Vill bara påpeka...
… att stormen Simone var ingen "liten" storm som det skrivs om i vissa trådar. Det var på ställen i landet och i andra länder en orkan. I Danmark mätte man 54 m/s, vilket är nästan 200 km/h och det är den högsta vindstyrkan man någon sin har mätt här - tänk er en bil köra så snabbt och tänk er då om något kommer flygande mot er eller ert hus i samma hastighet!
Folk fick sätta livet till och flera hus och byggnader blev förstörda. Skador för flera miljoner kronor i både Sverige respektive Danmark, räknade de ihop det till.
Så bara för att stormen inte nådde er, så har ni inte rätt att kalla den liten eller mesig, eller klaga på att folk var rädda eller ledsna för stormen. Den tog liv.
Så visa lite respekt, tack. 🙂
👍
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Bra skrivet! Där jag bor blev vi inte så hårt drabbade, några strömavbrott och nerfällda träd och så. Själva så mådde min hund riktigt dåligt (hon är väldigt rädd för sådant) när stormen va och dagen efter 🤢
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Den var stark men Gudrun var värre.
Mina släktingar bodde nära det värsta i Sverige under Simone. Det var illa.
Men t.ex. jämför hur mycket skog Simone skövla i jämfört med Gudrun så var detta en liten storm :)
May the Gerbils be with you :3
Usch jag verkligen såå rädd , jag satt och kunde inte prata och blev så lättad när stormen faktiskt inte kom hit .. usch så läskigt :(
Den natten skulle min pappa flyga till tyskland. Var så rädd för att stormen skulle crasha planet eller linande. :(
Portal Is Love, Portal Is Life.
Jo de va värre än vad många trodde. De va 3 varning här och de blev så också. Jag fick en skylt i huvudet och våra utemöbler flög iväg osv
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
#3 Jag bodde i Västerås under Gudrun så jag vet inte riktigt hur det är att jämföra. Men Simone drabbade väldigt många länder riktigt illa och var den värsta stormen i Danmark på 13 år eller liknande. ;o
#5 Åh vad läskigt! :O
För oss var Gudrun värre i Blekinge.
Men detta var inte roligt det heller 😮
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
När vi slogs av en tyfon i oktober gnällde folk på min fb om hur "tråkig" och "ointressant" den var för att den inte var värre. Helt idiotiskt enligt mig då folk på andra ställen i Japan blev hemlösa eller dog eller allvarligt skadade pga stormen…
Så ja, bra inlägg, folk behöver verkligen tänka efter en gång till ibland.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Simone ville dock inte komma till Stockholm… 🤔
#9 Håller med! Förstår verkligen inte det tankesättet… :(
Det var en familj som var sååå nära på att mista sin tvååriga dotter här i sverige.
Föräldrarna satt nere i källaren och kollade på tv när dottern kom ner från sitt rum och ville sova hos de eftersom hon tyckte det var obehagligt att det blåste så. Så hon satte dig där nere med föräldrarna. cirka 3 minuter efter blåste nått träd rätt in i huset och krossade hela dotterns rum.. Så hon hade inte klarat sig om hon hade stannat där inne tre minuter till..
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -