Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 689 ggr
Josefinaaa
0

Tandblekning

Vet nån vad de kostar? Gör det ont? Finns det något man kan köpa så man kan göra det hemma? Gör det ont? :P Hur går det till? (Både hemma och inte) någon som har gjort de?

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

[rumelle]
0

Om du vill ha bra och säker tandblekning köper du det hos tandläkaren. Det finns kit man kan använda hemma. Det finns en liten risk att man får ilningar i tänderna, men dessa är övergående och om man sköljer med fluor efter blekning så minskar den risken. Om man får det på tandköttet kan det göra ont som in i bängen men då är det bara att skölja av så försvinner det onda inom en kvart.
Oftast bleker man ett par timmar varje dag i ett par veckor eller tills man uppnått önskat resultat.
Se även över dina kost/tobaksvanor. Undvik kaffe, te, rött vin, Cola, tobak så håller blekningen längre.

Josefinaaa
0

#1 om man gör det hos tandläkaren gör det inte ont då? Behöver man göra det flera gånger då också eller räcker det med en gång?

[rumelle]
0

#2 En tandblekning ska inte göra ont, men som sagt så är det inte helt ovanligt att man får ilningar efteråt, men dessa går ju över.
Vissa tandläkare bleker på kliniken, jag tror att det är en starkare blekning och då kan det räcka med att göra det en gång.

Josefinaaa
0

#3 tack så jätte mycket!!:) Ilningar har jag ju haft förr så de är inga problem. Jag har hört att de är ganska dyrt hos tandläkaren men får väl önska mig de i julklapp:) har varit beroende av cola så har ganska gula tänder..