(X) värsta dagen i hela mitt liv...
Måste skriva av hur denna dagen varit… Mår så j*vla dåligt.. (Förlåt för ordvalet men..) Kommer berätta allt men de kommer va långt så hoppas ni orkar läsa… Mina bästa kompisar Sara, Stina och Lisa. (Dom heter inte så men vi kallar dom de nu) Vi hade pratat i en kik grupp som vi har igår och så frågade Lisa om alla skulle till skolan imon, å alla sa ja. När jag kom till skolan va de ingen av dom där först även om jag kom försent, men sen kom Stina och en minut efter Lisa. Men Sara kom aldrig och hennes mamma har tagit hennes mobil pga att hon började röka för ett tag sen, så vi kininet inte ringa henne. Men hon hade sin iPad så vi kunde skriva till henne på kik men hon svarade inte så vi trodde ju att hon hade försovit sig. Sen klockan 10 så skickar hon en bild i gruppen på massa tabletter och skriva "älskar er, förlåt…" Alla vi tre såg de samtidigt och de första vi gjorde va att titta på varandra i chock, sen 5 sekunder efter började alla GAP skrika och gråta as mycket! Mascaran va seriöst nere vid knäna… Har aldrig förätit såhär mycket i hela mitt liv! Kuratorn såg oss så hon tvingade in oss i ett rum och så kom skolsköterskan å halahala.. Dom stod i typ 20 minuter och försökte få tag i Saras mamma men hon svarade inte och hon jobbade inne inne i stan, och vi bor ute på öarna så man måste åka färja för att komma mellan stan och öarna. Och de finns bara sjukhus i stan. De enda vi skrek hela tiden till dom va "VI MÅSTE ÅKA TILL HENNEEE!!" (Gråtande skrik typ ni fattar) men dom lyssnade inte och bara fortsatte med sitt ringande osv.. Så vi öppnade dörren och sprang därifrån. Vi sprang till skolans parkering och så ringde VI ambulansen! Dom sa att dom skulle komma de fortaste dom kunde till henne. Tillslut så åkte kuratorn och skolsköterskan till Sara och hon hade 15 tabletter kvar att svälja sen hade hon svalt 25, och de räcker gott och väl för att dö. Sen så ser hon dom i fönstret och knackar på dörren. Då framför dom, så stoppar hon in alla 15 på en gång och svalde utan vatten. Sen öppnade dom och sen så vet ju inte jag mer… Men sen kom rektorn och tog in oss till henne och ringde våra föräldrar och sa allt osv. Vi fick inte träffa henne utan de enda hon sa va "nej ni är barn så de är bättre att någon som kan är hos henne istället. Hon vill inte att ni ska komma heller." Så bara för de så skickade jag till Sara "vill du att vi ska komma?" Och hon sa ja!!! Tillslut så gav dom sig och vi fick åka hem till henne. När vi kom in så hade hon inte gråtit något innan. Men när hon såg oss komma innanför dörren så kramade hon mig jääääätte länge och stor grina och sa att hon älskade mig. (Gråter nu när jag skrev detta..) Sen va de fler som ville komma och hon sa "men åh pallar inte mer folk" så sa vi att vi kunde gå och hon skrev NEJ! NI FÅR INTE!! sen kom ambulansen fram som åkt enda från stan. Hon skulle spy upp de men hon kunde inte så hon fick dricka kol. De va som ett stort glas med svart yoghurt typ. De va de äckligaste hon ätit sa hon…. Sen så fick inte vi plats i ambulansen så dom fick åka in själva och så mötte dom Saras mamma på sjukhuset i stan. Sen nu på kvällen åkte jag och en annan kompis som också är nära vän till stam och köpte ett jättefint kort, en nalle och två toppar och åkte och hälsade på henne på sjukhuset. Vi var där hela kvällen och hon mår bra. Men hon ska stamma på sjukhuset i 2-3 dagar för njurarna kan va skadade och då måste hon åka till sjukhuset 3 gånger om dan för att rena resten av hennes liv. Sen kan levern också vara skadad och då måste hon få en ny. Hon lovade att inte göra om det. Jag vet hennes uppväxt och ja, jag förstår henne. Men helt seriöst, hade hon gjort de så hade jag med gjort de. Tror inte att någon annan än jag Stina Sara och Lisa kan förstå hur detta känns för oss. Vi ska åka in till henne imon. Vi har fått ledigt från skolan ett tag. Ska ta med lite saker som hon behöver och så. Fyfan.. Den absolut värsta dagen i hela mitt liv. Nu ska jag sluta gråta… Godnatt:(
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
Blev väldigt mycket fel överallt men ni får försöka komma på vad de ska vara istället.. As svårt att skriva när man gråter, fingrarna bara sakar
Skakar*…
oj beklagar och det måste vara riktigt jobbigt det ni gått igenom, könns bra att ni alla stöttar och finns för varandra och ni är verkligen väldigt bra vänner .Hoppas ni sara kryar på sig!❤️
#3Ja hoppas vi verkligen, om de är något med njurarna kanske hon till pch med kommer få bo där. Kommer bo med henne då❤️
Men herregud vad hemskt. Tur att hon har så himlabra vänner som er som hann larma i tid… hoppas verkligen det går bra för henne och er i framtiden och att hon slipper njurproblem. Vet själv hur det är när timglaset snart är slut för en vän, man gör vad som helst för dom. Massa styrkekramar!
we're always chasing that paradise
Åhh så tråkigt, bra att ni finns för henne!
Hon har verkligen tur som er, det är riktigt synd när sånhär händer en vän. Hoppas hon inte kommer röka mer ❤️
Hoppas det går bra för henne <3
Vi håller händer, klor , larvhänder , tassar o sköldpaddshänder <3
Tack alla
De som jag är mest arg över är att VI inte fick träffa henne när de va VI som gjorde näsan allt. Om vi inte hade gått ifrån kuratorn och ringt ambulansen så hade hon antagligen varit död nu eller haft svåra problem med njure eller lever. Fattar inte hur dom kan ta all ära för de..
Hennes lever är inte allvarligt skadad. Men hade hon bara tagit 1 till så hade de blivit operations bordet, hon hade tur.. Inte fått svar om njurarna än
stackas er!!!!!
#9 Jag vill inte vara sådan, men en tablett från eller till gör faktiskt ingen skillnad alls. Tur att hon är ok dock, hoppas hon repar sig.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Instämmer med #11 att det handlar mer om hur lång tid pillerna varit i magen än hur många hon tog. Om levern är okej så är nog njurarna okej med, levern är ju kroppens reningsvärk så det brukar ta störst smäll först.
Hoppas hon kan få riktig hjälp nu så hon kan må bättre.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#11 jo de gjorde det tydligen. Jag var med när läkarna sa de. Du vet inte vad de va för tabletter hon tog dom va starka… Sluta va så elak emot mig hela tiden, du vet faktiskt inte allt.
#13 Jag är inte elak…
Och det gör faktiskt inte det, medicinskt är det irrelevant om det är EN tablett mer eller mindre. Det finns inte tillräckligt starka piller i Sverige för att ETT till skulle ha betytt operation. Däremot kan de ju ha menat att det snarare kunde ha gjort skillnad om det gått en timme till tills hon fått hjälp - tid påverkar massor, även bara 10-20 minuter kan göra stor skillnad på hur illa det kan gå.
#14 ingen ide att du säger något annat men så va de! Levern va skadad, men inte så allvarligt så hon behövde opereras. Och jo, hade hon tagit en tablett till så hade hon fått opereras. De är allt från alvedon till jätte farliga och starka mediciner hon fick i sig. Jo du är elak emot mig hela tiden. Du säger alltid emot och säger att jag har fel. Men denna gången har jag inte de. Inte ens jag som sa de, utan väldigt duktiga läkare som faktiskt kan mer än dig när det gäller detta. Bara dom som vet hur hennes lever ser ut.
Kvittar om hon tar 25 eller 26, om bara tre blir smälta av magsyran och resten magpumpas eller sugs upp av det aktiva kolet så kan man bromsa skadan rätt rejält.
Ni gjorde rätt som agerade fort, det var det som räddade henne - inte antalet piller hon svalde. :)
#15 Det är inte att vara elak att ha en annan åsikt än dig. Jag säger bara vad jag vet, utifrån hur kroppen fungerar och hur tabletter av olika sorter påverkar den. En tablett kan inte medicinskt göra någon skillnad om det inte är en olaglig slags tablett som innehåller en vansinnig mängd typ knark och är stor som en ost. Som sagt, bra att ni fick hjälp till henne i tid då det är väldigt tidskänsligt när man överdoserat, men det är tiden som räddade henne och inte att hon inte tog en extra tablett. Hoppas hon mår bra nu, i alla fall.
#16 de va så läkaren sa iallafall. Kan ha hört fel också men de va så vi uppfattade de. Men en sak är iallafall säker, om vi inte hade smitit ifrån kuratorn så hade hon fått opereras eller till och med kanske varit död nu.. Hatar skolan. Att dom säger att vi är barn och inte kan detta.. Vi gjorde faktiskt allt! De enda som gjorde va att stänga in oss…..
#17 tänker inte ta detta med dig mera nu.
Uppenbarligen kan ni ju det, ni fixade det!
#20 ja precis, men enligt dom är vi bara barn och barn kan ingenting.. För de första då va de vi och för de andra är vi 14. Ungdom och barn är två helt olika saker enligt mig iaf..
#19 Nu har du ju medgett att ni kan ha uppfattat det fel, så det finns inte riktigt något mer att säga. Tur att ni skaffade hjälp åt henne i tid.
Jag måste bara fråga nåt… jag och Bellatrix sitter och säger samma sak men hon hoppar på dig men inte jag? Varför känner du så? 🤔
#23 för hon går på mig väldigt ofta, därför tar jag de på ett annat sätt än när du gör det.
#24 Det där är inte riktigt sant, jag har aldrig gått på dig och jag har aldrig pratat med dig före idag.
Hon menar bara väl och hon har väldigt kloka saker att säga. Tror du tar hennes text hårdare för att hon använder mer korrekt skriftsvenska än jag gör, dvs utan smileys och duktigare på stor bokstav och punkt. Jag slarvar en hel del med det. 😂😉
#25 jo det har du, Niklas har hjälpt mig att byta användarnamn. #26 hon menar inget väl i det hon skriver till mig, verkligen inte!!
Ursäkta, men… du gjorde en egen tråd för att du blev arg för att någon ljög om dig, nu hittar du själv på saker om mig? Hur är det bättre än vad någon gjorde mot mig? Du påstår att jag inte menar väl - det är bara påhitt. Det gör jag visst, jag har ingenstans sagt att jag inte önskar dig väl. Så ja, det hittar du på. Om du inte vill att människor ska göra så mot dig så gör inte det mot andra.
#27 Jag känner henne tillräckligt bra för att kunna garantera dig att hon menar väl. :)
Nej, nu orkar jag inte mer. Gör snart som "Sara" helt seriöst. Pallar inte mer nu. Kommer inte va inne här mer på ett bra tag. Jävla mobbing sida. Hej.
Det är inte mobbing då folk menar väl.
Men vafan, ge er nu då människor! Om hennes kompis nästan har dött och så ska ni komma och måste diskutera om ett jävka piller? Asså förstår mig verkligen inte på vart människor får sitt samvete ifrån ibland… ge er nu då och låt hennes tråd vara ifred. Håller faktiskt med om att hon har blivit påhoppad flera gånger och det har jag sett. Som jag skrev så har hennes kompis nästan dött så lägg fan ner med att argumentera och låt hon vara ifred för en gångs skull.. det är inte rätt tillfälle att spela jag-kan-allt-och-jag-är-bäst - rollen precis.
we're always chasing that paradise
#30 Nu är jag tvungen att kika in här lite. Du sägeratt Bellatrix är dum mot dig, att jag är det, att alla är det. Men vad är det du gör?
Tänk på din ton,svordommar m.m så går det bättre :)
Jag hoppas verkligen din kompis klarar sig, kram 🤗
Men jag håller med dig om att Bellatrix alltid låter arg. Men bara lite smileys så går det bra 👍
4 Guldmynt kvar tills jag slutar på ifokus👍
#32 tack! (Kan inte göra smileys men de ska vara ett hjärta där;) #33 det är inte i bara denna tråden, andra också. Du har varit elak emot mig och Bellatrix verkar så arg hela tiden. Jag skrev en tråd om en av mina bästa kompisar, och sa bara det som läkaren hade sagt. Så kommer de folk och tror dom vet allt. #31 som sagt så är det inte bara denna tråden. Snälla snälla snälla! Lägg ner nu. Jag mår piss och att tjafsa om något i en tråd där min bästa kompis nästan dött, orkar jag inte.
Att inte använda smileys efter varje mening betyder inte att man är arg. Jag tror du förmodligen skulle må mycket bättre om du inte antog att folk vill dig illa bara för att de använder korrekt svenska, grammatik och inte ett överflöd av smileys. Ofta skriver jag från min telefon och då är det meckigt att få fram listan med smileys och ännu meckigare att använda dem.
#36 men du låter vääldigt arg hela tiden. Tror inte att de bara är jag som upplever det.
Vill inte lägga mig i. Men för en bättre stämning kan man ju faktiskt försöka trycka in en smiley i sitt inlägg. Kanske inte i varje mening eller i varje inlägg men försöka. Annars kan det faktiskt verka som att man är sur. Vill inte lägga mig i. Men för en bättre stämning kan man ju faktiskt försöka trycka in en smiley i sitt inlägg. (: Kanske inte i varje mening eller i varje inlägg men försöka. Annars kan det faktiskt verka som att man är sur. (: Så vilken text var bäst? (:
Det får stå för andra om de dömer mig som arg bara för att jag inte missbrukar smileys.
#39 att säga att man missbrukar smileys är som att säga att man missbrukar leenden..
#38 tummen upp! #39 säger faktiskt som #40
Ni får ha den åsikten men jag kommer inte använda smileys bara för att folk helt utan anledning ska anklaga mig för mobbing osv.
Tänk på att smileysar gör mycket!
#42 fast då är de ju tecken på att du kanske borde göra det. Hur svårt är det att göra en liten ":)" helt seriöst…
#42 nä, men då behöver du inte skriva till folk med vänner SOM NÄSTAN TAGIT LIVET AV SIG
Man kommer få rätt stora problem i livet om man förväntar sig att antingen ska folk använda smileys eller så är man arg och vill andra ont och man mobbar dem osv.
#45 Så för att jag inte använder smileys så bestämmer du vart jag får och inte får skriva? Okej.
Jag är helt slutdiskuterad angående detta, men det kommer nog gynna er om ni inte antar att man vill folk illa så fort man inte använder smileys…
#46 nä, det skrev jag inte. Det jag menar är att det första man skriver till en person som TS borde man knappast vara nedlåtande, utan stötta! Strunta i vad hon säger om dig att du verkar arg när du skriver mm… Uppmuntra henne och peppa henne istället (:
#45 Men haha, du lägger ju liksom in Bob i den här tråden! Det tycker i alla fall jag var riktigt onödigt och det hade du absolut inte behövt göra.
TS, hoppas i alla fall att hon mår bättre nu. Min bästa vän har också haft självmordstankar, även om det inte har gått så långt som i ditt fall. Tur att "Sara" har er, vänner som ni är guldvärda! ❤️
Host.
Tur att hon är ok dock, hoppas hon repar sig.
Som sagt, bra att ni fick hjälp till henne i tid då det är väldigt tidskänsligt när man överdoserat, men det är tiden som räddade henne och inte att hon inte tog en extra tablett. Hoppas hon mår bra nu, i alla fall.
Tur att ni skaffade hjälp åt henne i tid.
Jag har inte heller varit nedlåtande.
I skriftsvenska i till exempel böcker används aldrig smileys men man kan få fram känsla och mening ändå. Jag som läst böcker hela mitt liv tycker inte Bellatrix låter arg eller nedlåtande alls, men jag vet att detta har varit på tapeten på andra sajter förr.
Har sagt det förr och säger det igen. Utgå från att folk menar väl istället för att utgå att världen är emot en så får du en mer positiv syn på världen och mår mindre dåligt över missförstånd.
Hoppas din vän mår bättre idag.
OMG! HON FÅR KOMMA HEM IDAAAG!!