att han valde mig kändes ytterst häpnadsväckande.
Så av någon anledning började jag träna som fan, äta mindre och förändra mitt utseende så att jag skulle duga för honom.
Samtidigt mådde jag dåligt av pressen.
Idag, över ett halvår senare, bryr jag mig inte lika mycket om träningen. Men när jag förändrade håret och stilen blev självkänslan bara bättre så jag fick ju ut något bra av det. Har liksom hittat mig själv nu.
Jag tycker att din kille uttrycker sig lite klumpigt med tanke på pressen du redan känner kring hans gymmande. Men om du är nöjd med din kropp och om han fortfarande ger dig komplimanger tycker jag inte att du ska oroa dig! Sen ska man inte heller behöva förändra sig för någon annans skull. Viktigast är att man mår bra med sig själv, utan att någon annans livsstil och intresse påverkar en.
Han kanske bara vill att du håller honom sällskap på gymmet, eller möjligtvis visa upp sin fina flickvän för polarna? ;)
Sen tycker då jag att man blir gladare av träning, även när det inte ger resultat. Och din kille är nog fullt medveten om det själv (trots att han verkar vara en sådan som strävar efter framgång).
Så att han vill att du ska gå till gymmet när du är nere kan ju tolkas som att det är en allmän glädje-boost, och inte att han försöker förändra dig.
Du duger! C:
#1 Mat är det bääästa som finns haha <3
njae han tycker att det är jobbigt att gymma tillsammans med människor då man måste vänta på varandra o så haha. Dessutom är han 6 timmar i veckan på gymmet och upp till 3 timmar varje gång. Jag har inte den orken eller lusten att vara 3 timmar på gymmet oavsett hur många gånger det är i veckan. dessutom är gymmet döööötrist. hatar det verkligen. Dålig musik och luktar svett haha.
Ja rider dock en gång i veckan och ska utöka ridlektionerna till nästa termin. Det är den lilla motionen som jag faktiskt tycker om och som jag blir riktigt svettig av. Men det gör jag ju för att det är kul och för att jag mår bra av att vara runt djur, inte för att ändra min kroppsform eller gå ner i vikt/bygga muskler. jag blir bara jättesvettig och har träningsverk i 3 dagar efter ett ordentligt ridpass. Men ja, han förstår inte riktigt grejen av ridning.
#2 Eller hur! Åt en chokladkaka nyss x3
Oj, det var inte lite tid han spenderade på gymmet!
Jag förstår dig absolut, har aldrig gått på gym och kommer förmodligen inte bli intresserad av det heller (haha). Svettlukt, att träna inför folk, läskiga maskiner… Usch.
Men om han tycker att det är jobbigt att gymma med folk (och eftersom han vet att du inte är lika van med det som honom) så kan ju pikarna mest vara på skoj. Det verkar ju vara hans intresse, och då är det klart att man lite oskyldigt kan dra med sig sin partner någon gång ibland utan att man kräver att den ska bli en body builder själv.
Om jag var i dina skor skulle jag försöka tolka det som att han vill att du ska uppleva glädjen HAN finner med att gymma (syftar på sista delen i ditt första inlägg). Lita på honom när han säger att du är fin som du är istället! Man mår så mycket bättre utan tvivel på sig själv.
Det är ju jättebra att du sportar ändå! Ridning är dessutom det roligaste sättet att träna ;)
#3 jag erbjöd mig att följa med men för honom så var det bara slöseri med tid och pengar för mig om jag skulle gå till gymmet utan något mål. Jag insisterade och sa att han kanske skulle tycka det var kul att dela med sig av sitt intresse och liksom visa mig men han sa bara att han inte hade det behovet som jag tydligen hade med min ridning. (att folk skulle komma och kolla, följa med och delta). Han följde dock med till stallet och vi hade världens bråk efter det eftersom han kände sig så himla förnedrad och bla bla. så mycket onödig dramatik ibland haha.
Ja ridning är superkul men har dock blivit ganska feg på sistone HAHAH. xD
#4 Oj! Men då kan du åtminstone vara säker på att du inte är tvungen att gå dit. Verkade ju inte så poppis trots allt ;) Jag tror som sagt att han mest skojade om att du skulle gå till gymmet när du var nedstämd eftersom han själv får en boost av det.
Hahaha, känner igen mig! Ibland har man bara sina fegperioder, särskilt om man just varit med om en olycka. Kämpa på bara :D
#5 ja jo precis. ska försöka förklara för honom att jag blir ledsen av det då jag känner att jag måste ändra på mig så kanske han förstår.
ikr jag föll av förra vintern och bröt handleden, jag är fortfarande sjuuuukt rädd hahaha, men tycker det är sjuuuuukt kul ändå n'r ajg väl har ridit i typ 10 min xD
#6 Låter bra! ^^
Tur att det fortfarande är kul i alla fall! Har aldrig brutit något när jag ramlat av men det påverkar ju fortfarande hjärnan xD
well well nevermind så gjorde han slut precis också.
#8 Woah, det var ju… plötsligt o.o
Beklagar :c <3
ja men sen ångrade han sig också några timmar senare lol.
Men ah jag ska hem till honom senare och så ska vi typ prata o så.
#10 Jahapp, hoppas det går bra med snacket nudå! ^^
#10 galet lol. han erkände t.om. att han grät eller ah "tjöt" och det ahr inte hänt på 8 år. så yeah någonting måste ju vara sant.
"Man vet inte vad man har förrens det är borta"
"man saknar inte kon förrens hon inte står i båset"
haha
#12 Haha, ja han har en poäng där xD
Men hur känns det för dig då? Blev det jobbigare eller är det ungefär som vanligt? ^^
Känner igen mig i hur du beskriver din pojkvän. Nu delar jag detta intresse dock med min pojkvän så vi går hand i hand men jag vet om att jag skulle inte klara av att vara tillsammans med någon som inte har ett intresse för att lyfta som jag. Dvs jag skulle inte kunna vara tillsammans med en soffpotatis som jag var innan för mentaliteten går inte ihop, jag var drivande, han var rent ut sagt lat bara, hade ursäkter osv.
Du kan inte prata med din pojkvän om det? Att det skulle vara en lösning att börja gymma kan stämma till viss del, men det förändrar ju fortfarande inte hur du ser på din kropp? Så den kommentarer var ju bara onödig. Kan tänka mig (som även jag gör) att när han känner sig lite småfet så känns det bättre av att dra till gymmet nån timme. vad som hjälper honom hjälper ju inte dig för ni är ju helt skilda personen uppenbarligen. :)
(är ni tillsammans fortfarande? blev förvirrad mot slutet av tråden haha xd)
#14 & 13 ja jo, alltså vi är inte tillsammans, men typ kanske blir tillsammans igen, det beror på hur det känns o så när vi träffas senare idag.
jag som kom att tänka på de ordsrpåken haha. Men ja alltså känns ganska chill nu, vi ska träffas snart och typ se vad som händer, prata lite o så ;o