Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 31366 ggr
otilia
48

Hotell under 18 år?

Hej, visste inte vart jag skulle skriva detta inlägget, så det blev här. Här får man ju bäst svar, eller? ;) Jaja, jag och min kompis ska till one directions konsert i Stockholm i juni, vi har ingen som kan skjutsa oss dit eller något. Så vi undrar om man kan checka in på hotell om man är under 18 år? Vi är 16. Tacksam för svar!

Halcyon
5

"Om man kan checka in på hotell ensam om man är under 18 år är väldigt olika beroende på vilket hotell det är. Vissa hotell tillåter det medan andra inte gör det."

Kopierade från nån sida, så förslagsvis så ringer du eller mailar till det hotellet ni ska bo på och frågar? :)

we're always chasing that paradise

neasfotografier
3

Det är väl ändå mycket billigare att bo på vandrarhem i Stockholm. Jag och min kompis bodde på ett bra vandrarhem när vi var på Bruno Mars nu i november. Vi betalade runt 1800 för två st i 3 nätter. Man har egen dusch och toalett på sitt rum.

Bara ett tips :)

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

otilia
1

#2 jaha, ingår det frukost o så? 😃

Frosstis
4

Om du verkligen inte hittar något kan du väl tälta ? :p utanför arenan liksom , så har du börjat köa tidigt ..

neasfotografier
0

Nej, frukost ingår inte där :)
Men det är ju värt att kolla - ligger hyfsat centralt också. Det heter Hostel Dalagatan :)

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

[Tilde]
0

På hotellet där jag arbetar i Köpenhamn så måste man vara myndig för att boka rummet, men tror man kan checka in som minderårig. 

Vandrarhem är betydligt billigare än hotell, men däremot kan man ha otur och få ett rum med en extrasäng där en främling sover. Beror såklart på hur många man är dock och vilka rum som finns kvar.. 😛

lisora
0

#4 vet ej om det tillåts, när JB var i globen förbjöds ALLA typer av kösystem utanför arenan, endast tillåtet att börja köa kl 7 på konsertdagen. Vilket jag tycker låter klokt då det är rätt så farligt att bo i tält flera dagar för att sedan stå upp i flera timmar, risken finns att man har både brist på mat och vatten och så slutar det med att man svimmar och missar alltihop :/

Men angående hotellen så står det bland annat på scandics hemsida ;
"För att boka ett rum på Scandic, till dig eller någon annan, måste du ha fyllt 18 år. Bokar du rum för en minderårig men inte själv ska bo på hotellet behöver denne vid ankomst till hotellet visa upp ett intyg som är underskrivet av målsman. Intyget garanterar att målsman godkänner att den minderårige bor på hotellet och att målsman ansvarar för denne och dennes handlingar. "

Så det ska tydligen vara okej så länge du har ett intyg från målsman :)