Usa
Ni som är vän med mig på facebook har säkert sett jag ska SKA till USA.
BÖrjar dock fundera på att istället för att jobba som Au pair (som är VÄLDIGT svårt, nästintill omöjligt om man öär under 18) så kan jag åka som utbytesstudent?
Tänkte på ett stipendium? ÄR ju väldigt lovande inom friidrotten och Usa gillar sportiga personer ju.
MEn stipendium, hur går jag till väga?
Bacon, svaret är bacon.
I juli bestämde jag mig för att jag skulle åka till USA, så jag spenderade heldagar (bokstavligen 7-8 timmar i streck) på biblioteket och letade stipendier.
Det finns en heeeeel del vill jag lova. Så lägger du ner lite tid och energi så går det absolut! Men man får antstränga sig rejält.
Du kan kika eller PMa om du behöver tips :)
#1 Vad är din kik? :)
Bacon, svaret är bacon.
Vill också åka till USA, dock har jag tänkt att åka 2015 (andra året på gymnasiet) eller efter gymnasiet och då gå college. Har velat det sedan jag gick typ i femman. 🙂 Vet dock inte hur det är när man är under 18, men du kanske kan bo hos någon familj och gå i skola? Eller var det det du hade tänkt?
we're always chasing that paradise
Är du under 18 är det nästintill omöjligt att komma iväg pga alla lagar etc. Vänta tills du är 18 och har tagit körkort och åk som au pair.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#6 Omöjligt? Eh, min kompis ska direkt efter nian åka och gå high school i ett år i USA. Så då får hon börja gymnasiet ett år senare men hon tycker det är värt så. :) Det var en lång process, men absolut inte omöjligt.
we're always chasing that paradise
Nu syftade jag specifikt på au pair jobb.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"