Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthobby-och-fritid
Läst 3667 ggr
[Gladamarsvin]
0

Röker eller snusar du?

Hej alla rökare eller snusare 

snusar du eller röker du?

Själv röker jag

Fridaaaa
33

Inget av det.
Onödigt, ohälsosamt, kostar pengar, rökning påverkar andra mm.
Nej inga fördelar med det, så håller mig borta från det 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jessicahagstrom94
15

Inget av det och förstår inte varför man ens ska börja med det där fullkomligt ohälsosamma.🙂

Skulle dessutom aldrig i hela mitt liv kunna ha en pojkvän som snusar eller kedjeröker. Äckligt!

[rumelle]
2

Nix, har aldrig provat något av det.

Ratzo
1

Har provat att röka.

I can't drown my demons, they know how to swim.

JossiMelon
6

Har under en pucko-period rökt en del. Men jag slutade som tur var innan jag blev beroende. 🙂

Josefinaaa
2

Inget av de. Onödigt,

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

Josse5233
2

Nepp 🙂

Ha en trevlig dag! 

[Majbot]
11

Aldrig testat och kommer aldrig börja. Fullkomligt hatar när rökare ställer sig nära en folksamling t.ex mitt i en busskö och börjar puffa ut rök som åker på alla andra. Skitkul, finns absolut inga fördelar med det.

Har inget emot snusare så länge den inte spottar sin prillor på väggar och sånt, vidrigt.

[Gladamarsvin]
1

Jag själv kan aldrig tänka mej att röka mitt i en folkgrupp de är inte så trevligt för andra nej

Juliaskaniner
3

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Juliaskaniner
3

okej, nej det gör jag faktiskt inte haha.
Nej jag röker inte eller snusar. händer att jag "feströker" eller med kompisar.

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Saaara
0

Ja jag röker titt som tätt. Är inte beroende men jag gillar att gå ut och ta en cigg om jag känner mej stressad/nervös för något. Samt när jag har ångest vilket jag har väldigt ofta^^ Personligen har jag inget emot rökning alls. Visst är cancer risken stor men det är stor risk när för cancer även när man solar så =)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

[einstein99]
0

Jag röker sen en tid tillbaka men röker bara ute så jag inte får röka för mina föräldrar.

[NellieLavec]
10

#12 Att rökaren får cancer får den skylla sig själv för, precis som folk som solar. Det som stör mig med rökning är att det påverkar människor runtomkring rökaren utan att dom kan göra något åt det. Om alla rökare hade gått ifrån folk när dom ska röka så stör det ju inte, men när rökare står och blåser rök på en när man väntar på bussen eller liknande så blir jag riktigt äcklad. Hatar lukten av cigarettrök.

Fridaaaa
4

Hjälper dessutom inte att röka ute, för sätter sig i kläderna och så dras det in till andra ändå.

shettis10
0

röker när jag känner för det

Frida B
3

Nej, finns inga fördelar med det.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
2

Nja.. Har blivit erbjuden en då och då av vänner som sökt ciggsällskap(vadå forever alone hah) samt när jag väl håller de sällskap(icke-rökandes) så blir jag erbjuden "det sista", haha. Varit frestad ett par ggr men håller mig ifrån det :p

-

[JollyJustin]
1

Nej nej, onödigt , omiljövänligt , kostar , dåligt m.m

Att röka är som att förstöra sig!

Fridaaaa
3

#19 Äh man kan inte jämföra rökning med att skära sig. Definitivt inte likt och två helt skilda saker.

Sugar Mist
3

#19 Ursäkta, hur i hela friden kan du jämföra rökning med självskadebeteende som skära sig?

-

[JollyJustin]
1

Det var ett exempel. Man dör fortare genom at röka. Lungorna blir svagare och svagare.

När man skär sig förlorar man blod om ni fattar

Sugar Mist
3

#22 PM:ar dig då jag anser att sådant här inte hör hemma i tråden.

-

Fridaaaa
4

#22 Det är inte jämförbart. Två helt olika saker fortfarande.
Så dåligt exempel i så fall (och är det ett exempel får du ju skriva det med, annars kan ju andra inte veta det).

Så nej gör inte att jämföra.

Alla dör inte fortare eller tidigare pga att de röker. Beror på mängden när de började mm. Visst brukar livet förkortas vid rökning, men det för det även vid fetma och massa annat också

[JollyJustin]
1

Ja men vi pratar inte om fetma just nu

Fridaaaa
2

#25 Läs hela texten så förstår du sammanhanget. Talade inte om fetma i den bemärkelsen heller.
(och skriv vem du talar med tack, annars syftar det främst till TS samt kan bli missförstånd om man inte vem vet som skriver till vem).
Håller med #23.

[JollyJustin]
2

Jag har läst, du säger alltid att jag ska läsa om :P

Fridaaaa
3

#27 Och du förvränger saker igen. (Och JO det gör du, vi har diskuterat detta innan i PM, så spela inte oskyldig).
Nej jag skrev inte att du skulle läsa om, skrev att du skulle läsa hela texten, verkade som att du inte hade gjort det med tanke på ditt svar och även i #26 har du uppenbarligen inte läst allting….
Så för att det inte ska bli så här kommer jag inte besvara dig, och inte du mig, så uppkommer inte sånt här. Bäst så!

[JollyJustin]
1

Nog med OT!

Sugar Mist
16

#29 Och så var det du som startade med OT😂

-

Josefinaaa
5

Hon skrev att de är samma sak som att förstöra sig..?

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

[JollyJustin]
1

Ja  då fortsatte ni, skit i!

Alla kommenterar mina kommentarer me skit i :/

[Tilde]
2

Har aldrig rökt eller snusat, inte ens testat. Min kropp förtjänar bättre än så! 🙂 

Rökning förstör dessutom utseendet på ett sätt som inte ens alkohol gör - dåliga tänder, ful hud, trasigt hår, rynkor, hängigt och trött utseende… Det PLUS lungcancer eller annat hemskt som kan drabba en på grund av rökning. Förstår verkligen inte varför man skulle vilja börja… 🤔

Sen så kan jag berätta att de som bor ihop med en rökare får 30% ökad risk för lungcancer genom endast passiv rökning.

aldaron
1

Inget av det. Det finns inget som gör en attraktiv tjej ful så fort som när hon plockar fram en cigarett eller snus. Instant no-no!

Det finns absolut inga fördelar med att göra något av det. Det förstör och förfular.

LIMOUSIN
2

rökt i 3år men slutade och feströker bara nu och när jag e stressad/nervös eller när jag känner för det men inte regel bundet :) 

Har inget emot rökning då alla jag känner nästan gör det och tycker det e snyggt haha :)

Snusa har jag aldrig provat dock!

[Tilde]
5

#35 Snyggt? Hur är det snyggt? o.O Det stinker, ger dålig andedräkt och dåliga tänder + tandkött. haha Jag ser inget snyggt i det alls, så vore kul att höra din syn på det hela. 🙂

Saaara
0

#14 Ja det förstår jag att det inte är så trevligt men det är inget man(iaf inte jag) brukar tänka på som rökare och om man har egna ben äre bara flytta på sej själv om det stör än :) Men visste du att du skadas mer av luftföroreningar än passiv rökning?

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

JossiMelon
9

#37 Det är just det. Rökare tänker inte på att det kan störa andra. Men jag tycker inte det är den som inte röker som ska behöva flytta på sig. Möjligtvis borde vi som ickerökare våga säga till mer till den som röker, att vara "snäll att inte röka här". Och då ska den som röker respektera det.  🙂

Jag skulle dessutom säga att rökning är en av alla luftföroreningar.

[NellieLavec]
8

#37 Att rökare inte tänker på det är ju det som är problemet. Det är otroligt störande och (i min åsikt) äcklande när någon står och puffar rök. Det är verkligen inte vi ickerökande som ska flytta oss tycker jag. Och om man, som i mitt förra exempel, står och väntar på bussen så kan man ju inte direkt flytta på sig, då kanske man missar sin buss. Passiv rökning är en del av luftföroreningen, men även om den inte var det så tänk såhär: vi utsätts redan för luftföroreningen, vill vi då göra det värre med passiv rökning också?

Thildalulu
0

Har aldrig gjort, gör inte, kommer aldrig göra ^^

Jag tycker dock de är så snyggt med killar som snusar, kan inte hjälpa det.. Men de är självklart att jag inte tycker mer om någon för att den snusar då jag egentligen tycker de är dumt.

fidojunior
0

Aldrig testat något av det. Rökning och snusning ger inte bara risk för cancer, det påverkar massa andra saker i kroppen också som sämre blodcirkulation, livlös hud och hår, lungsjukdomar som KOL, blodproppar, benskörhet m.m. Det finns inga fördelar med det alls. Har man psykiska problem bör man ta tag i det och inte gömma undan dem med tobak.

http://www.youtube.com/watch?v=kiEH-58HUt0

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

LIMOUSIN
2

36# Jag tycker inte man får dålig andedräkt av att röka :p tycker det luktar gott och tycker det är sexigt bara när man står o röker svårt o förklara ;)

Zevzi
0

Inget av det, och jag tycker de är vidrigt då folk snusar, och dom som röker luktar OFTAST alltid rök , inte så fräscht

[JollyJustin]
3

TS du är för ung för att röka, du är 17 år.

Det är väl förbjudet!?

beaast
0

nej inget av dom :)

haha får inte ens röka för pojkvännen även fast han röker själv^^

dermot
2

Nej, jag har växt upp med en mamma som rökare och pappa som snusare. Enough said.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Sugar Mist
2

#46 Åh jag med, min pappa har en kollapsad lunga, en transplanterad lunga och en hjärtklaff oppererad, tack vare rökning, inte så taggad på att röka liksom :p

-

Ratzo
0

jag är yngre än så och röker typ..

I can't drown my demons, they know how to swim.

[jinnna]
2

Inte bra att röka!

Frida B
0

#44 det är inte olagligt att röka under 18, men det är olagligt att sälja och köpa till minderåriga.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

NaDa...
2

Nej det är ingen hobby jag vill ägna mig åt. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Djurälskaren87
0

jag har aldrig rökt men jag snusar, dock en gång i veckan nu istället för varje dag.

började snusa för två år sen annars aldrig gjort,dumt jag vet men men, jag har lätt för att sluta så det är bra :)

[00emi07]
2

Jag har ALDRIG gjort något av det. Och över min döda kropp att jag gör det!

hund_katt
3

fattar inte varför? finns bättre saker att slösa pengar på.

det är för mig som att köpa ohälsa. varför vill man bli ohälsosam? visst, de som hatar sitt liv kanske men…

har en plastpappa som röker 24 7 . en pappa som snusar och spottar ut prillorna på gatorna. och hela hans nattbord är fullt med papper med prillor i… plus att han dricker…

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

fidojunior
0

Här kan man läsa om vad själva cigaretten innehåller samt röken, så pass mycket skit att jag inte ens orkar läsa igenom allt men kan vara en bra väckarklocka för vissa. http://www.fhi.se/Documents/Tillsyn/Andras-r%C3%B6k-din-h%C3%A4lsa-Ciggarettr%C3%B6kens-inneh%C3%A5ll.pdf

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[RedHood]
1

Jag har rökt från jag var 14 till förra året då jag var 17. Ett idiotiskt val jag gjorde. Lade mycket pengar på det, blev skyldig kompisar en massa pengar. Som mest rökte jag ett packet om dagen och blev nästan 500 kr i månaden. Som tur var så träffade jag min pojkvän då och jag visste att jag inte kunde fortsätta röka när han inte ville vara i närheten av mig. Så jag gjorde ett val för mig själv, röka eller vara tillsammans med den mest underbara killen? Jag valde som tur var rätt och vi bor nu tillsammans och har en ljus framtid.

[[tjattehonung]]
1

Nej usch. Varför ska jag lägga pengar på att förstöra min kropp?

Calcifer
1

Ja, jag röker. Men jag är inte nöjd med att jag gör det och är alltid väldigt respektfull mot andra (dvs, ser till att jag i så liten mån som möjligt stör andra med det). Dock känner jag personligen att jag är vuxen och det är mitt liv, så även om jag håller med om att rökning är otroligt korkat, kostar mycket pengar (inte särskilt dyrt här dock) och luktar illa bland annat, så är det mitt problem som jag får hantera själv. Jag har inte rökt överdrivet länge, så det är åtminstone positivt.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Taxie]
0

Min pojkvän röker och försöker sluta… han har snusat som han slutat med innan vi blev tillsammans. Jag röker inte men jag har gjort :/ Min farmor dog av astmaanfall och hon rökte fast hon hade astma… Hon dog 5 år innan jag föddes, hon får skylla sig själv att hon inte hann träffa mig. Farfar dog av KOL 22 november 2012, så är snart 1 år sedan. Min mormor dog av rökning i somras. Så jag har förlorat 3 nära släktingar p.g.a rökning. Som tur är så snusar bara min morfar.

CupcakeGod
0

Jag kräks så fort jag hör ordet "snus", det är likdant med cigaretter. Alla vet att jag hatar när folk röker :)

Så… Jag har varken haft snus i munnen eller rökt nikotin.

Fizzy
0

Hela min släkt röker och många vänner rökte eller snusade under mina tonår.

Så nej jag röker inte. Har prövat men jag avskydde det. Räcker att jag får stå ut med det när jag träffar släkten. Jag ogillar snus också. Luktar illa, folk kastar dom överallt.

Det kostar otroligt mycket för att förstöra sin kropp.

May the Gerbils be with you :3

Flöffo
0

Har aldrig, kommer aldrig.

Läste dessutom någonstans att om man står bredvid någon som röker så får man i sig 80% av all rök personen andas ut. Jag vet inte om det stämmer men tycker det är väldigt otrevligt när folk röker på t ex busstationer.

//Flöffo

Calcifer
1

#62 Tycker också det är otrevligt när folk röker där man inte "borde" röka. I Japan har de rökrutor, man får egentligen inte röka på gatorna eller på t:ex stationer. Visst, går man på en liten gata där det inte är folk mitt i natten bryr sig ingen om man röker. Men nåde den som går mitt inne i stan och röker bland folk.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Flöffo
0

#63 Håller med. Vi har en gammal busstation utanför vårt hus som dom har gjort om till en rökruta (det är ett sjukhus utanför så kanske därför?) tycker det är ganska bra eftersom det bor ganska mycket folk som röker, man märker knappt lukten. Har inte sett några fler såna så det tycker jag ska finnas. Bättre att folk röker där än mitt bland folk. 👍

//Flöffo

[Gladamarsvin]
1

Håller med att de borde finnas rökrutor eller platser där man bara får röka 👍