Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 544 ggr
neasfotografier
0

Vad tycker ni att jag ska göra?

(LÅNGT)

I slutet på september - början på oktober så träffade jag en kille på krogen. Åkte hem till honom den kvällen/natten och jag tror alla kan lista ut resten.

Efter den där kvällen/natten hos honom så började han höra av sig till mig ett par gånger i veckan och ville träffa mig. Jag fattade ju att han bara ville ligga så i början så sa jag hela tiden att jag inte kunde eller hade tid.
Han höll på så i ungefär 2-3 veckor innan jag träffade honom igen på en fest. Han sa att han ville komma dit men jag visste inte om han fick för det var inte min fest osv.
Trots det så kom han dit ändå. Men han var inte där särskilt länge.

Senare under kvällen hade vi sms-kontakt och jag ringde honom ett par gånger. Men han betedde sig som en idiot så jag tänker att jag skiter väl i honom då.

Han fortsatte smsa mig ytterligare 2-3 veckor ett par gånger i veckan och jag tänkte att om jag träffar honom så kanske han blir tyst ett tag sen.
Så jag började träffa honom ungefär en gång i veckan i ungefär 3 veckors tid.
Under dom här gångerna som jag träffade honom så började han bli mer och mer konstig och betedde sig omoget och var bara allmänt störd i huvudet ibland. Men jag hade inte sett några tecken på det i början.

Hursomhelst så blev han sur på mig om jag inte kom när han bad mig och allt skulle hela tiden vara på hans villkor. Efter ett tag så började han undvika mig och jag ville konfrontera honom och fråga vad hans problem var. Han höll aldrig vad han lovade och var bara dryg mot mig hela tiden.
Ville fråga honom varför allt hela tiden skulle vara på hans villkor och varför han inte kunde ställa upp för mig nångång.
Men han var för feg för att möta mig face to face.

Det hela slutade med att han började hota mig och skrev saker som:
"Du retas med fel kille." och "Sluta skriv innan jag gör nåt dumt."

Har berättat för en del i min närhet om hur han betett sig och vissa av dom tycker att jag ska anmäla honom. För han har ju trots allt hotat mig.
Vi bor i samma stad och både han och jag kör mycket bil om dagarna så det är i princip omöjligt att inte möta honom på vägarna. Varje gång jag gör det (flertalet gånger i veckan) så får jag ångest och ont i magen. Känner mig otrygg och jag vill att han ska flytta härifrån.

Men vad tycker ni att jag ska göra?
Om jag anmäler honom så kommer det säkert inte leda någonvart men då har jag ju i alla fall försökt.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Blodfot
6

anmäl honom!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[rumelle]
1

Du ska absolut anmäla honom! Även om det inte skulle leda till något så har du åtminstone markerat att det här är inte ok.

neasfotografier
0

#1 och #2
Tack för era svar :)

Tror ni att han kommer fatta att det är jag om jag anmäler honom? (han är inte särskilt smart så vet inte om han skulle tänka så långt)
Min kompis sa att det kanske blir ännu värre för att han kommer fatta att det är jag. Men jag vet inte :/

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Josefinaaa
4

Anmäl ändå. De kan ju hända något om du inte anmäler också..

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️